Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Betnér sitter nog just nu och grubblar intensivt på hur han ska undvika att bli nedsmetad med skiten som just träffat fläkten.
Jag tror det kan bli extremt svårt att inte dras med i fallet.
Enda sättet är nog att gå ut och fördöma Soran brutalt och såga honom stenhårt och hävda att han inget visste och att han är förintad av besvikelse. Då kanske.
Frågan är om han har "balls" nog att göra det?
Ja, det ser verkligen inte bra ut, även om det än så länge inte går att fastslå honom med att ha gjort något fel. I första hand ser det illa ut på ett slags symboliskt plan. Jag är benägen att hålla med dig om att det du skriver sannolikt vore bäst damage control för honom. Men jag tvivlar på att han gör det. Ett problem är att Ismail inte är egentligen offentligt outad och det fortfarande är osäkert om det ens blir åtal.
Det är intressant att se på hans agerande kring sin "Sverige har aldrig varit tryggare"-video. Att han är PK och kampanjar mot SD retar säkert många, men jag tror att just den videon har retat upp betydligt fler. Han saknade verkligen all fingertoppskänsla när han gjorde den. Hade han velat slippa tappa publik på grund av det, så borde han åtminstone ha släppt ämnet och inte återkommit till det, men ämnet verkar ha blivit en prestigegrej för honom (om det nu inte helt enkelt är så att han inte bara är okunnig, utan faktiskt är lite korkad) som han måste vara framme och peta på gång efter gång. Frågan är om han inte lika väl även i den här frågan intar en idiotisk hållning som han sedan håller fast vid av ren prestige?
Men vad vet jag... Jag
vet faktisk inte om han har förlorat i popularitet p.g.a. "Sverige har aldrig varit tryggare"-grejen. Jag skulle behöva få reda på förändringar i antalet följare, biljettförsäljning o.s.v. Kanske är hela hans potentiella publik immun mot sådant, medan alla de som har ilsknat till aldrig utgjorde en del av hans potentiella publik?