2021-04-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har berört det i sina komikerframträdanden, däremot är det inte en central del av föreställningen.
Det här är ju ganska centralt. Betner och Soran var ju bästisar. Den rakt igenom falska, fega, töntiga Betner försöker alltså smita ut bakvägen genom något taffligt skämt? Kör MB fortfarande på att "Sverige är tryggare än nånsin"? Lite jobbigt läge för fjanten liksom, finns ju en hel del statistik han har emot sig.

Betner är enligt mig äckligare än Soran, Betner är en landsförrädare. Soran är ju bara det han är, en våldtäktskurd, det går 13 på dussinet av dessa i Sorans hemtrakter.

2030 ser man framemot en gemensam avbön från PK-dansnegrerna Betner och Schyffert, i själva verket har dem alltid varit nazister innerst inne.
Citera
2021-04-19, 09:45
Medlem
Kakan Hermansson om sin programledarkollega Soran Ismail:

”Han är en av få män som genom det förtryck han själv utsätts för förstår förtrycket av kvinnor. Han tar både i sin person och i offentligheten ganska mycket ansvar och är en bra förebild för killar.”
Citera
2021-04-19, 10:34
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/41kqQ6?...copy_app_share

Ett klarsynt och balanserat inlägg av Kristoffer Bergström i dagens Aftonbladet:

"...sammanblandningen av sex och övergrepp är vanlig också när ämnet är bdsm, porr, otrohet och relationer med stor åldersskillnad. Det är som att delar av kvinnokampen fattar armkrok med nymoralismen och utstöter ett gemensamt usch, en interjektion som knappt behöver motiveras, det är bara äckligt. Vi borde lägga av med det. Vi gör samhället en otjänst om vi inriktar oss på sexuella praktiker istället för samtycke."

Det är med andra ord frågan om SAMTYCKE vi borde fokusera på, inget annat.
Citera
2021-04-19, 11:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
https://www.aftonbladet.se/a/41kqQ6?...copy_app_share

Ett klarsynt och balanserat inlägg av Kristoffer Bergström i dagens Aftonbladet:

"...sammanblandningen av sex och övergrepp är vanlig också när ämnet är bdsm, porr, otrohet och relationer med stor åldersskillnad. Det är som att delar av kvinnokampen fattar armkrok med nymoralismen och utstöter ett gemensamt usch, en interjektion som knappt behöver motiveras, det är bara äckligt. Vi borde lägga av med det. Vi gör samhället en otjänst om vi inriktar oss på sexuella praktiker istället för samtycke."

Det är med andra ord frågan om SAMTYCKE vi borde fokusera på, inget annat.

Nej, men inte riktigt. Det är skillnad på moral och etik och moralism. Det är riktigt att strunta i exakt vilka sexuella vanor och preferenser Ismail har, men det innebär inte givet att han använt sitt kändisskap att pusha kvinnors gränser att man inte skall ha några synpunkter på moralen i hans sexuella utsvävningar. Även om han har samtycke så att det inte handlar om våldtäkt kan det vara berättigat att kalla honom ett svin utifrån hur han behandlat människor, dvs utifrån sexuella preferenser sett i ett sammanhang.
Citera
2021-04-19, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, men inte riktigt. Det är skillnad på moral och etik och moralism. Det är riktigt att strunta i exakt vilka sexuella vanor och preferenser Ismail har, men det innebär inte givet att han använt sitt kändisskap att pusha kvinnors gränser att man inte skall ha några synpunkter på moralen i hans sexuella utsvävningar. Även om han har samtycke så att det inte handlar om våldtäkt kan det vara berättigat att kalla honom ett svin utifrån hur han behandlat människor, dvs utifrån sexuella preferenser sett i ett sammanhang.

Man skulle kunna använda citatet från domen kring Billy Butt :
'I domen för rätten bland annat ett resonemang kring Billy Butts ”särpräglade utseende” och att man inte anser det troligt att en ung kvinna frivilligt skulle ha sex med honom på grund av det.'
Citera
2021-04-19, 11:52
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Det där hittar du bara på. Jag har sett det mesta med honom och inte hört ett enda pip från honom om det.
Du får nog backa det påståendet om det inte skall låta som en lögn från dig.

