2017-10-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
För en som är lite okunnig så undrar jag över CO-förgiftning: Om han strypt henne, kan det då få liknande konsekvenser på kroppen, dvs att rättsmedicinska skulle ha svårt att avgöra om det är strypning eller kvävning genom CO? Jag såg en dokumentär där GW trodde att han strypt henne. Sen undrar man ju hur Madsen tänker nu, jag menar att hon dog av CO-förgiftingen gör ju inte att man automatiskt sätter igång och massakerar underlivet med en kniv och sågar upp henne i delar.. Jag fattar inte att äcklet ens yttrar sig längre.

Nej man mäter CO-Hb koncentrationen, är den 50% eller mer = död av kolmonoxidförgiftning. https://acutecaretesting.org/en/arti...em-co-oximetry
Citera
2017-10-30, 18:39
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag skulle inte heller bli ett dugg förvånad, om han använt ett biflöde av avgaser, för att hålla KW vid liv under tortyr, men delvis avslagen, och till slut givit en "överdos" avgaser från dieseln.

Och om det konstateras att KW dog/kan ha dött av CO-förgiftning, har PM givit åklagaren en rejäl utmaning att visa att PM matat henne med avgaser. Det är OM den dödsorsaken blir fastställd.
Och tänk vilket huvudbry PM kommer åsamka åklagaren när han kommer med nästa förklaring! Och nästa!
Citera
2017-10-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Visst. Han kallas ju uppfinnare. Han kunde t ex jobba på perpetuum mobile. Raketer och u-båtar är redan uppfunna, hjulet och krutet också. En evighetsmaskin vore både ny och nyttig. Där har han verkligen något att bita i under sina återstående år. Om han skulle lyckas med det så blir han garanterat och med rätta berömd.

Han har helt klart en dubbeldiagnos. Det är inte ovanligt. Förutom narcissism och psykopati har han kanske även en släng av autism, som kan förklara mycket av hans handlande genom årens lopp.

Obehandlade personer med starka autistiska drag hän-ger sig ofta åt att utforska saker och ting och det överskuggar precis allting annat. En person som får hjälp, uppmuntran och stöd att utveckla sina färdigheter kan däremot göra underverk. Einstein är ett exempel...
Citera
2017-10-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej man mäter CO-Hb koncentrationen, är den 50% eller mer = död av kolmonoxidförgiftning. https://acutecaretesting.org/en/arti...em-co-oximetry

Tack så mycket för en intressant/läsvärd länk som svarar på hela frågan, då förstår man att det är enkel bevisbörda med andra ord.
Citera
2017-10-30, 18:44
Medlem
Det är möjligt att de flesta här har missat en väsentlig detalj, vad gäller dieselmotorer och CO-utsläpp. http://sv.metapedia.org/w/Dieselavgaser

PM har sagt att KW dog av CO-förgiftning, vilket är mycket sannolikare vid inandning av bensinavgaser. Puckot har förmodligen inte vetat om att dieselavgaser innehåller mycket låga halter av CO och lite CO2 men framförallt mycket oförbränt syre (O2), 18% mot luftens 20-21%. Det farligaste med diesel-avgaser är sotpartiklar, och för miljön NOx gaser, men det är en annan fråga.......

Så, kan det vara så, att den ignorante PM blandat ihop CO-förgiftning som uppkommer snabbt, från bensinmotorers avgaser? Om så, finns nog inte mycket mer att komma med, nu får han knipa käft och vänta på åtalet. Hade han sagt att det läckte avgaser in i båten, skulle hon kanske kunna dö av kvävning, men förmodligen inte av CO-förgiftning ( här är jag lite osäker, men eftersom man kör dieselmaskiner i gruvor, borde inte den låga CO-halten vara så farlig).
Citera
2017-10-30, 18:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag skulle inte heller bli ett dugg förvånad, om han använt ett biflöde av avgaser, för att hålla KW vid liv under tortyr, men delvis avslagen, och till slut givit en "överdos" avgaser från dieseln.

Och om det konstateras att KW dog/kan ha dött av CO-förgiftning, har PM givit åklagaren en rejäl utmaning att visa att PM matat henne med avgaser. Det är OM den dödsorsaken blir fastställd.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Antag nu att koldioxidförgiftning kan konstateras, alt. inte uteslutas. Då har han valt ett dödssätt som ryms under avd. olyckor och han kan ha en viss chans att komma undan med griftefridsbrott (om det inte finns annat som talar för att han medvetet bör ha åsamkat KW nämnd förgiftning).
Det ryms knappast under olyckor eftersom det skulle vara rätt omöjligt att förklara varför och hur hon drabbades utan att han själv drabbades av samma gas.
Varför skulle hon vara ensam nere i ubåten medan han var på däck?
Hur kunde läckage uppstå helt plötsligt och försvinna lika plötsligt?
Hur fick han ut gasen?

Det är dessutom väldigt riskabelt att dyka om det finns risk för läckage av dödlig gas.
Citera
2017-10-30, 18:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han kan ha erkänt att han våldtagit henne.

Nej.
Han nekar fortfarande till det.

13.54
”I forbindelse med en afhøring den 14. oktober er sigtelsen udvidet til også at omfatte anden kønslig omgang end samleje under særlig skærpende omstændigheder, jf. straffelovens § 225, jf. 216 stk. 3, jf. stk. 1, Denne sigtelse sker med baggrund i de 14 stiklæssioner, der er tilført Kim Walls i og omkring kønsdelene.

