Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag begriper mig inte riktigt på Soran. Först försvinner han helt från offentligen & gömmer sig. Media spelar med & ingen frågar var han håller hus. Sannolikt för att han hoppas på att allt skall blåsa över.
Då sabbar han helt sin strategi genom att plötsligt stämma folk för förtal, vilket kommer att få media att börja skriva om det hela & alla vanliga MSM-hjon som inte visste något om anklagelserna kommer att få läsa om det i vanlig ljugmedia.
Jag förstår inte riktigt planen bakom.
Han försöker nog att vända historien gissar jag. En av anklagelserna har sprickor i fasaden och här har han tillsammans med någon juridiskt kunnig (nya sambon kanske?) hittat ett case han tror sig kunna vinna och därmed rentvå sig.
För har han så mycket att förlora egentligen? Som det är nu kommer det sannolikt ALDRIG någonsin bli några fler värdegrunds-föreläsningar, krogshower eller annat PK-spektakel med tillhörande astronomiska gage. Platsen på psykologprogrammet kommer inte att ryka.
Man måste ta i beaktande att Soran verkar vara en klassisk narcissist vars sjukligt egoistiska läggning och oförmåga till samvete/empati/moral etc. gör honom helt skrupelfri. Stämningen är ytterligare ett bevis på att han själv inte anser sig ha gjort något fel. I narcissistens värld är allting som går fel endast alla andras fel. Nu får han dessutom en chans att stå i centrum igen. Att få göra det är ett av narcissistens stora begär och något han har svårt att leva utan.
Den skara av människor (bland annat den duperade och efterblivna sambon) som fortfarande har ett öga för honom kommer sannolikt att fortsätta att ha ett gott öga för honom, oavsett vad som skulle kunna komma fram i MSM framöver. Dom känner honom som den rasifierade och utsatte helylle-kurden som alltid har varit "rolig och trevlig". De förstår helt enkelt inte bättre, alternativt att de ingått en parasiterande pakt med hans person där de får ut något av att ha honom som "vän". De kanske inte hade haft några vänner annars. Det finns gott om svagsinta beta-personer som tvingas att umgås med såna som Soran. Han är också relativt duktig på att manipulera till sig anhängare, ty sådan är narcissisten...