Så frågan kvarstår. Stödjer han eller inte. Har han kanske deltagit i Sorans sexuella våld? Han är trots allt en vit man med autoskuld han med.

Att du försöker lägga en bild utan uppbackning kan få en att tro du vill blunda för det sexuella våldet i samhället.

Det är inte alls påhitt, jag kan inte säga var jag hörde det och har varken tiden eller lusten att leta reda på det men jag är 100% säker på att han på sitt sedvanligt steltorra sätt skämtade om att han hade ungefär samma tur med att välja sammarbetspartner som ”hagamannens fru” och syftade då förstås på Zoran..
Jag tror det var ett sätt för syltryggen Betner att helgardera sig angående sexofredningskurden, en liten kort replik inkilad i en föreställning sen ingenting mera om den saken..
En helgardering kan man säga för att vara alla till lags för sin eventuella publik, blanda sen upp det med lite uppfriskande SD hat sen har han klarat biffen tror han....
Citera
2021-04-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Soran turnerade ju med Betner när bomben slog ner. Men jag har aldrig hört Betner yppa ett endaste ord om detta. Var han också en som våldtog tjejer och smet ut mellan träden när Soran-bomben slog ner?

Min vän säger att Betner inte ens är vän med Soran på Insta.

Om Betner är oskyldig till sexuellt våld mot kvinnor så borde han uttala sig och ta sitt ansvar som en vit man och vårat systematiska sexuella våld mot kvinnor. Så frågan är om han är skyldig till sexuellt våld eller om han helt enkelt är som en vanlig vit man som smiter undan ansvar? Någon som har koll på detta?
Nej, Betnér är inte en vanlig svensk man.
För Betnér är det viktigt att man ska kunna köpa en kvinna.
Framförallt är det viktigt för Betnér att man ska kunna köpa en svensk kvinna.

Ingen minns väl längre Zaida Catalán, för det är tänkt att vi inte ska göra det.

Kvinnan som förmodligen såg igenom Miljöpartiets falskhet, gav pk-Sverige fingret och drog till Kongo för att verkligen göra skillnad.
Hon borde vara en av Sveriges största hjältinnor någonsin. Hon använde "James Bond"-liknande inspelningsutrustning i en penna. Hon fick fram bevis där en kongolesisk minister beordrar mord samt även annat. Hon mördades för detta "i mörkaste Afrika". Dessutom på ett extremt bestialiskt sätt, med bildbevis. Hon hade den rätta politiska åskådningen. Hon var kvinna. Pappan invandrare.

Hon borde vara en ikon för hela sosse-(MP)-feminist-progressiv-agendan. Det borde vara statyer överallt, seminarier, stipendier, byggnader, gator uppkallade efter henne etc etc Hon hade varit språkrör för grön ungdom, men MP talar inte om henne.

Det är praktiskt taget tyst.

Hon var extremt modig som konfronterade ministern med inspelningen samt gav sig ut i ett krigsområde i djungeln. Allt visade sig perfekt dokumenterat efter hennes död. Felöversättningen vid mötet. Allt satt rätt. Det är helt oförklarligt att hon inte är 10 gånger större än Greta, t.ex. (som redan får staty).

Följande är en debatt mellan Catalán och Betnér där han argumenterar mot den svenska sexköpslagen, Almedalen 2009. För mig är det tydligt redan där vem som är ett vidrigt kräk och vem som inte är det.
https://www.youtube.com/watch?v=_4FQB8YhL5I

Det är viktigt för Betnér att man ska kunna köpa en svensk kvinna.
Kurdernas kultur kännetecknas av att kvinnan är just en vara.
Självklart har Betnér och Ismail agerat i maskopi.

Självklart vet Betnér att hans närvaro i egenskap av svensk kille ökar förtroendet för Ismail, möjliggör Soran Ismails knullande.
Och sen njuter Betnér den svenska kvinnans, flickans, förnedring, hon som är en av alla oss som möjliggjort den svenska sexköpslagen.

