2017-10-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Alltså hur mycket kan han egentligen hitta på?

Jag tänker såhär nu: Madsen har angett detta med kolmonoxidförgiftningen nu, eftersom det är vad som ligger närmast för honom i sista steget till att erkänna som dödsorsak.

Alltså tror jag att han torterat henne till döds , detta genom att sätta en påse över huvudet och leda in avgaser där, stuckit med kniven i underlivet så att hon förblödit.

Det har nu även kommit ett tillägg till åtalet som inbegriper en sexualsadistisk handling nämligen denna:

"- Sigtelsen mod Peter Madsen er blevet udvidet. Han er nu også sigtet for 'anden kønslig omgang end samleje under særlig skærpende omstændigheder'. Det sker med baggrund i de 14 knivstik, der ifølge politiet blev tilført Kim Wall i underlivet. Det viste obduktionen af hendes lig efterfølgende. "

https://www.bt.dk/krimi/drabschef-ef...der-i-sagen-nu

I mina ögon förstärks nu i och med denna utvidgade häktningsgrund motivet om ett sexualsadistiskt mord: Jag tror bestämt att Madsen har medvetet använt kolmonoxid i sin utdragna tortyr av BO.

Det är för mig helt solklart nu. Åklagaren säger att han inte "vill spekulera" om motivet, men i och med denna utvidgning som markerar
"sexuellt umgänge under särskilda omständigheter" ung så är motivet egentligen spikat och därför meddelar man att åtalet snart är klart.

Lite förvånande dock att man inte redan har undersökt för gifter på rättsmedicin.

Han vet nu sen ett tag att de inte hittat skador på huvudet, alltså är det sas inifrån hon dött.

De kommer hitta spår av kolmonoxid i Kims lungor, men de kommer inte kunna bevisa att Madsen utsatt Kim för detta medvetet, det vet han och därför kan han fortfarande hävda olycka.

Jag skulle inte heller bli ett dugg förvånad, om han använt ett biflöde av avgaser, för att hålla KW vid liv under tortyr, men delvis avslagen, och till slut givit en "överdos" avgaser från dieseln.

Och om det konstateras att KW dog/kan ha dött av CO-förgiftning, har PM givit åklagaren en rejäl utmaning att visa att PM matat henne med avgaser. Det är OM den dödsorsaken blir fastställd.
Citera
2017-10-30, 18:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Eftersom han inte motsatte sig omhäktning pekar det på att han kan vara inblandad på något sätt. Det ska erkännas. Eller att han vill skydda en tredje person till varje pris.

Skydda en tredje person?

Mollgan eller Frankensteins monster?

Ge dig, Madsen skyddar enbart sig själv och sina egna intressen.

Den enda som behöver erkänna något är Madsen, det räcker mer än väl.
Citera
2017-10-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Säker på att det går att påvisa tecken på kolmonoxidförgiftning i en torso, eller annan kroppsdel, efter två veckor i vatten, eller snarare två månader som i fallet med övriga kroppsdelar (exkl armarna som inte är återfunna)?
Ja det är lätt, det ämnet sätter sig hårt i kroppens vävnader och blodrester, ämnet förhindrar syresättning av blodet och leder till döden genom syrebrist. Därför min åsikt att denna förklaring är lätt att avfärda som lögn.
Citera
2017-10-30, 18:11
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han kanske resignerar till slut där inne i fängelset och gör ritningar över framtida omöjliga projekt? För vad ska han annars syssla med?

Visst. Han kallas ju uppfinnare. Han kunde t ex jobba på perpetuum mobile. Raketer och u-båtar är redan uppfunna, hjulet och krutet också. En evighetsmaskin vore både ny och nyttig. Där har han verkligen något att bita i under sina återstående år. Om han skulle lyckas med det så blir han garanterat och med rätta berömd.
Citera
2017-10-30, 18:14
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag skulle inte heller bli ett dugg förvånad, om han använt ett biflöde av avgaser, för att hålla KW vid liv under tortyr, men delvis avslagen, och till slut givit en "överdos" avgaser från dieseln.

Och om det konstateras att KW dog/kan ha dött av CO-förgiftning, har PM givit åklagaren en rejäl utmaning att visa att PM matat henne med avgaser. Det är OM den dödsorsaken blir fastställd.

Jag skulle däremot bli förvånad om han hade gjort det. Det troliga är att han har dödat henne i en sexualsadistisk akt. Alternativt försökte han våldta henne, men hon kämpade emot, och då dödade han henne. Åklagaren har en gedigen bevisning att lägga fram. En domstolsprocess är inget dataspel där man får köpa hur många liv som helst. Om den första berättelsen är förbrukad så kan man inte bara köpa en till och en till och ändå vinna spelet.
Citera
2017-10-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Såvitt jag förstått medierapporteringen så var huvudet och benen emballerade i plastpåsar. Torson var inte emballerad, eller hade iallafall blottlagts vid påträffandet?

