2017-10-31, 17:03
Medlem
SerieSpetsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inte för att jag tvivlar på att det är Soran som är den utpekade...men var/av vem har det bekräftats?
Vet inte vad han snackar om specifikt, men några komiker har i alla fall bekräftat att det är Soran som är misstänkt och en av de hävdar att han pratat med Soran efter anklagelserna och att han påstår sig vara oskyldig (no shit). De säger också att rykten har cirkulerat en längre tid och att man "levt i en bubbla" om man som komiker inte känner till ryktena.

Givetvis name droppar de inte (men diskuterar om de ska göra det och om det skulle innebära några konsekvenser, förtal bland annat), men de antyder att allmänheten har prickat rätt.

De börjar diskutera det någon minut in i sändningen: https://secure-hwcdn.libsyn.com/p/7/...f1a6fbbdadc733

Detta "bekräftar" i alla fall anklagelserna för mig.
Senast redigerad av SerieSpetsaren 2017-10-31 kl. 17:05.
Citera
2017-10-31, 17:04
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Vad har hans mamma med detta att göra? sen att kalla henne hora gör att du framstår som en jävla stolpskott, hoppas nån plockar dig
Nej,nej, vi ska inte diskutera Sorans mamma. Men generellt måste vi lyfta frågan om föräldragenerationens ansvar för vad andra- och tredjegenerationens ungdomar tar sig för.
Hur integrerade är de (föräldrarna)? Hur hjälper de sina barn att få en vettig framtid i Sverige??
Många är väldigt engagerade och bekymrade, men en del inte.
Citera
2017-10-31, 17:04
Medlem
Vet ni vad hans smartaste karriärdrag vore just nu? Ett som har bäst möjlighet att rädda det som räddas kan? Att begå självmord. Han har ju ofta gråtit ut om sin depression och vilsenhet, klockrent att skylla på panikångest.

Sedan om några år kommer självmordet vara det första man tänker på när man hör namnet Soran, inte anklagelserna. Det vore det smartaste karriärdraget just nu.
Citera
2017-10-31, 17:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inte för att jag tvivlar på att det är Soran som är den utpekade...men var/av vem har det bekräftats?

Paulina Forslund från Nordfront ringde hans "arbetsgivare" och de mer eller mindre bekräftar det.

https://youtu.be/s2Soh2iSU7E
Citera
2017-10-31, 17:12
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvblind
Nej,nej, vi ska inte diskutera Sorans mamma. Men generellt måste vi lyfta frågan om föräldragenerationens ansvar för vad andra- och tredjegenerationens ungdomar tar sig för.
Hur integrerade är de (föräldrarna)? Hur hjälper de sina barn att få en vettig framtid i Sverige??
Många är väldigt engagerade och bekymrade, men en del inte.

Absolut men att kalla nåns mamma för hora när hon inte har nått med saken att göra är så jävla lågt. Sen om man hatar blattar visst, men håll familjemedlemmar utanför om dom ej har nått med saken att göra.
Citera
2017-10-31, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Vet ni vad hans smartaste karriärdrag vore just nu? Ett som har bäst möjlighet att rädda det som räddas kan? Att begå självmord. Han har ju ofta gråtit ut om sin depression och vilsenhet, klockrent att skylla på panikångest.

Sedan om några år kommer självmordet vara det första man tänker på när man hör namnet Soran, inte anklagelserna. Det vore det smartaste karriärdraget just nu.
Anledningen till självmordet skulle ju knappast falla i glömska heller...
Citera
2017-10-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Duh, man kan inte anmäla något som är preskriberat....
Varför man är tvungen att ta i så man kräks genom att kalla det för våldtäkt. Offret har ju inte beskrivit något som går under beskrivningen våldtäkt enligt lagboken. Detta kommer att läggas ned direkt.
Citera
2017-10-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Om MSM fick fritt spelrum skulle de sannolikt inte ens rapportera om Ismail ens efter fällande dom. Flashback tvingar dem att hålla sig någotsånär till verkligheten och inte måla upp en egen sagovärld helt skild från verkligheten.

Misstankarna mot Soran svider som fan för PK-etablissemanget och de skulle inte tveka att sopa allt under mattan om de kunde.

Du har så rätt. Det är den främsta orsaken till att jag hänger på forumet. Det har hänt en del de sista åren och det är att folk som förr var skyddade av msm, hängs ut här. Men också på Twitter, bloggar och olika nya nättidningar. Det har en effekt och det är att de i alla fall får veta vad vi tycker om dem. Diskrepansen mellan vad media förmedlar om Soran eller Anna Book, blir bestickande om man läser en tråd på detta forum.