Så vad gjorde Betnér när Soran-bomben slog ner?
Betnér fick väl också ont i magen just då, samtidigt som Soran.
Sen gömde han sig bakom en graviditet.
Sen gick han in i föräldraledighet.
Nu jobbar han väl på ny graviditet.

Tillägg: Delen om Catalán har jag i stort kopierat från inlägg av wwr i tråden om Catalán
Senast redigerad av eva89 2021-04-19 kl. 13:26.
Citera
2021-04-19, 17:46
Medlem
Citat:

Fast det är just hans sexuella preferenser som används mot honom av dem som anser att han är skyldig till övergrepp och det är vad artikeln handlar om. Huruvida han är ett svin eller inte får var och en avgöra som känner honom. Att läsa den länkade artikeln och försöka förstå innebörden av den innan man kommenterar är att rekommendera.
Citera
2021-04-19, 18:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Fast det är just hans sexuella preferenser som används mot honom av dem som anser att han är skyldig till övergrepp och det är vad artikeln handlar om. Huruvida han är ett svin eller inte får var och en avgöra som känner honom. Att läsa den länkade artikeln och försöka förstå innebörden av den innan man kommenterar är att rekommendera.

Jag har läst den. Det är hans sexuella preferenser i relation till att han utsatt människor för dem som inte anser sig ha mått bra av dem som är grunden till fördömande, inte preferenserna i sig. Det finns en skillnad där jag anser artikeln missar, även om den har klara poänger.
Citera
2021-04-19, 20:41
Medlem
Citat:
Jag har läst den. Det är hans sexuella preferenser i relation till att han utsatt människor för dem som inte anser sig ha mått bra av dem som är grunden till fördömande, inte preferenserna i sig. Det finns en skillnad där jag anser artikeln missar, även om den har klara poänger.

Jag förstår vad du menar. Fördöma vad man anser vara ett svinaktigt beteende står ju var och en fritt att göra, men om man blandar ihop detta med den juridiska skuldfrågan blir det problematiskt. Dessvärre är det många som gjort just det. För att avgöra om det faktiskt handlar om ett övergrepp i juridisk mening hamnar vi åter vid frågan om huruvida samtycke funnits eller inte och för vad.
Citera
2021-04-20, 08:38
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar. Fördöma vad man anser vara ett svinaktigt beteende står ju var och en fritt att göra, men om man blandar ihop detta med den juridiska skuldfrågan blir det problematiskt. Dessvärre är det många som gjort just det. För att avgöra om det faktiskt handlar om ett övergrepp i juridisk mening hamnar vi åter vid frågan om huruvida samtycke funnits eller inte och för vad.

Det är sant. Många, främst kvinnor, blandar ihop de sakerna. Ändock är jag glad över att hans försök till att komma in i värmen har misslyckats, eftersom hans önskan nog alltid varit att om han inte döms för något så sitter hans gloria kvar och han KAN inte vara ett svin om han inte döms för något. Soran verkar trots allt hoppas på att en utebliven påföljd är det yttersta beviset på att han är den ängel och vettiga feminist han alltid framstått som sedan tidigare. Det stämmer ju givetvis inte, så även Soran har blandat ihop vad dessa två saker innebär, faktiskt har han tagit fel på dessa saker värre än folket som nu fortsätter fördöma honom.
Citera
2021-04-20, 18:14
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Det är sant. Många, främst kvinnor, blandar ihop de sakerna. Ändock är jag glad över att hans försök till att komma in i värmen har misslyckats, eftersom hans önskan nog alltid varit att om han inte döms för något så sitter hans gloria kvar och han KAN inte vara ett svin om han inte döms för något. Soran verkar trots allt hoppas på att en utebliven påföljd är det yttersta beviset på att han är den ängel och vettiga feminist han alltid framstått som sedan tidigare. Det stämmer ju givetvis inte, så även Soran har blandat ihop vad dessa två saker innebär, faktiskt har han tagit fel på dessa saker värre än folket som nu fortsätter fördöma honom.

Håller med....

Han trodde nog att Go Public skulle lösa hans problem.
NOT, han har sjunkit ännu längre ner i skiten.
Vilket jag inte ligger sömnlös av på nätterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in