2017-10-31, 00:03
Medlem
Tråden börjar spåra. Man klyver hår angående något ord hit eller dit, eller också diskuteras rasbiologi. Ge upp!

Vi kan väl spekulera vidare hur det blir med Sorans framtida karriär inom standup? Eller hur komikereliten kommer reagera om det visar sig att han döms? Magnus Betnér är jag nyfiken på, hur han kommer tackla det här i framtida shower. Skämtar han om det tro, eller kommer det för evigt vara "too soon" med tanke på deras nära vänskapsband? Hur kommer media hantera detta?

Någon som känner sig manad att skapa en ny tråd? "Medias hantering av våldtäktsmisstänkte komikern"...

...som vi alla redan vet namnet på, men inte har fått bekräftat av etablerad media. Ännu.
Citera
2017-10-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Med tanke på uppklaringsstatistiken när det gäller sexualbrott så ska det nog mycket till om det ens väcks åtal. Möjligen sexuellt ofredande om det nu finns konkreta bevis från t.ex. Snapchat. Våldtäkterna är nog svårbevisade med tanke på att de skedde för flera månader sedan och först anmäldes nu i samband med #metoo kampanjen.
Men som sagt, för SI är skadan redan skedd, det är så det fungerar i Sverige åtminstone, och i detta fallet tackar vi för detta djup och innerligt Oberoende hur många nicks med typ 10 postningar totalt kommer och bedyrar att han är både oskyldig och att det minsann inte kommer att skada hans propagandakarrriär det minsta
Citera
2017-10-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
För er som tvivlar att dessa våldtäktshorungar inte kan komma tillbaka, ha i åtanke att deras publik består av blattar som inte ser att en svensk hora får lite muslimsk kuk i sig som något större problem. Sean Atcis turne är i princip utsåld...
https://www.cokroligt.com/

Sean Atci blev dock aldrig dömd för våldtäkt.
Citera
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Suck, jag ser ingen poäng med att fortsätta diskutera detta med dig. Ger bleka fan i min "status" på ett nätforum och om möjligt ger jag ännu mer fan i hur stor min "e-kuk" är. Det här blir ju pinsamt. Diskutera som en vuxen människa och jag tar gärna diskussionen med dig.

Absolut, det finns huvudsakligen två situationer rörande häktning. Om jag inte missminner mig är det RB 24:1 st. 1 och st. 2 (citera mig dock inte på detta då jag tar det från minnet). Det ena rör obligatorisk häktning och den andra icke-obligatorisk (har tappat ordet).
Frågan är dock inte vilken av reglerna som är relevant i nuläget. Utan frågan är huruvida han kommer häktas eller inte. På den frågan är svaret nej.

Sen kan du teorirunka hur mycket du vill och slänga med samtliga skällsord du har i ditt vokabulär. Det gör dig inte mer trovärdig, snarare motsatsen.

Men som sagt, vi får se om han häktas eller ej. Jag är övertygad om att det inte kommer ske.

Nä, obligatorisk häktning är ingen fjärde grund. Det finns bara tre häktningsgrunder. Men om brottet har ett minimistraffet som behöver dessa grunder inte visas, de presumeras.

Det är givetvis svårt för SI att visa att grunderna inte föreligger (vara känd och bo i lägenhet räcker inte. De allra flesta bor någonstans, och även kändisar kan undanröja bevis).

Blir han inte häktad så beror det nog snarare på att bevisen om våldtäkt är för svaga. Jag vet iofs inte vad det finns för bevis. Men kvinnan har trots allt inte anmält förut, utan först efter att ha ryckts med i en kampanj.

Men beviskraven för att häktas är trots allt enormt mycket lägre än att fällas.

Skulle jag tvingas gissa något så skulle jag tro att åklagaren maler detta ett tag. Det är alltid känsligt att lägga ner för fort när det är uppmärksammade anmälningar. Men kommer till slut nå insikten att det inte räcker för att komma vidare. Utredningen kommer aldrig nä den nivå där det ens går att häkta. Troligen inte ens anhålla.

Men å andra sidan. SI har varit märkligt frånvarande. Ingen har fått tag i honom. Inga livstecken. Han har inte synts någonstans.

Så helt omöjligt är det inte att han sitter anhållen just nu.
Citera
Medlem
Jaha då hann Nordfront först.

