Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Suck, jag ser ingen poäng med att fortsätta diskutera detta med dig. Ger bleka fan i min "status" på ett nätforum och om möjligt ger jag ännu mer fan i hur stor min "e-kuk" är. Det här blir ju pinsamt. Diskutera som en vuxen människa och jag tar gärna diskussionen med dig.
Absolut, det finns huvudsakligen två situationer rörande häktning. Om jag inte missminner mig är det RB 24:1 st. 1 och st. 2 (citera mig dock inte på detta då jag tar det från minnet). Det ena rör obligatorisk häktning och den andra icke-obligatorisk (har tappat ordet).
Frågan är dock inte vilken av reglerna som är relevant i nuläget. Utan frågan är huruvida han kommer häktas eller inte. På den frågan är svaret nej.
Sen kan du teorirunka hur mycket du vill och slänga med samtliga skällsord du har i ditt vokabulär. Det gör dig inte mer trovärdig, snarare motsatsen.
Men som sagt, vi får se om han häktas eller ej. Jag är övertygad om att det inte kommer ske.
Shit, orka skriva allt det där när jag ödmjukt nöjde mig med ett ja eller nej.
Men om det då finns regler om obligatorisk häktning så varför visste du inte det i ditt "fria minne" innan, utan skrev att jag hade fel?