Kanske hade några fästa vikter på bålen lossnat under de två veckornas vistelse i vattnet, med de strömmar och förruttnelse det innebar?
Benen låg lösa utan emballage.
Citera
2017-10-30, 18:20
Medlem
För en som är lite okunnig så undrar jag över CO-förgiftning: Om han strypt henne, kan det då få liknande konsekvenser på kroppen, dvs att rättsmedicinska skulle ha svårt att avgöra om det är strypning eller kvävning genom CO? Jag såg en dokumentär där GW trodde att han strypt henne. Sen undrar man ju hur Madsen tänker nu, jag menar att hon dog av CO-förgiftingen gör ju inte att man automatiskt sätter igång och massakerar underlivet med en kniv och sågar upp henne i delar.. Jag fattar inte att äcklet ens yttrar sig längre.
Citera
2017-10-30, 18:21
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är svårt att exakt veta hur Madsens hjärna fungerar, men för en person som är van att vara fri och göra som han vill, så borde man nog inte njuta av tanken att man kommer vara inspärrad de närmaste 20-30 åren och att andra styr ens liv.

Första året kanske går an... Det blir ju nya erfarenheter... Men sen då? Att vara inspärrad i decennium efter decennium?
Jag tror inte han är medveten om, eller själv tror att han hamnar i fängelse. En död kropp som styckats är väl inget att bråka om kan jag tänka mig att han tycker.
Citera
2017-10-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
För en som är lite okunnig så undrar jag över CO-förgiftning: Om han strypt henne, kan det då få liknande konsekvenser på kroppen, dvs att rättsmedicinska skulle ha svårt att avgöra om det är strypning eller kvävning genom CO? Jag såg en dokumentär där GW trodde att han strypt henne. Sen undrar man ju hur Madsen tänker nu, jag menar att hon dog av CO-förgiftingen gör ju inte att man automatiskt sätter igång och massakerar underlivet med en kniv och sågar upp henne i delar.. Jag fattar inte att äcklet ens yttrar sig längre.
Bygger du en historia av lögner så faller korthuset ganska snabbt. Jag tror han säger lite vad som helst för att slippa mord och bara få brott mot griftefriden. Som Mats Alm.
Citera
2017-10-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Bygger du en historia av lögner så faller korthuset ganska snabbt. Jag tror han säger lite vad som helst för att slippa mord och bara få brott mot griftefriden. Som Mats Alm.
Tror jag med.
Citera
2017-10-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag kan se två skäl till såg istället för kniv:

1. Jag tror inte man ska se styckningen som något som gjordes av praktiska skäl utan något Madsen gjorde för att han hade lust. Att såga genom ben kan ha varit del av hans fantasi. För att öva nödutrymning hade ubåtsbyggarna experimenterat med att dra upp en manskropp ur ubåtens lucka och lyckats med detta, så Madsen visste mycket väl att man kunde få ut en betydligt större och tyngre kropp än KW:s om man ville.

2. Jag tycker mig ha läst någon gång att det inte är lätt för en nybörjare att stycka med kniv om man inte vet exakt hur/var man ska skära. När Madsen har förberett mordet kan han ha tagit med sågen som backup. Han hade ju en kniv och kan ha börjat försöka använda den först utan större framgång - vi har ju inte alla detaljer i fallet och armarna saknas ju också fortfarande.

Det fetade är nytt för mig.Var har du du hittat den infon?
Citera
2017-10-30, 18:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Koldioxid förgiftning kan konstateras i den dödes vävnader så där är han körd med denna ytterligare förklaring. Förklaringen spara bara merarbete för utredarna som kanske nu får undersöka båten på nytt avseende på möjlig koldioxidutsläpp har förekommit eller inte. Denna nu avgivna förklaringen anser jag vara lättare att avfärda än de tidigare lögnerna.
Till att börja med försökte han sig på lögnen om att han vid 22.30-tiden satt i land KW. - Den lögnen sprack.

Han fortsatte med en föreställning innebärande tung lucka, chock, tupplur och sjöbegravning. - Den lögnen sprack också och han tvingades medge styckning.

Antag nu att koldioxidförgiftning kan konstateras, alt. inte uteslutas. Då har han valt ett dödssätt som ryms under avd. olyckor och han kan ha en viss chans att komma undan med griftefridsbrott (om det inte finns annat som talar för att han medvetet bör ha åsamkat KW nämnd förgiftning).

Han har nu inte råd med något annat än att tillföra fallet åtminstone en bråkdel av sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in