De 14 stik er påført lige omkring eller lige efter dødens indtræden.

Peter Madsen nægter sig fortsat skyldig i drab, og i anden kønslig omgang end samleje. Han erkender parteringen af Kim Wall, som han efterfølgende smed i havet. ”

http://ekstrabladet.dk/112/article6890839.ece
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Som jag tjatat om i många trådar om förgiftning med diverse avgaser så är det koldioxiden man dör av när det gäller avgaser från en dieselmotor, inte kolmonoxid.

Kolmonoxid är förvisso c:a 50 gånger giftigare än koldioxid men koldioxid förekommer i mycket högre halt i avgaserna. Det är främst gamla bensinmotorer och glödbränder som ger kolmonoxidförgiftning, i övrig förbränning är CO2 det som först kommer upp i dödlig halt.

Undantag kan finnas om en dieselmotor går riktigt djävla dåligt men det är väldigt ovanligt. Sedan hade det förstås inte varit möjligt för PM att skilja på om KW blivit förgiftad av den ena eller andra komponenten i avgaserna. Dock torde han själv ha blivit förgiftad om han gick ner utan att ha vädrat väldigt länge och väl, något han knappast hade utrustning till heller.

Egentligen är saken bara av akademiskt intresse, vilken analysmetod man skulle använda för att avgöra om förgiftning har förekommit men vi vet ju alla att det bara är skitsnack, hon blev då fan inte förgiftad av några avgaser utan det är bara PM:s senaste patetiska lögn.
Citera
Medlem
M.Cadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
För en sexualsadist är inte sexet det primära - det är våldet. Övervåldet. Den totala kontrollen och skändningen.

Nästan rätt. Så här är det: För att uppnå full orgasm, måste den sexuellt gravt avtrubbade och urspårade sexualsadisten samtidigt i akten utöva ett extremt våld. Annars går det varken för honom eller överhuvudtaget. Intressant är också att ingen människa kan bli mer sexuellt urspårad än sexalsadisten - detta är kulminationen i det avseendet. Källa: Livets Bog, stycket 1869 (http://www.martinus.dk/sv/tt/index.php)
Senast redigerad av M.Cady 2017-10-30 kl. 19:42.
Citera
2017-10-30, 18:47
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Man kan ju också säga att hans erkännande av styckningen pekar på att han var inblandad på något sätt. Jag vill till och med mena att allt vi vet just nu pekar på att han är ensam gärningsman, så det är väl inte direkt "mot alla odds" att han har utfört det här? Eller vad menar du med att en tredje person är involverad, vad tyder på det?
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skydda en tredje person?

Mollgan eller Frankensteins monster?

Ge dig, Madsen skyddar enbart sig själv och sina egna intressen.

Den enda som behöver erkänna något är Madsen, det räcker mer än väl.
Nja den stilfulla begravningen till sjöss har han ii och för sig erkänt men det är inte samma sak som att han erkänt mord eller dråp.

Nu spekulerar jag lite men alocs följdfrågor tvingar mig till det. I fall A har han ställt sin ubåt till förfogande för att ett möte med en tredje än så länge okänd person skulle få en dejt till havs med BO. Helt utan PMs förskyllan tog denne plötsligt och utan orsaker som vi känner till livet av BO. I fall B har PM medvetet ställt en ubåt till förfogande väl medveten om att en tredje person som han stämt möte med till havs tänkte ta livet av BO. Då är han klart skyldig till medhjälp till mord. Fall C är olycka eller självmord av BO. Fall D som väl är det minst troliga (om han inte erkänner) är att han själv tagit livet av BO men han är som sagt bara misstänkt än så länge.
Citera
2017-10-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nja den stilfulla begravningen till sjöss har han ii och för sig erkänt men det är inte samma sak som att han erkänt mord eller dråp.

Nu spekulerar jag lite men alocs följdfrågor tvingar mig till det. I fall A har han ställt sin ubåt till förfogande för att ett möte med en tredje än så länge okänd person skulle få en dejt till havs med BO. Helt utan PMs förskyllan tog denne plötsligt och utan orsaker som vi känner till livet av BO. I fall B har PM medvetet ställt en ubåt till förfogande väl medveten om att en tredje person som han stämt möte med till havs tänkte ta livet av BO. Då är han klart skyldig till medhjälp till mord. Fall C är olycka eller självmord av BO. Fall D som väl är det minst troliga (om han inte erkänner) är att han själv tagit livet av BO men han är som sagt bara misstänkt än så länge.
Vad är det för piller du har tagit?
Citera
2017-10-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja det är lätt, det ämnet sätter sig hårt i kroppens vävnader och blodrester, ämnet förhindrar syresättning av blodet och leder till döden genom syrebrist. Därför min åsikt att denna förklaring är lätt att avfärda som lögn.
Åtminstone binder det sig till hemoglobin. Det jag undrar är bålens skick efter två veckor i havet på sommaren, så att det låter sig analyseras på något konklusivt vis, eventuell dödlig nivå av COHb. Vet vi om KW var rökare? Rökare tenderar ju att ha förhöjda nivåer COHb.

PM höftar till med de ständigt nya förklaringarna om KW:s hädangång, efter en tids tystnad, allteftersom fynd och fakta i polisens hand ringar in honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in