2019-10-23, 16:56
Medlem
moralhoras avatar
Var verkligen den här Julias uppgifter välspridda?

Som sagt så kommer jag ihåg anklagelsen som ska ha skett i parken samt den i hotellrummet, men den här historien om en tjej han ska ha haft ett (enligt honom) BDSM-förhållande med i över ett år där han ska ha våldtagit henne kanske ett trettiotal gånger vid olika tillfällen kommer jag inte ihåg alls?
Citera
2019-10-23, 17:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Som sagt så kommer jag ihåg anklagelsen som ska ha skett i parken samt den i hotellrummet, men den här historien om en tjej han ska ha haft ett (enligt honom) BDSM-förhållande med i över ett år där han ska ha våldtagit henne kanske ett trettiotal gånger vid olika tillfällen kommer jag inte ihåg alls?
Inte heller jag kan dra mig till minnes dessa uppgifter.
Citera
2019-10-23, 17:09
Medlem
Gubbmagens avatar
Jag vet inte vad jag skall tycka. Att Soran dragits i skiten och säger sig fått PTSD och mått och mår dåligt ser jag bara som positivt. Det är precis den näsbränna han behövde.

Å andra sidan tycker jag att om blivit förtalad så skall Julia fällas, men egentligen inte för att hon förtalat Soran, utan för den fullblods-vänsterfeminist-asyl-blatte-lover hon är.
Citera
2019-10-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Detta kanske är ett separat fall:
(FB) Skvaller om Soran Ismail?
(FB) Skvaller om Soran Ismail?
Citera
2019-10-23, 17:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag begriper mig inte riktigt på Soran. Först försvinner han helt från offentligen & gömmer sig. Media spelar med & ingen frågar var han håller hus. Sannolikt för att han hoppas på att allt skall blåsa över.

Då sabbar han helt sin strategi genom att plötsligt stämma folk för förtal, vilket kommer att få media att börja skriva om det hela & alla vanliga MSM-hjon som inte visste något om anklagelserna kommer att få läsa om det i vanlig ljugmedia.

Jag förstår inte riktigt planen bakom.
Citera
2019-10-23, 17:40
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Tror inte det finns någon stor plan bakom det hela utan är ett desperat greppande efter ett halmstrå.

Som sagt, den här historien har knappt fått någon spridning alls? Skillnaden mellan CW-historien var att den var i princip överallt, den här har inte ens gjort ringar i vattnet? Spridningen har liksom inte varit speciellt stor (tills nu).
Citera
2019-10-23, 17:41
Medlem
Citat:
Jag begriper mig inte riktigt på Soran. Först försvinner han helt från offentligen & gömmer sig. Media spelar med & ingen frågar var han håller hus. Sannolikt för att han hoppas på att allt skall blåsa över.

Då sabbar han helt sin strategi genom att plötsligt stämma folk för förtal, vilket kommer att få media att börja skriva om det hela & alla vanliga MSM-hjon som inte visste något om anklagelserna kommer att få läsa om det i vanlig ljugmedia.

Hans plan är att visa offentligt att han är oskyldig, detta gör han bäst när åtalet lagts ner och via medier. Hans förhoppning är att alla de bolag som tidigare anställt honom ska se hans förtal-stämning. Smart manöver, vad har han att förlora?

Samma tillvägagångssätt hade Fredrik Virtanen.
Citera
2019-10-23, 17:49
Medlem
Citat:

Han försöker nog att vända historien gissar jag. En av anklagelserna har sprickor i fasaden och här har han tillsammans med någon juridiskt kunnig (nya sambon kanske?) hittat ett case han tror sig kunna vinna och därmed rentvå sig.

För har han så mycket att förlora egentligen? Som det är nu kommer det sannolikt ALDRIG någonsin bli några fler värdegrunds-föreläsningar, krogshower eller annat PK-spektakel med tillhörande astronomiska gage. Platsen på psykologprogrammet kommer inte att ryka.

Man måste ta i beaktande att Soran verkar vara en klassisk narcissist vars sjukligt egoistiska läggning och oförmåga till samvete/empati/moral etc. gör honom helt skrupelfri. Stämningen är ytterligare ett bevis på att han själv inte anser sig ha gjort något fel. I narcissistens värld är allting som går fel endast alla andras fel. Nu får han dessutom en chans att stå i centrum igen. Att få göra det är ett av narcissistens stora begär och något han har svårt att leva utan.

Den skara av människor (bland annat den duperade och efterblivna sambon) som fortfarande har ett öga för honom kommer sannolikt att fortsätta att ha ett gott öga för honom, oavsett vad som skulle kunna komma fram i MSM framöver. Dom känner honom som den rasifierade och utsatte helylle-kurden som alltid har varit "rolig och trevlig". De förstår helt enkelt inte bättre, alternativt att de ingått en parasiterande pakt med hans person där de får ut något av att ha honom som "vän". De kanske inte hade haft några vänner annars. Det finns gott om svagsinta beta-personer som tvingas att umgås med såna som Soran. Han är också relativt duktig på att manipulera till sig anhängare, ty sådan är narcissisten...
Citera
2019-10-23, 17:58
Medlem
Brottinators avatar
Funderade också över det där. Har svårt att tänka mig att något PR-proffs har tipsat honom om att göra detta..

Kan han ha gjort det för att äntligen få tala till offentligheten? Och samtidigt då i en situation där han är offer. Känns väldigt riskabelt ändå.

Hur högt skadestånd kan han tänkas få?
Citera
2019-10-23, 18:13
Bannlyst
Han var inte med på scen, men satt i köket.

https://imgur.com/a/lOx4BB2

Släng dig i brunnen
Avsnitt 6
Standup med några av Sveriges bästa ståuppkomiker. Inspelat på Norra Brunn i Stockholm. Med Albin Olsson, Therese Sandin, Tobias Erehed, Jonas Strandberg, David Sundin, Josefin Sonck, Simon Gärdenfors, Petter Bristav, Johan Glans, Soran Ismail, Niklas Andersson och Magnus Betnér. Del 6 av 8.

https://www.svtplay.se/video/1561145...t-6?start=auto
Citera
2019-10-23, 18:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Mycket märkligt.

Förtal handlar ju inte heller om huruvida Soran är skyldig till de brutala sexövergreppen eller inte utan endast om spridandet av uppgifterna har skadat hans karriär.

Han kan ju fortfarande vara hur skyldig som helst till själva anklagelsen om brutala sexövergrepp. Och de preskriberade fallen med våldtäkten på hotellrummet och oralsexet i parken lär ju segla upp till folks medvetande igen.

Undrar om det var så genomtänkt av Soran att börja härja om detta.
Citera
2019-10-23, 20:21
Medlem
Finns inte mkt annat att göra än att anmäla för förtal. Annars framstår det ju som att han är ok med anklagelserna.

Svårt att se att han kommer tilkbaka i nåt form av liveforum, räcker med att nån i publiken ropar "våldtäktsman" så lär han kissa ner sig, får nog inga gigg längre oavsett.

Men kanske kan han släppa en bok i framtiden, ha en podcast eller nåt, men inget blir sig längre likt för denne gubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in