Finns tom ljudklipp där de ringt hans arbetsgivare.

Solklart att de är Soran när arbetsgivaren inte dememterar.
Citera
Medlem
Witkos avatar
Citat:
För er som tvivlar att dessa våldtäktshorungar inte kan komma tillbaka, ha i åtanke att deras publik består av blattar som inte ser att en svensk hora får lite muslimsk kuk i sig som något större problem. Sean Atcis turne är i princip utsåld...

En svensk komiker hade varit körd men inte en komiker som härstammar från klan och hedersmentalitet. Bland muslimska män är han en hjälte.
Citera
2017-10-31, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SluttyPumpkin
Språket är germanska ja. Är rätt säker på att det folk som bosatte sig först är ursprungsinvånarna.

Hur som helst är iaf Soran svensk och svensk medborgare och skyldig. Inväntar ivrigt hans försvar.
Enligt han själv är han kurd, fråga honom, han är även svensk medborgare.
Han är född i Iran av kurdiska föräldrar. Föräldrarna är irakiska kurder.

"Soran Ismail, som är av irakisk-kurdisk härkomst, föddes i Iran under föräldrarnas flykt från Irak och kom sedan via fängelse i Syrien till Sverige i september 1988 "
https://sv.wikipedia.org/wiki/Soran_Ismail
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2017-10-31 kl. 00:08.
Citera
2017-10-31, 00:05
Medlem
Om en kvinna anklagar någon för våldtäkt, då lär det i de allra flesta fall handla om våldtäkt. Det är nog extremt ovanligt att en kvinna skulle hitta på något sådant.

Men i vissa fall kanske kvinnan har haft en sexuell relation med mannen och hon var inte nöjd med hur relationen slutade. I efterhand tänker hon på någon gång de hade sex då hon kände sig förnedrad och kanske inte var med till 100 % på det som hände. Kanske var det våldtäkt, kanske inte.

Detta är antagligen politiskt inkorrekt, men en våldtäktsanklagelse gör inte mig 100 % övertygad om att det faktiskt handlar om en våldtäkt. Det politiskt korrekta svaret är väl att det är en våldtäkt om kvinnan "tycker" att det är det, oavsett omständigheter.

Men i detta fallet handlar det alltså om tre oberonde kvinnor som anklagar MGM för våldtäkt och sexuellt ofredande. Då blir jag väldigt övertygad. Det skulle vara extremt osannolikt att det inte ligger någon sanning bakom. Jag antar i alla fall att kvinnorna inte känner varandra.
Citera
2017-10-31, 00:06
Medlem
Citat:
Må så vara. Fast det är väl inte invandrare som går på showerna? Det är vänsterpatrasket. Och hur som helst, som representant för PK-sverige kommer han aldrig mer att få agera.
Citera
2017-10-31, 00:06
Medlem
Citat:

Nu känner inte jag till Atci mer än från Stockholm live så om du orkar får du gärna länka vad han gjort. Jag tror dock Soran kan få svårt då hans image har vart motsatsen till vad han egentligen är. Känns svårt att hämta sig och skapa en ny när man hycklat så?
Citera
2017-10-31, 00:07
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Med tanke på uppklaringsstatistiken när det gäller sexualbrott så ska det nog mycket till om det ens väcks åtal. Möjligen sexuellt ofredande om det nu finns konkreta bevis från t.ex. Snapchat. Våldtäkterna är nog svårbevisade med tanke på att de skedde för flera månader sedan och först anmäldes nu i samband med #metoo kampanjen.
Kanske därför han håller låg profil och inte gör något uttalande. Soran vet att han är en våldtäktsman men att svenska rättsväsendet kommer att frikänna honom
Citera
2017-10-31, 00:08
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SluttyPumpkin
Tror du det? På vilket sätt då tänker du? Jag är skeptiskt om något inom media vill ta i han med tång även om detta skulle blåsa över? Tror han kan frias då det är svårt att bevisa sexualbrott om de ej behållit konversationer mm.

Jag tror inte det, men bizarra saker händer i riksmedia varje dag. Att han blir friad och gullad med ser jag inte som osannolikt, då han är kurd med "rätt" "värdegrund". Det ska mycket till för att de ska offra en sådan, utan försök till överslätningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in