2017-10-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Helt rätt, men om det hade varit jag eller någon annan ordinär okänd svensk, så hade man redan varit anhållen i 72 timmar och åklagare beslutar om häktesförhandling. När det gäller vissa målgrupper i samhället, verkar det inte finnas prioritet eller tar anmälningarna (från flera personer) på allvar...
https://polisen.se/Lagar-och-regler/...hallen-haktad/
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Varför tror du hon tar upp epitetet "svinig" just nu? För att han rapar vid matbordet?

Jisses...

Nej pga våldtäktsanmälningarna. Men att hon tycker personen i fråga är svinig betyder fan inte att hon visste om våldtäkt.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
8:e oktober är soran Ismail med i startfältet för ”en väldigt sen kväll med AMK”, enligt mig är inte detta att ta avstånd från våldtäktskurden, snarare tvärtom

Får man lov att sparka någon, eller säga upp ett kontrakt med någon, för att den utreds för ett brott? Rent juridiskt alltså.

Personligen tror jag att SI är skyldig, men om vi inte håller oss till lagen så sjunker vi ju till samma nivå som länder med obefintlig rättssäkerhet.

Me too kampanjen är bra, men de drivor av anklagelser polisen nu måste gå igenom måste få ta sin tid, och rättssäkerheten är i mina ögon viktigare än snabba utfrysningar av de som potentiellt är oskyldigt anklagade.
Citera
2017-10-30, 19:44
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Advokaten vill inte säga "huruvida komikern är frihetsberövad".
Han kan alltså vara frihetsberövad.

Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Man häktar ingen innan man utrett att det finns fog för anmälan

Är det inte stor risk i detta fall att den misstänkta våldtäktskurden väljer att lämna landet? Lite Julian Assange över det hela. Att han påstår att han inte kommer att få en rättvis behandling av det feministiska pk-tillvända rättssystemet?

Skulle tro att flyktskäl och försvårande av utredning är ett bra skäl för häktning. Det vore väl inte roligt med ytterligare ett Assange-fall, med en person som sitter någonstans i Mellanöstern och klagar över svensk rättvisa.

Lite ironiskt i så fall med tanke på personens pk-åsikter!
Citera
2017-10-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Om de åkte runt och turnerade så är det väl inte helt otroligt att det ibland dracks på kvällarna på något stadshotell med efterföljande "bus"? Kan kanske ha hänt en del saker som inte har kommit fram än?

Är väl en möjlighet bland många. Betnér har ju tjej sen många år tillbaka så är tveksam till att han gled runt och raggade med S.I...

Men vem vet, inte särskilt mycket som talar för att "han borde vetat" dock.
Citera
2017-10-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men nu nämnde hon inte lagbrott, hon sa "svinig". Man anmäler inte svinighet.
Hon? Som i Martin? Simon? Albin?
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jo men då ska man ju ha mer på benen än att man "hört att han är svinig". Det kan ju betyda precis vad som helst.
Det är helt sant men att känna till "sexbrott" gav mig indikationen att Martin hade ganska mycket kött på benen, men kanske ändå visste minst i rummet.
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du har väl ingen aning om Sonneby tagit avstånd eller inte? Allt är inte offentligt bara för att sociala medier finns.
Det är sant, ingen aning. Han tar in honom till sin show och delar scen med honom men backstage kanske han tar jättemycket avstånd. Kanske även säger till honom på skarpen när han betalar Sorans faktura.
Citera
2017-10-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
8:e oktober är soran Ismail med i startfältet för ”en väldigt sen kväll med AMK”, enligt mig är inte detta att ta avstånd från våldtäktskurden, snarare tvärtom

Soneby verkade inte ha varit medveten om våldtäcktryktena förrän precis nyligen utan bara rykten om "ett oskönt sexuellt beteende"
Citera
2017-10-30, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Får man lov att sparka någon, eller säga upp ett kontrakt med någon, för att den utreds för ett brott? Rent juridiskt alltså.

Personligen tror jag att SI är skyldig, men om vi inte håller oss till lagen så sjunker vi ju till samma nivå som länder med obefintlig rättssäkerhet.

Me too kampanjen är bra, men de drivor av anklagelser polisen nu måste gå igenom måste få ta sin tid, och rättssäkerheten är i mina ögon viktigare än snabba utfrysningar av de som potentiellt är oskyldigt anklagade.

Vi ska väl vara oskyldiga tills motsatsen är bevisad?

Jag hade då aldrig velat förknippas med någon som är misstänkt för våldtäkt, eller är känd för olämpligt beteende, det är jag...
Ordvalen komikerna emellan på ”AMK-morgon” imorse skvallrar om att det i komikerbranschen verkar vara känt att våldtäktskurden har skeva preferenser, att hålla käften, och tom hålla kräket om ryggen genom att vara tyst och jobba med aset gör en till någon slags ”medskyldig till våldtäkt” moraliskt i mina ögon, det är ett oacceptabelt beteende...
Citera
2017-10-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Vad är det som pekar på att det handlar om Soran? Någon som kan sammanfatta ledtrådarna? Inte riktigt med på varför det är så självklart för folk här
Sammanställde det mesta som tagits upp i tråden i den här bilden:
https://i.imgur.com/hr50F0x.jpg
Citera
2017-10-30, 19:50
Medlem
lillsillens avatar
Soneby säger rakt ut "jag har hört rykten om sexbrott" 3:15 in i dagens AMK
Citera
2017-10-30, 19:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Hon? Som i Martin? Simon? Albin?
Det är helt sant men att känna till "sexbrott" gav mig indikationen att Martin hade ganska mycket kött på benen, men kanske ändå visste minst i rummet.
Det är sant, ingen aning. Han tar in honom till sin show och delar scen med honom men backstage kanske han tar jättemycket avstånd. Kanske även säger till honom på skarpen när han betalar Sorans faktura.

Ametist Azordegan

Den 8 oktober ja. 19 dagar innan artikeln. Han kanske meddelat den utpekade nu under helgen att han är out. Du kan omöjligt veta exakt vad "länge" betyder
Senast redigerad av enough-is-enough 2017-10-30 kl. 19:52.
Citera
2017-10-30, 19:51
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
https://polisen.se/Lagar-och-regler/...hallen-haktad/

"Häktad
En misstänkt person får häktas om det finns risk för att hon eller han ska hålla sig undan från lagföring under en brottsutredning, exempelvis genom att avvika från landet, försvåra utredningen eller fortsätta att begå brott. Det krävs att personen är misstänkt för brott där det är föreskrivet fängelse ett år eller mer."

Det var ju det jag skrev i första inlägget, så vad är du inte förstår? Återigen "hittar" åklagaren alltid skäl för häktning vid allvarliga brott som serievåldtäkt. Hade det varit en okänd svensk man som blivit anklagade, hade han omgående bums blivit anhållen och förhörd under 72 timmar för att sedan bli häktad. Så lägg ner....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in