Vi vet fortfarande inte om msm kommer skydda Soran, eller ta sitt ansvar. Jag tror som dig, att Soran tillhör den kategorin som inte hade blivit uthängd och avklädd så in på skinnet innan internet. Soran för mig symboliserar det kollektiva Stockholmssyndromet inom PK, där man uppmuntrar en person att förkasta det som vi alla andra värderar så högt med Sverige. Hur det kan vara roligt eller kallas för humor begriper inte jag.

Det vi sett sen Metoo kampanjen är en mycket positiv utveckling där en del grisar som media skyddat, hängts ut, för vad de är. Nu kvarstår några andra kategorier folk, som skyddas. Det jag funderar på är om media kommer fortsätta skydda víssa kategorier nu när fördämningarna släppt.

De borde vara lättade inom msn, och inse att deras agerande förr, var ett självskadebeteende då det faktiskt måste vara bedrövligt att behöva jobba med typer som Virtanen och Soran. Det är ju inget nytt om Soran och andra grisar, det nya är bara det att nu är toleransen över, eftersom det inte går att dölja längre för allmänheten. Sorans vänner och samarbetspartners måste ju få sig en rejäl tankeställare om vad de själva vill vara för människor.
Citera
2017-10-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Varför man är tvungen att ta i så man kräks genom att kalla det för våldtäkt. Offret har ju inte beskrivit något som går under beskrivningen våldtäkt enligt lagboken. Detta kommer att läggas ned direkt.

Fast stoppa kuken i någons mun med tvång borde väl ändå kvala in?
Citera
2017-10-31, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren
Vet inte vad han snackar om specifikt, men några komiker har i alla fall bekräftat att det är Soran som är misstänkt och en av de hävdar att han pratat med Soran efter anklagelserna och att han påstår sig vara oskyldig (no shit). De säger också att rykten har cirkulerat en längre tid och att man "levt i en bubbla" om man som komiker inte känner till ryktena.

Givetvis name droppar de inte (men diskuterar om de ska göra det och om det skulle innebära några konsekvenser, förtal bland annat), men de antyder att allmänheten har prickat rätt.

De börjar diskutera det någon minut in i sändningen: https://secure-hwcdn.libsyn.com/p/7/...f1a6fbbdadc733

Den 8:e oktober var soran med på en sen kväll med AMK, det skulle vara väldigt intressant att veta vad som menas med ”känt länge”, är känt länge en månad så har dom medvetet samarbetat med våldtäktskurden, hur hårt ska de runt omkring drabbas för samröre? Ska Netflix bojkottas för att dom i skrivande stund fortfarande stödjer våldtäktskurden?

http://amklatenight.se
Citera
2017-10-31, 17:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxaloacetat
https://www.instagram.com/p/Ba6YBcCB...vakningscamcam tex.

Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Sweet comedy club bekräftar att de vet där är anklagelser mot honom.

https://www.youtube.com/watch?v=s2Soh2iSU7E

Den som fortfarande tvivlar på vem komikern är måste vara efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Paulina Forslund från Nordfront ringde hans "arbetsgivare" och de mer eller mindre bekräftar det.

https://youtu.be/s2Soh2iSU7E

Tack.
Otroligt dålig stämning i komikersverige nu. Helt plötsligt blev det jävligt svårnavigerat.
Citera
2017-10-31, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Absolut men att kalla nåns mamma för hora när hon inte har nått med saken att göra är så jävla lågt. Sen om man hatar blattar visst, men håll familjemedlemmar utanför om dom ej har nått med saken att göra.

Håller men om att man inte ska kalla någon för hora.

Detta med att anpassa sig till en väsensskild kultur är inte lätt. Som ursvensk att flytta till något västland, inga större problem. Vi har mer eller mindre samma kultur. Att som ursvensk flytta till tex Saudiarabien eller någon annan del med extrem sunniinflytande inte så lätt. Klart som tusan att det tom i andra generationen försökte inympas idéer om demokrati, yttrandefrihet, jämställdhet osv från föräldragenerationen. Samma men bakvänt är det för många andra generationens invandrare i Sverige. Jag fattar att de inte känner sig hemma i Sverige. Vad de borde göra är givetvis att flytta. Byta nationalitet. Där tycker jag jag vi svenskar ska hjälpa dem med det. De har inget i Sverige att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in