Citat:
Ursprungligen postat av
kerstschon
Detta huset ligger mitt i skogen, visserligen nä'r Norge och någotsånär när kusten i bohuslän men hur ser det ut. Man har satsat på ett "exklusivt stenhus" men missat massa detaljer.
Högt i tak i köket och synlig ventilation, öppen spis och vedspis och sen en standard 60 cm spis???
Sen finns det en gästlägenhet helt separerad, underligt att ha en hyresgäst så nära mitt i skogen.
Sen kunde man antingen städat ut allt eller fyllt med visningsmöbler nu ser det ut ut som huset var övergivet. Man kan tvätta fasaden innan fotografering.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-lervik-stromstads-kommun-saltbacken-backarna-2-12778415
Fattar heller inte det slarviga installationsjobbet av ventilationen, helt okej i en ekonomibyggnad/verkstadslokal, men ventilationsrör som sticker ut en halvmeter från väggen?? -Det ska ju vara i samma plan som väggen, lat installatör? Röret som går synligt i innertaket skulle kunna vara okej, om röret hade målats vitt. Sedan finns det ett stort aber med hela fastigheten: Avloppet!
Vatten/avlopp:
Enskilt vatten, borrad brunn, enskilt avlopp, slamavskiljare och markbädd. (slutbesiktning för avloppsanläggning finns ej enligt Strömstads kommun).
Byggår 2010, och ännu inte slutbesiktigat 2017 enskilt avlopp? -Går inte besiktningen igenom, så kan det bli att göra om allt för flera hundra tusen, kanske miljonbelopp i värsta fall. I dag är det stenhårda krav på enskilda avloppsanläggningar. En sak fattar jag inte dock: Huset/husen ser ut att vara betydligt större än 128 kvadrats boyta. Kanske är det mäklarens kamera som ljuger? (Allt brukar se fantastiskt stort ut på mäklarbilder, även minsta garderob till lägenhet..)