2017-10-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om det nu visar sig att den i dina ögon helyllekillen (det är ett svenskt ord) Soran är en serievåldtäktsman, tycker du då att invandraren ska utvisas på livstid?

Hur ska han kunna utvisas? Han är ju född i Sverige...
Citera
2017-10-29, 01:59
Medlem
Hur jävla intuitionsbefriad får man vara om tror att Soran är en god och bra person??????

Titta för helvete på hans vidriga 'Osama Bin-Laden'-blick!!!!

http://assets.nydailynews.com/polopo...smiles-jpg.jpg
Citera
2017-10-29, 02:01
Medlem
kristallklars avatar
Visst är det Soran. Till stöd för det antagandet använder jag inte anonyma "vittnen" här på Flashback. De är lika värdefulla som Sorans framtida komikerkarriär. Däremot finns det alltså branschkollegor som tar ställning. Finnlugsson skriver exempelvis på Twitter idag:

"Minns ni när Soran Ismail och Linus Bylund brukade käka ihop och alla tyckte det var knasigt för dom har ju inget gemensamt? Det var tider."

https://mobile.twitter.com/johabbed

De övriga indicierna av värde är Sorans tystnad, som vid det här laget är öronbedövande. Den börjar förresten redan när #metoo briserar, vilket är komprometterande. Det ursprungliga vittnesmålet som förmedlades av 1337likes har betydligt högre bevisvärde än Flashback-drevet, och bidrar till den samlade bild som nu framträder.

Missade jag något?

Det som hänt under #metoo och med stor sannolikhet också i Sorans fall hände också Assange på sin tid: dessa sexuellt vårdslösa och våldsamma män lyckades glida fram genom rumtiden och lämna efter sig en svans av övergrepp. Offren var partikulariserade, och tanken på att själv fronta en folkkär kändis framstod som en jävligt jobbig resa. Sedan fick offren kontakt. Precis så vecklades ju Assangefallet upp. Två tjejer med varsin olustig upplevelse möttes. Nu såg de ett mönster. Nu fann de stöd i varandra. I fallet med Assange gick de tillsammans till polisen. #metoo har, bland annat, fylls denna funktion - att föra samman de isolerade partiklarna och avslöja mönster.

Till skillnad från Timell och Virtanen kommer inte Soran att outas i media före eventuell fällande dom. Däremot kommer hans skuld att framträda allt tydligare i sociala forum som detta. Tiden är sanningens bästa vän. Om han fälls blir han riksparia och tvingas troligen bo utomlands någon tid. Om han ej fälls blir han riksparia, men kommer ej att outas i gammelmedia och kommer därmed att kunna framleva ett nästan normalt liv, men aldrig mer stå i det mediala strålkastarljuset. Virtanen däremot kommer troligen att göra en mediastrategiskt välavvägd pudel, där hans delvis blottar strupen och delvis slår mot mediadrevets skoningslösa logik. Han kommer att resa sig och få tala om sin bok - som kommer att heta "Skam" eller möjligen "Brott och straff" - i TV. Virtanen har brains nog att navigera en snygg pudel. Han förstår att man måste falla helt, visa sig svag och bruten och väcka allmänhetens sympati för att kunna påbörja färden uppåt. Soran, som såklart läser denna tråd, saknar de förutsättningarna. Delvis av psykologiska orsaker. Han framstod ju som så orubbligt snäll. Det blir därmed svårt att lita på genuiniteten i något han säger framledes. Och så vidare.
Citera
2017-10-29, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Men nu har en person som bevisligen haft insyn hos DN två gånger pekat ut att artikeln handlar om Soran, första gången redan innan artikeln ens var publicerad!

I denna artikel står det att han är anmäld för tre våldtäkter!

Men fortsätt du bevisa att du är totalt oförmögen att lägga ihop 1+1
Vilken PERSON som BEVISLIGEN har insyn hos DN pekar ut att artikeln handlar om Soran? Om du slänger ur dig påståenden, backa upp dem med länkar, namn, etc. Jävla grottmongo.

Vidare försöker jag inte bevisa ett skit, bara ifrågasätta muppar som slänger ur sig påståenden med hänvisning till att "Men assååå tråden säger ju det!".

Jag hoppas verkligen det handlar om Soran, men är en av få i tråden som försöker hålla sig sansad och kritisk till obekräftad info.
Citera
2017-10-29, 02:11
Medlem
Nä. Det är tyvärr inte Soran. Hur mycket så många vill
Citera
2017-10-29, 02:13
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Vilken PERSON som BEVISLIGEN har insyn hos DN pekar ut att artikeln handlar om Soran? Om du slänger ur dig påståenden, backa upp dem med länkar, namn, etc. Jävla grottmongo.

Vidare försöker jag inte bevisa ett skit, bara ifrågasätta muppar som slänger ur sig påståenden med hänvisning till att "Men assååå tråden säger ju det!".

Jag hoppas verkligen det handlar om Soran, men är en av få i tråden som försöker hålla sig sansad och kritisk till obekräftad info.
Håller med, i all förhoppning att det skulle vara Soran kommer konstiga och påhittade? "fakta" att det gäller honom. Framtiden kommer utvisa, men Soran knappast
Citera
2017-10-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`

Vad sitter du inne på för info som inte delgivits i tråden?
Citera
2017-10-29, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nubien
Titta för helvete på hans vidriga 'Osama Bin-Laden'-blick!!!!
Visste inte att man kunde avgöra brottslighet utifrån en blick.
Har du tipsat polis och övriga rättsväsende om denna revolutionerande upptäckt?
Nobels fredspris har du som i en liten ask
Citera
2017-10-29, 02:18
Medlem
Citat:
Säger man A bör man kunna säga B också
Citera
2017-10-29, 02:25
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Danmark utvisade en andra generationens invandrare, dvs en kille som var född i Danmark och som inte talade språket i det land han utvisades till. Allt går om man vill.

Han kom från Iran. Iran finns.

Är Iran i krig idag? Då ska naturligtvis snubben och hela klanen återvända hem.

Nej, det är han inte.

Man bör här notera att Sorans pappa arbetar på Migrationsverket.
Citera
2017-10-29, 02:33
Medlem
Citat:

Snacka om brutalt antiklimax om du skulle ha rätt.

Biljetter till föreställningen i Norrköping finns fortfarande att boka: https://www.ticketmaster.se/event/sw...ljetter/481681 Håll tummarna nu Soran-vänner.

Tjejen han ska uppträda med har tydligen gått ut och metoo:at rejält på twitter: https://twitter.com/feliciatomala?lang=en
Citera
2017-10-29, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan

Det är mig han menar. Jag postade en vecka innan artikeln att den var på gång och att den handlade om Soran. Följde sedan upp när artikeln kom genom att bekräfta att det var artikeln jag talade om och att den gäller Soran.

Du får kolla i min historik, jag orkar inte gräva fram det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in