2017-10-28, 23:39
Medlem
NintendoSwitchs avatar
Jag hittade grodan på månen, och man kan hoppa sjukt högt med den. Vilka är era favorit-förvandlingar?
Citera
2017-10-29, 00:21
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Av vem? För vad?
Av de bakom spelet. För att folk ska köpa det såklart?
Citera
2017-10-29, 00:24
Medlem
NintendoSwitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daviddinkelsson85

8 av 10 anses konstigt nog vara en negativ recension av många. Om ett spel är bra, men har tillräckliga fel för att motivera ett avdrag på 20 % så anser många att det ska tolkas som att spelet är dåligt.
Citera
2017-10-29, 00:46
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daviddinkelsson85

Att de skulle betala för en 8a? Spelet är värd minst en åtta, även utan mutor.
Citera
2017-10-29, 01:04
Medlem
NintendoSwitchs avatar
Vilka förvandlingar är era favoriter då?
Citera
2017-10-29, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoSwitch
Ska det bli samma häxjakt på folk som inte tyckte spelet var en 10/10 som det var på Breath of the Wild?

Nej. Skrev jag det? Mario Odyssey är ett välgjort spel rakt igenom. Ser man inte det, så har man ändå problem. Och om man då ger det t.ex. 7/10 eller 6/10, så är iaf jag nyfiken på vilka andra spel man gett samma betyg samt hur man motiverat betyget. Någonstans recensent med spel, precis som med film, bör man kunna ju kunna se en film eller ett spels kvalitéer utan att för den sakens skull vara fan av genren.

Både Mario Odyssey och Breath of the Wild har dock brister. När man menar att Odyssey mest är likt Sunshine, och New Donk City tar flera timmar att komma förbi, så undrar jag dock faktiskt lite om man spelade samma spel som recensenten (vars recension det inte är några konstigheter med iövrigt).
Citera
2017-10-29, 03:14
Medlem
NintendoSwitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nej. Skrev jag det? Mario Odyssey är ett välgjort spel rakt igenom. Ser man inte det, så har man ändå problem. Och om man då ger det t.ex. 7/10 eller 6/10, så är iaf jag nyfiken på vilka andra spel man gett samma betyg samt hur man motiverat betyget. Någonstans recensent med spel, precis som med film, bör man kunna ju kunna se en film eller ett spels kvalitéer utan att för den sakens skull vara fan av genren.

Både Mario Odyssey och Breath of the Wild har dock brister. När man menar att Odyssey mest är likt Sunshine, och New Donk City tar flera timmar att komma förbi, så undrar jag dock faktiskt lite om man spelade samma spel som recensenten (vars recension det inte är några konstigheter med iövrigt).

Personligen så gillar jag 3D plattformsspel och är glad över att detta var bra, till skillnad mot Yooka Laylee. Dock inser jag att genren till stor del försvann då den inte hade så stort mainstream appeal. Där kan finnas lite av förklaringen om någon inte skulle gilla spelet.

Det märks i spelet att de fått tänka till rejält för att hitta på varierande och intressanta saker att fylla upp världarna med. Jag tror inte de skulle kunna göra en Super Mario Odyssey 2 då det hade blivit en repetition. Dock hoppas jag på någon DLC-värld.
Citera
2017-10-29, 14:16
Medlem
Citat:
Personligen så gillar jag 3D plattformsspel och är glad över att detta var bra, till skillnad mot Yooka Laylee. Dock inser jag att genren till stor del försvann då den inte hade så stort mainstream appeal. Där kan finnas lite av förklaringen om någon inte skulle gilla spelet.

Nu har jag inte spelat Yooka Laylee, men hört att många av de saker det klagades på är fixade iom updateringar. Iofs är jag ganska måttligt intresserad av Yooka Laylee, för tycker det verkar ganska sådär, men iaf.

Citat:
Det märks i spelet att de fått tänka till rejält för att hitta på varierande och intressanta saker att fylla upp världarna med. Jag tror inte de skulle kunna göra en Super Mario Odyssey 2 då det hade blivit en repetition. Dock hoppas jag på någon DLC-värld.

Jag tror inte heller att vi ser något Odyssey 2. Däremot är detta knappast det sista Super Mario för Switch.
Citera
2017-10-29, 14:32
Medlem
Firewaias avatar
Vem fan bryr sig om den extrema inflation i spelbetyg som pågått de senaste 5 åren? Allt under en 7a är fullkomligt ospelbart nu för tiden. Kan vi återgå till spelet nu och sluta fan-runka?
Citera
2017-10-29, 20:55
Medlem
Nihennas avatar
Jäklar vilket slut

Kommer inte spoila, men om ni inte sitter med världens fulaste nördsmile när ni går igenom slutet är det seriöst något fel på er.

Detta spelet får lätt en 10a. Det är längesen jag gav något en 10a (tycker t ex att BotW "bara" är värt en 9a, lol), men detta var bannemej värt det
Citera
2017-10-29, 22:16
Medlem
NintendoSwitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jäklar vilket slut

Kommer inte spoila, men om ni inte sitter med världens fulaste nördsmile när ni går igenom slutet är det seriöst något fel på er.

Detta spelet får lätt en 10a. Det är längesen jag gav något en 10a (tycker t ex att BotW "bara" är värt en 9a, lol), men detta var bannemej värt det

Spoiler för slutet:
Citera
2017-10-29, 22:44
Medlem
NintendoSwitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nu har jag inte spelat Yooka Laylee, men hört att många av de saker det klagades på är fixade iom updateringar. Iofs är jag ganska måttligt intresserad av Yooka Laylee, för tycker det verkar ganska sådär, men iaf.

Uppdateringen fixade bara lite smågrejer så som att sätta upp skyltar till de olika världarna (var nästan omöjligt att hitta i hubbvärlden), själva spelet är fortfarande uselt.

Citat:
Jag tror inte heller att vi ser något Odyssey 2. Däremot är detta knappast det sista Super Mario för Switch.

Självklart. Super Smash Bros, Mario Party och något 2D Mario ser jag fram emot. Även Super Mario 3D world vill jag se portat då jag inte hade någon WiiU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in