Citat:
Ursprungligen postat av
LordBanister
Om MSM fick fritt spelrum skulle de sannolikt inte ens rapportera om Ismail ens efter fällande dom. Flashback tvingar dem att hålla sig någotsånär till verkligheten och inte måla upp en egen sagovärld helt skild från verkligheten.
Misstankarna mot Soran svider som fan för PK-etablissemanget och de skulle inte tveka att sopa allt under mattan om de kunde.
Du har så rätt. Det är den främsta orsaken till att jag hänger på forumet. Det har hänt en del de sista åren och det är att folk som förr var skyddade av msm, hängs ut här. Men också på Twitter, bloggar och olika nya nättidningar. Det har en effekt och det är att de i alla fall får veta vad vi tycker om dem. Diskrepansen mellan vad media förmedlar om Soran eller Anna Book, blir bestickande om man läser en tråd på detta forum.
Vi vet fortfarande inte om msm kommer skydda Soran, eller ta sitt ansvar. Jag tror som dig, att Soran tillhör den kategorin som inte hade blivit uthängd och avklädd så in på skinnet innan internet. Soran för mig symboliserar det kollektiva Stockholmssyndromet inom PK, där man uppmuntrar en person att förkasta det som vi alla andra värderar så högt med Sverige. Hur det kan vara roligt eller kallas för humor begriper inte jag.
Det vi sett sen
Metoo kampanjen är en mycket positiv utveckling där en del grisar som media skyddat, hängts ut, för vad de är. Nu kvarstår några andra kategorier folk, som skyddas. Det jag funderar på är om media kommer fortsätta skydda víssa kategorier nu när fördämningarna släppt.
De borde vara lättade inom msn, och inse att deras agerande förr, var ett självskadebeteende då det faktiskt måste vara bedrövligt att behöva jobba med typer som Virtanen och Soran. Det är ju inget nytt om Soran och andra grisar, det nya är bara det att nu är toleransen över, eftersom det inte går att dölja längre för allmänheten. Sorans vänner och samarbetspartners måste ju få sig en rejäl tankeställare om vad de själva vill vara för människor.