2017-10-30, 21:06
Medlem
Chung krossade M.Zverev. Det var bra för Nadal, nu ska det till att spanjoren lämnar W.O för att han inte ska sluta året som världsetta.
Citera
2017-10-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Chung krossade M.Zverev. Det var bra för Nadal, nu ska det till att spanjoren lämnar W.O för att han inte ska sluta året som världsetta.

Chung lär inte bli lättare än Zverev, Chung har sjuk högstanivå.
Citera
2017-10-30, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Jag vet, jag är nervös. Deras match i Barcelona (var det väl) var grymt tight i första set, 7-6 till Rafa. Och det var alltså på grus. Sen rann det i och för sig iväg i andra. Men när Chung är på gång smäller det rejält.

Shapovalov nere ett set mot Julien Benneteau. 4-3 i andra.
Citera
2017-10-30, 23:21
Medlem
En fransman vill man inte se på andra sidan nät i Paris, oavsett om man själv är fransman eller inte.

Var det bara rent skvaller det jag läste för nån vecka sen, att Murray var inne på att spela i Paris, eller fans det någon substans i det?
Citera
2017-10-30, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
En fransman vill man inte se på andra sidan nät i Paris, oavsett om man själv är fransman eller inte.

Var det bara rent skvaller det jag läste för nån vecka sen, att Murray var inne på att spela i Paris, eller fans det någon substans i det?

Fake news. Såg det också, men tror det bara var baserat på att Murray syntes på ATP-sidan som en av dem som var anmälda till Paris. Vilket uppenbart inte stämde.

Dock postade han också nån träningsvideo på instagram, men har för mig med en kommentar att han ska spela Federer i nån uppvisning efter WTF.

Shapovalov var inte särskilt imponerande idag. Spred bollarna överallt.
Citera
2017-10-31, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Fake news. Såg det också, men tror det bara var baserat på att Murray syntes på ATP-sidan som en av dem som var anmälda till Paris. Vilket uppenbart inte stämde.

Dock postade han också nån träningsvideo på instagram, men har för mig med en kommentar att han ska spela Federer i nån uppvisning efter WTF.

Shapovalov var inte särskilt imponerande idag. Spred bollarna överallt.

Att Benneteau håller än trots allt, imponerande! Varit med länge, stackaren lär inte få vinna en atp-titel
Citera
2017-10-31, 15:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tja köpte ett par adizero Club skor då jag börjat spela tennis lite då och då. Tänker spela på grus sen i vår/sommar också så de verkade bra för det priset jag fick de för (400 spänn)

Frågor: Funkar dessa att spela badminton med också? Eller slits de "fel" då? Spelar även innebandy i mina fotboll-inomhusskor. Kan jag köra innebandy med tenniskorna också eller har jag slitit ut de för mycket då när grussäsongen är igång? Innebandyn kan jag köra med fotbollsskorna i värsta fall men badminton hoppas jag funkar med tennisskorna?

Ska spela tennis ikväll men har inte fått skorna än så lär göra debut med de på badminton om ingen här säger nej haha.

Började med tennis i år och ångrar att jag inte började när jag var ung. Men kul motionssport. Men jävlar vad det är skillnad mellan grus och hard-court. Har alltså bara spelat på grus förut och har nu problem och känns som allt jag lärt mig är förlorat när det går snabbare inomhus. Några tips där? Vanesak kanske?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-10-31 kl. 15:49.
Citera
2017-10-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Rafa bör vinna relativt enkelt. Chung är ett mycket bättre motstånd för honom än en S&V spelare inomhus.
Citera
2017-10-31, 18:54
Medlem
Man ska väl kanske inte vara alltför förvånad, men Querrey torskade just mot Krajinovic. Han såg också totalt likgiltig ut i en match som betydde mycket.

Så då är han borta - och dåligt för Del Potro och andra jagande. Nu står nog hoppet till Mahut imorgon, känns som bra mycket troligare att han skulle rå på Carreno än Krajinovic. Mahut och Krajinovic för en kvart i Masters alltså. Överkomligt. Fixar spanjoren det måste Anderson till semi, och Del Potro och Tsonga till final för att kunna putta bort honom.
Citera
2017-10-31, 19:42
Medlem
Jättechans för PCB att kvalificera sig nu om han lyckas slå Mahut, vilket i och för sig kan bli väldigt svårt. Matchen börjar nu i skrivande stund. Klarar han det så kanske Rafa bestämmer sig för att vila som världsetta inför slutspelet. Vilket ger PCB mycket större chanser till att gå längre i Paris.

Jag hoppas på Mahut dock. Jag hoppas faktiskt att han går riktigt långt, precis som Llodra gjorde två gånger.
Citera
2017-10-31, 21:11
Medlem
Mahut krossar PCB. Skönt, nu får man bara hoppas att han tar Nadal av bara farten också. Vore grymt med en hemmaspelare som lirar S&V i finalen.
Citera
2017-10-31, 21:24
Medlem
Så uddlös som Carreno var är det bara att hoppas att vem som helst går förbi honom nu. Men krävs fortfarande kvart för Anderson, och semifinaler för Del Potro och Tsonga. Blir spännande dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in