2017-10-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu har Peter Madsen erkänt att det var den sågen han använde när han styckade kroppen.* Det uppger Jens Møller Jensen för Aftonbladet.*

Därmed har han erkänt mordet då det krävs planering för att se till att sågen var tillgänglig vid styckandet. Nu behövs bara någon "kompis" från ubåtsföreningen att vittna om att sågen aldrig fanns ombord vid normal färd med ubåten. Case closed till 110%.
Citera
2017-10-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man undrar ju hur han förklarar knivhuggen i underliv plus vagina nu när han erkänt styckning.

Han har mycket att förklara och ganska lång tid på sig att göra så. 40-50 år till kanske lever han. Instängd på 6-8 kvm
Citera
2017-10-30, 16:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag tror att JM i sin monumentala enfald trodde att hon skulle lura alla. Jag kan inte se hur PM kunde tro detsamma. Att han nu kommer dömas för mord var möjligen ett streck i räkningen, men som jag skrev, så tror jag inte han bryr sig. Han var, som JM var, inte ute efter makt och pengar, utan en narcissistisk kick, med sexuella inslag.
Han ville gå till historien, det var hans primära mål. Att han samtidigt kunde förverkliga sina perversa lustar var en bonus.
Han bryr sig alldeles säkert - han hade säkert räknat med att komma undan helt. Han ville nog inte alls gå till historien för det här, utan i sin narcissistiska dimma trodde han att han kunde begå brottet och komma undan (han har tidigare uttalat sig i media om att han vill begå en kriminell handling av gigantiska proportioner och lura polisen).

Jag tror inte hans plan var så dum ändå. Journalisten skulle gå ombord den kände raketingenjörens ubåt för en kort intervju som bokats med kort varsel. De samtalar en liten stund och hon släpps av i den mörka och erkänt farliga hamnen sent på kvällen men kommer inte hem ordentligt. Polisen talar med raketingenjören nästa dag som yrvaket öppnar lägenhetsdörren och intygar att hon släpptes av vid 22-tiden som avtalat. Polisen står handfallna. Ingen har sett henne och kroppen är spårlöst försvunnen. Man utgår ifrån att någon gjort henne illa i den dåligt upplysta hamnen sent på kvällen. Veckor senare genomför polisen en rekonstruktion på Madsens skinande rengjorda ubåt där de försöker reda ut exakt hur Madsen och KW har kört och var/hur han släppt av henne. Kroppen flyter aldrig upp och fallet med den försvunna journalisten hamnar efter några år i glömska. Madsen tar då och då upp sin mobil där han filmat sitt dåd och kikar på filmen samtidigt som han planerar hur han ska leva ut någon annan av sina sjuka fantasier.
Citera
2017-10-30, 16:36
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sexuellt våld mot KW behöver inte alls innebära att han använt sina egna genitalier i hennes. Jag tror inte det, men vi får väl se vad de kommer fram till. Sperma eller inte.
Nog har allt hans genitalier varit inne i henne både före och efter dödsögonblicket. Sen kan man spekulera hur PM kommer att bemöta saker som polisen lägger fram. Sperma i kroppen förklarar PM kanske med att han stoppat sina kalsonger i hennes kroppsöppningar för att rädda hennes liv från förblödning. Då kommer polisen med frågan varför hon blöder från sitt underliv. PM's psykopathjärna svarar då att hon snubblat och ramlat på några av hans knivar.
Citera
2017-10-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag tror att JM i sin monumentala enfald trodde att hon skulle lura alla. Jag kan inte se hur PM kunde tro detsamma. Att han nu kommer dömas för mord var möjligen ett streck i räkningen, men som jag skrev, så tror jag inte han bryr sig. Han var, som JM var, inte ute efter makt och pengar, utan en narcissistisk kick, med sexuella inslag.
Han ville gå till historien, det var hans primära mål. Att han samtidigt kunde förverkliga sina perversa lustar var en bonus.

Om han nu nekar så stenhårt som han gör så kan jag inte koppla samman det med att han struntar i om han åker fast. Precis som JM i arbogafallet trodde han i sin narcissistiska enfald att han skulle komma undan, vilket han fortfarande verkar tro att han kan.

Kicken i den sexualsadistiska akten är just en produkt av känslan av allmakt och rasri. Även en för oss obegriplig känsla av svår avund. Allmakt som alla narcissister inbillar sig att de har. Och visst kommer han gå till historien! När det inte längre fungerade med ubåtar och raketer levde han ut sina sista drömmar och lyckades med det för honom ultimata. Såna som han och JM är inte särskilt duktiga på konsekvenstänk. Kanske blir de brevvänner i framtiden ;-) ?
Citera
2017-10-30, 16:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det handlar inte om intimsex för den här sortens sexulsadistiska mördare. Det handlar om 100% kontroll, övervåld och raseri. Sticken i KW:s underliv visar på ett enormt kvinnohat. I många fall är den här sortens mördare dessutom IMPOTENTA.
Varför går han då och gifter sig med en kvinna och har sex med en massa andra kvinnor
om han skulle gå och bära på "ett enormt kvinnohat"?
Jag får inte ihop det.
Om man hatar kvinnor undviker man väl hellre dem.

Nej, såna här sjuka jävla svin som Madsen njuter helt enkelt av att vålla lidande och
helst så mycket som möjligt. Det tänder dem sexuellt nåt oerhört förmodligen.
Lidande. Död. Sex. I den avgrunden har dansken hamnat, dessa begär behärskas han av.
Aset har säkert stått och onanerat hej vilt till anblicken av alla kroppsdelar och
mängderna med blod som omgav honom.
Det här kanske han upplevde som den absolut bästa stunden i hela sitt sketna liv.
Det var värt allt som sedan kunde tänkas hända honom.

