2017-10-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nabu
Simon chippen Svensson outade Soran från scenen idag.
"Outade" som i att han bekräftade att det var Soran eller "outade" som alla andra, på ett sätt som omöjligen kan misstolkas men ändå utan att nämna namnet?
Citera
2017-10-31, 22:15
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Betnér sitter nog just nu och grubblar intensivt på hur han ska undvika att bli nedsmetad med skiten som just träffat fläkten.

Jag tror det kan bli extremt svårt att inte dras med i fallet.

Enda sättet är nog att gå ut och fördöma Soran brutalt och såga honom stenhårt och hävda att han inget visste och att han är förintad av besvikelse. Då kanske.

Frågan är om han har "balls" nog att göra det?

Ja, det ser verkligen inte bra ut, även om det än så länge inte går att fastslå honom med att ha gjort något fel. I första hand ser det illa ut på ett slags symboliskt plan. Jag är benägen att hålla med dig om att det du skriver sannolikt vore bäst damage control för honom. Men jag tvivlar på att han gör det. Ett problem är att Ismail inte är egentligen offentligt outad och det fortfarande är osäkert om det ens blir åtal.

Det är intressant att se på hans agerande kring sin "Sverige har aldrig varit tryggare"-video. Att han är PK och kampanjar mot SD retar säkert många, men jag tror att just den videon har retat upp betydligt fler. Han saknade verkligen all fingertoppskänsla när han gjorde den. Hade han velat slippa tappa publik på grund av det, så borde han åtminstone ha släppt ämnet och inte återkommit till det, men ämnet verkar ha blivit en prestigegrej för honom (om det nu inte helt enkelt är så att han inte bara är okunnig, utan faktiskt är lite korkad) som han måste vara framme och peta på gång efter gång. Frågan är om han inte lika väl även i den här frågan intar en idiotisk hållning som han sedan håller fast vid av ren prestige?

Men vad vet jag... Jag vet faktisk inte om han har förlorat i popularitet p.g.a. "Sverige har aldrig varit tryggare"-grejen. Jag skulle behöva få reda på förändringar i antalet följare, biljettförsäljning o.s.v. Kanske är hela hans potentiella publik immun mot sådant, medan alla de som har ilsknat till aldrig utgjorde en del av hans potentiella publik?
Senast redigerad av Europe 2017-10-31 kl. 22:17.
Citera
2017-10-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det är ett jävligt svårt läge för Magnus Betnér och många av de andra ståupparna, det är ändå en av deras polare som det gäller. Man får ha respekt för det och det förklarar ju iaf tystnaden.
Jo, respekt för att polare till en våldtäktsman har respekt för sin polare till våldtäktsman får man ju ha.
Citera
Medlem
Nabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Finns det klipp på det här, och det är väl ändå Tankesmedjans lSimon Svensson vi pratar om?
Vet inte om det finns klipp. Satt liksom inte själv och spelade in. Ja tankesmedjan. Han har sin turne Tuff 2. På Henriksberg i Göteborg ikväll var det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Oj oj oj, polisen har hållit förhör och åklagaren har gått vidare. Det bevisar ingenting alls. Jag tror faktiskt inte Soran är killen som skulle göra sånt här, han känns inte som den typen helt enkelt. Jag varken gillar eller ogillar honom, men han verkar ganska harmlös.

Allt detta kan mycket väl vara 100% påhittat, jag vet själv tjejer som ljugit ihop betydligt värre saker och det är mycket vanligare än många tror.

Om jag ska säga vad jag tror så är det antagligen så att Soran och den här tjejen haft frivilligt sex med lite kinky inslag där Soran velat dominera henne så gott det går, sedan har tjejen fått second thoughts, känt sig billig eftersom Soran bara velat ha sex och inget mer, sean kommer den här häxjakten #metoo och då ser hon sin chans att sätta dit honom samtidigt som hon får sympatier och kanske lite skadestånd plus uppmärksamhet. Ungefär så.

Tror inte det blir nåt av det här
.
Ingenting annat än att SI Golgata vandring, inleds, Sveriges standuppare håller sig borta från politiken i den mån de vågar sig ut på gatorna alls, samt PKismens fall. Inte så illa pinkat. Tyvärr ett par decennier för sent.
Citera
2017-10-31, 22:20
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Jag tror faktiskt inte Soran är killen som skulle göra sånt här, han känns inte som den typen helt enkelt. Jag varken gillar eller ogillar honom, men han verkar ganska harmlös.

Det tog tid att få fast Hagamannen just p.g.a utav det du beskriver.... verkar harmlös.
En familjefar som skötte arbetet men när han blev full så var han ett monster för de kvinnor som kom i hans väg.

