2017-10-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Ny artikel på Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...stankt-komiker

Jag rekommenderar även att kolla på tillhörande klipp (ca 4 min. långt) så slipper man ställa samma frågor om och om och om och om igen. Han som kommenterar i klippet förklarar ganska pedagogiskt.
Advokaten vill inte säga "huruvida komikern är frihetsberövad".
Han kan alltså vara frihetsberövad.
Citera
2017-10-30, 19:33
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du har väl ingen aning om Sonneby tagit avstånd eller inte? Allt är inte offentligt bara för att sociala medier finns.

Själva poängen med att ta avstånd från någon är väl ändå att göra det offentligt?
Citera
2017-10-30, 19:34
Medlem
Stockholm1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Den smällde hårt. Var det starten på att fler kommer att öppna sig tro? 105 tn följare och en stark personlighet smäller till. När går hon ut med namnet tro?

Varav 104 tn är botföljare. Hon snittar typ 3 likes på sina tweets.

Men visst är det trevligt att se att kommunisterna är splittrade. Helt fantastiskt trevligt, faktiskt.
Citera
2017-10-30, 19:34
Bannlyst
Citat:
Du har väl ingen aning om Sonneby tagit avstånd eller inte? Allt är inte offentligt bara för att sociala medier finns.

8:e oktober är soran Ismail med i startfältet för ”en väldigt sen kväll med AMK”, enligt mig är inte detta att ta avstånd från våldtäktskurden, snarare tvärtom
Citera
2017-10-30, 19:36
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Men du. Bara för hon sa ordet "svinig" betyder det inte att hon kände till våldtäkter. Använd pannbenet

Varför tror du hon tar upp epitetet "svinig" just nu? För att han rapar vid matbordet?

Jisses...Kurd?
Senast redigerad av Bluekeeper 2017-10-30 kl. 19:43.
Citera
2017-10-30, 19:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malono
Ni som inte hajat än att det är S.I som är den misstänkte måste ha väldigt "udda" källor eller svagbegåvade, ointresserade eller bara trollar.
Sen är jag nyfiken på hur alla som tror att många av hans kollegor haft full insyn i hans (eventuella) våldtäkter tänker.
Har ni hört om många våldtäktsmän som berättar om det ? Konfronterar ni era kollegor om alla rykten ni hört om dem? Får ni ärliga svar när ni konfronterat någon om en grovt kriminell handling av liknande karaktär?

Själv har jag tyckt hyfsat bra om S.I och det han påstått sig stå för och varit sjukt blåögd och oinsatt i hans förehavanden.

Det är väl att vissa komiker skrivit att detta har varit känt länge i "branschen" så folk som jobbat tillsammans med honom måste också då hört rykten fastän då han aldrig visade tecken på att vara ett svin mot kvinnor eller då kanske tom skröt om sina erövringarna på ett sätt där det blev uppenbart att tjejerna ifråga inte ville ha sex tillsammans med dessa komiker. Hur det ligger till med det fallet återstår att se. Kommer nog bli två sidor, ena som vetat om detta länge och sedan den andra av mestadels de som jobbat nära med SI inte hört ett dugg om detta och än mindre misstänkt att han var allt annars är den trevligaste person de någonsin jobbat tillsammans med.
Citera
2017-10-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det här fattar jag inte riktigt.
Har du för vana att diskutera ditt sexliv med dina kollegor?

Om de åkte runt och turnerade så är det väl inte helt otroligt att det ibland dracks på kvällarna på något stadshotell med efterföljande "bus"? Kan kanske ha hänt en del saker som inte har kommit fram än?
Citera
2017-10-30, 19:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
8:e oktober är soran Ismail med i startfältet för ”en väldigt sen kväll med AMK”, enligt mig är inte detta att ta avstånd från våldtäktskurden, snarare tvärtom

När kom artikeln om komiker som misstänks för våldtäkt? Vilket datum anger du här? Du kräver alltså att Sonneby åker tillbaka i tiden tre veckor och tar offentligt avstånd?
Citera
2017-10-30, 19:40
Medlem
Citat:
Vad som man menar är att komiker som grupp (där man anlitar varandra hit och dit) inte har kuraget att snacka ihop sig och göra något åt en pervers jävel antingen pryla honom eller anmäla honom
Citera
Medlem
Leviathan99s avatar
Vilket antiklimax detta blev för metoo -kampanjen.
Tanken med det hela var ju att lägga en rökridå för alla de tusentals våldtäkter som årligen begås av våra importerade troglodyter från mellanöstern och Afrika och istället få kvinnorna att lägga fokus på den onde vita mannens förtryck.

Kanske har personalchefen kramat lite för mycket under den där blöta firmafesten för 12 år sedan?
eller någon bekant (gärna SD-sympatisör) som yppat något sexistiskt kränkande på fyllan 2004 kanske?
Det är såna exempel som de mentalsjuka PK-journalisterna hade hoppats få fram med kampanjen.

Började ju bra med snickar-muppen, sen försökte de med jättebäbisen i dobidoo som skickat snusk. ..till sin blivande sambo..

Nu vill man nog bara glömma bort eländet, först politiskt korrekte feminist-Virre på offeraltaret och nu en sån fin person som den svenskhatande lustig-kurden.
Citera
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Man häktar ingen innan man utrett att det finns fog för anmälan

Helt rätt, men om det hade varit jag eller någon annan ordinär okänd svensk, så hade man redan varit anhållen i 72 timmar och åklagare beslutar om häktesförhandling. När det gäller vissa målgrupper i samhället, verkar det inte finnas prioritet eller tar anmälningarna (från flera personer) på allvar...
Citera
2017-10-30, 19:42
Bannlyst
Citat:
När kom artikeln om komiker som misstänks för våldtäkt? Vilket datum anger du här? Du kräver alltså att Sonneby åker tillbaka i tiden tre veckor och tar offentligt avstånd?

Jag glömde bort en viktig del i mitt inlägg, mitt fel.

Turnéschema i kombination med att sonneby imorse på podden ”AMK-morgon” sa att det varit känt ”länge” vem det gäller, för mig är ”länge” betydligt längre än tre veckor.
Att då välja att turnera/uppträda med våldtäktskurden är ett aktivt val som inte faller mig i smaken....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in