Och nu har han visst presterat en ny bortförklaring. Dock tvingats tillstå styckningen
efter många om och men. Satt nog hårt inne för honom det.
Vilken patetisk liten skithög. Precis som så många som honom.
Kan inte stå för det han gjort.
Men alla VET nu i alla fall att han är en vedervärdig kvinnomördare. Som plågar och
dödar för sin perversa njutnings skull. Ett ruttet kräk som förtjänar allt ont som kan drabba
honom framöver.

Jag skulle önska att man plockade bort varenda jävla inslag med honom som ligger på YouTube.
Bort med alltihop bara.
Senast redigerad av Grandioso 2017-10-30 kl. 17:10.
Citera
2017-10-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag skulle önska att man plockade bort varenda jävla inslag med honom som ligger på YouTube.
Bort med alltihop bara.
*2 på den! Alla dessa förskönade föreläsningar där han skryter om "sina" bedrifter.... Skulle gärna se några granskande reportage om vilka av hans bedrifter som faktiskt är hans och inte bara något som han själv hävdat är hans, skulle vara intressant!
Citera
2017-10-30, 16:49
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han bryr sig alldeles säkert - han hade säkert räknat med att komma undan helt. Han ville nog inte alls gå till historien för det här, utan i sin narcissistiska dimma trodde han att han kunde begå brottet och komma undan (han har tidigare uttalat sig i media om att han vill begå en kriminell handling av gigantiska proportioner och lura polisen).

Jag tror inte hans plan var så dum ändå. Journalisten skulle gå ombord den kände raketingenjörens ubåt för en kort intervju som bokats med kort varsel. De samtalar en liten stund och hon släpps av i den mörka och erkänt farliga hamnen sent på kvällen men kommer inte hem ordentligt. Polisen talar med raketingenjören nästa dag som yrvaket öppnar lägenhetsdörren och intygar att hon släpptes av vid 22-tiden som avtalat. Polisen står handfallna. Ingen har sett henne och kroppen är spårlöst försvunnen. Man utgår ifrån att någon gjort henne illa i den dåligt upplysta hamnen sent på kvällen. Veckor senare genomför polisen en rekonstruktion på Madsens skinande rengjorda ubåt där de försöker reda ut exakt hur Madsen och KW har kört och var/hur han släppt av henne. Kroppen flyter aldrig upp och fallet med den försvunna journalisten hamnar efter några år i glömska. Madsen tar då och då upp sin mobil där han filmat sitt dåd och kikar på filmen samtidigt som han planerar hur han ska leva ut någon annan av sina sjuka fantasier.
Så du tror alltså att polisen skulle stå och krafsa sig i huvudet på kajen och undra över var KW tagit vägen i flera veckor!
Snälla!
Citera
2017-10-30, 16:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok. Han har erkänt styckning. Han har erkänt att han slängt hennes kroppsdelar i havet. I och med erkännandet så blir hans ilandgång/räddning än mer skrämmande. Även om vi "visste" vad han gjort innan.
Han traskar in, mottages av polisen, tummen upp i kameran. Inga sorger alls. Jag kommer nog aldrig kunna förlika mig med att någon kan vara så otroligt oberörd efter att några timmar innan mer eller mindre vadat i blod. Fy för den lede.
Tycker inte han var oberörd. Han var euforisk, men försökte dölja det genom att lägga band på sig. Jag tror han tjöt av lycka där i båten. Det är så fasansfullt för KW och hennes nära. De har all min empati/sympati.
Citera
2017-10-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Han sitter nog bara och njuter av allt just nu och skiter i vilken vändning allt tar. Han kommer ändra sig och "spela ett spel" fram tills dess att han dör. Kanske dyker han upp i en dokumentär om 20 år där han blivit "frisk" och erkänner allt.

För Madsen är nog hela situationen bara ännu en utmaning som han måste klara.

Ett nytt krig han som en hjälte skall övervinna! Trots att hela världen misstror honom.

Det är ju den världsbild han befinner sig i. Han är omgiven av fiender.

Paranoid, ja visst tillsammans med andra störningar.
Citera
2017-10-30, 16:59
Moderator
-Info-s avatar
Så Peter Madsen byter från en lögn till en annan lögn:

Citat:
Mordmisstänkte Peter Madsen har lämnat en ny förklaring om Kim Walls död, uppger Köpenhamnspolisen. Enligt hans nya version dog den svenska journalisten av kolmonoxidförgiftning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ekar-till-mord

Eftersom det helt saknas vettiga skäl att ljuga ihop en annan olycka än den som verkligen hände så är naturligtvis även detta en lögn.

Peter Madsen förstår nog att det inte ser bra ut att hela tiden byta historia. Men han anser väl att det är hans enda chans. Hans sista halmstrå, som han anser att han har kvar, är att det ska råda tvivel om dödsorsaken. Då tror han att det finns en liten chans han kommer undan att bli fälld för mord/dråp.

Det ser naturligtvis mörkt ut även på denna front, men han har inget att förlora, anser han nog.
Citera
2017-10-30, 17:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Brottsrubriceringen har ändrats till att även innefatta sexbrott skriver kvällsposten. Betyder det att man kan bevisa att KW utsattes för sexuellt våld medans hon levde? Sexuelltvåld mot död kropp räknas enbart som brott mot griftefriden eller hur?
Han kan ha erkänt att han våldtagit henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in