Har du en aning om hur S.I är när han t.ex är full eller påtänd ?
Eller ska vi kalla honom för Billy Butt kurden som utnyttjar tjejer och går ö v e r gränsen men att tjejerna får skylla sig själva ?
Citera
2017-10-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jo, respekt för att polare till en våldtäktsman har respekt för sin polare till våldtäktsman får man ju ha.

Tja, så kan man kanske uttrycka det också. Och även om han är skyldig till våldtäkt är det deras polare. Det vore ju inte speciellt schyssta vänner som dumpade honom i det här läget.
Citera
2017-10-31, 22:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det är ett jävligt svårt läge för Magnus Betnér och många av de andra ståupparna, det är ändå en av deras polare som det gäller. Man får ha respekt för det och det förklarar ju iaf tystnaden.

Minst sagt. Vad fan ska de göra. De kan inte gå ut och fördöma eller stödja utifrån att det är att då bekräfta att det är Soran det handlar om. För att inte tala om att de då är på en sida och även om de tror Soran är en kanonkille kanske han också är en våldtäktskille. De kan inte heller då gå och vara roliga om annat under tiden detta sker för det vore hyckleri. Så bara att hålla tyst är det enda vilket förmodligen inte är det lättaste för en komiker som annars gillar att det ryker om tangenterna.
Citera
2017-10-31, 22:27
Medlem
Sökte soran på youtube och gick in på följande frågeintervju och skippa direkt på fråga 10; ”vad är det dummaste ni gjort”?

Märklig stämning måste man ju säga. Varför skulle Betnér utbrista att han aldrig gjort något dumt? Panik/akut ångest?

Svaren spelades in live så att säga, inga andra tagningar.

Klippet startar ca 10:45 in.

https://m.youtube.com/watch?v=ifRgXUzVD_s
Citera
2017-10-31, 22:28
Medlem
Jag har aldrig gillat alla dessa kurder som avskyr svensk nationalism och kallar oss för rasister och gör narr av oss, sedan är de hypernationalister själva då det kommer till kurdistan. ALDRIG kommer ett fritt kurdistan att importera 1 miljon araber och afrikaner. ALDRIG. - Det är ett förbannat hyckleri som jag aldrig förstått mig på. Bland kurder finns dock precis som hos perser en viss intellektualism. Men Kurderas hyckleri har jag aldrig stått ut med. - De tar på sig "flyktingmössan" här i Sverige men hemma i kurdistan är de tyska och svenska kurderna som är nomenklaturan och eliten, styr allt och har alla pengarna och de astrakaste klaner och allt detta skulle de tacka tyskarna och svenskarna för men de står hellre och gör narr av oss från scener och kastar skit på oss. - Tack för kaffet Soran. - Emmelanåt undrar jag om ordet tack ens finns på Kurdiska.
Citera
2017-10-31, 22:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Oj oj oj, polisen har hållit förhör och åklagaren har gått vidare. Det bevisar ingenting alls. Jag tror faktiskt inte Soran är killen som skulle göra sånt här, han känns inte som den typen helt enkelt. Jag varken gillar eller ogillar honom, men han verkar ganska harmlös.

Allt detta kan mycket väl vara 100% påhittat, jag vet själv tjejer som ljugit ihop betydligt värre saker och det är mycket vanligare än många tror.

Tror inte det blir nåt av det här.

Flashback är ingen domstol utan bevisvärdering sköts av domstolen. Det enda vi kan konstatera är att polis och åklagare utreder brott. Sen får vi se, men om du inbillar dig att alla är oskyldiga för att man inte kan lagföra dom är du extremt naiv. Det är för många även i detta fallet för att det skulle handla om några konspirationer av ett gäng tjejer. Svinen finns överallt och tror dom kan nyttja andras kroppar hur dom vill och tvinga till sig sex. Jag kan tänka mig att det blir något av det här helt beroende på vad som finns i form av bevisning. Och att SI slukats upp av jorden ser ju inte direkt förtroendeingivande ut. Men nu är man lite trött på att höra jag har betett mig uselt och jag trodde inte att jag gjorde någon illa osv. För helvete sök vård !
Senast redigerad av Moosky 2017-10-31 kl. 22:32.
Citera
2017-10-31, 22:29
Medlem
Europes avatar
Citat:

Om jag ska säga vad jag tror så är det antagligen så att Soran och den här tjejen haft frivilligt sex med lite kinky inslag där Soran velat dominera henne så gott det går, sedan har tjejen fått second thoughts, känt sig billig eftersom Soran bara velat ha sex och inget mer, sean kommer den här häxjakten #metoo och då ser hon sin chans att sätta dit honom samtidigt som hon får sympatier och kanske lite skadestånd plus uppmärksamhet. Ungefär så.

Tror inte det blir nåt av det här.

Ja, men herregud, sitt inte bara där och skriv, utan dra iväg och vittna till hans fördel! Jag menar, om hur det "känns" för dig verkligen är relevant för bedömningen av hans skuld, så bör ju polisen rimligtvis omedelbart få reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in