Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-01, 02:03
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Jag är djupt besviken på Soran. Han var den roligaste komiken i Parlamentet. Intelligent var han också, och så går han och gör något så här vidrigt. Han är ju så pass känd och omtyckt att tjejerna står i rad för att få ligga med honom. Det är helt obegripligt att han med våld trängt sig på kvinnor. Det är så otroligt onödigt och meningslöst.
Inte bara trängt sig på kvinnor, utan in i dom också.
han var inte ett dugg rolig, aldrig, nånsin.. men du kan tycka det. konstigt nog så tyckte ganska många det, tyvärr.
Citera
2017-12-01, 05:01
Medlem
Semenomore2s avatar
DN hade en artikel skriven för två dagar sen där "komikern" som blivit uthängd hade gjort en polisanmälan om förtal mot tidningen "Arbetarbladet"(minns ej namnet på tidningen men något i stil med 'arbetaren' vill jag minnas att det var) i krönikan där han hängdes ut. Ett par minuter efter att artikeln publicerats så var den försvunnen.

Om detta stämde så lär det ju finnas en stämningsansökan att hämta ut?

Någon som tog en dump på artikeln?
Citera
2017-12-01, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Ja, det är inget annat än absurt. Absurt till den grad att journalister med stor sannolikhet vet vad han är misstänkt för. Hans kompisar vet, hans kollegor vet och hans familj vet.

Och med tanke på att white knight-cucken Magnus Betnér också synkroniserade sin tystnad samma datum som Liggsåren Ismail, så känner han nog väl till vederbörandes synder och vågar inte säga något, för då kommer frågorna hagla och han kommer bli tvungen att svara.

Larva dig inte - Det är klart många höjer på ögonbrynen när en offentlig och välkänd person som varit aktiv i sociala medier nästan dagligen, helt plötsligt upphör med kommunikationen och ställer in uppträdanden, seminarier med mera utan någon som helst förklaring än "magsjuka".

Försök inte, MissNAB.

Självklart att folk undrar. Men det betyder fortfarande inte att man är försvunnen.
Citera
2017-12-01, 07:47
Medlem
Imagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
DN hade en artikel skriven för två dagar sen där "komikern" som blivit uthängd hade gjort en polisanmälan om förtal mot tidningen "Arbetarbladet"(minns ej namnet på tidningen men något i stil med 'arbetaren' vill jag minnas att det var) i krönikan där han hängdes ut. Ett par minuter efter att artikeln publicerats så var den försvunnen.

Om detta stämde så lär det ju finnas en stämningsansökan att hämta ut?

Någon som tog en dump på artikeln?

Krönikan i Arbetaren:
https://www.arbetaren.se/2017/11/08/asikter-visas-bara-genom-handlingar/

Artikeln I DN har jag tyvärr inte sett.
Senast redigerad av Imagoo 2017-12-01 kl. 07:57.
Citera
2017-12-01, 08:33
Medlem
A32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur kan en extremt känd media-person försvinna i 5 veckor? Hur är det ens möjligt 2017?

Var är Soran Ismail? Det är i det närmaste absurt, det som sker. Helt oavsett vad som skett, så är bara hans försvinnande i sig förstasidestoff egentligen.

Kanske skall göra en polisanmälan om försvunnen person? :-)
Citera
2017-12-01, 08:35
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Kanske skall göra en polisanmälan om försvunnen person? :-)

När har han senast visat sig? Kan Missing People göra något?
Citera
2017-12-01, 09:24
Medlem
Fickludds avatar
Nej, leta inte efter honom. Jag tycker det är utmärkt att han varken syns eller hörs.
Citera
2017-12-01, 09:25
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Grejen är att det fungerar precis tvärtom, ju allvarligare brott desto mindre troligt att media skriver ut namn. Det bedöms inte så allvarligt el så stor skada att hänga ut någon för att exempelvis ha betett sig allmänt odrägligt på krogen. Tidningarna riskerar inte just något när en ev stämning, där skadan av publiceringen bedöms, lär anses ringa.

Att hänga ut någon för våldtäkt el mord är en helt annan sak. En sådan uthängning ödelägger liv. Om anklagelserna visar sig vara sanna kommer läget ändras. Det är dock inte upp till media el FB och göra bedömningen om anklagelserna är riktiga, det gör domstolen.

Just precis så är det.

Det har inget med "den stora konspirationen" att göra att hans namn inte publiceras. Jag kan inte direkt påminna mig att man gått ut med namn på någon som varit anklagad för våldtäkt eller något annat grovt brott. Politiker och förtroendevalda går lite under en annan måttsock då de lever på deras goda vandel och om den ifrågasätts så sänks tröskeln för publicering.
Citera
2017-12-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Just precis så är det.

Det har inget med "den stora konspirationen" att göra att hans namn inte publiceras. Jag kan inte direkt påminna mig att man gått ut med namn på någon som varit anklagad för våldtäkt eller något annat grovt brott. Politiker och förtroendevalda går lite under en annan måttsock då de lever på deras goda vandel och om den ifrågasätts så sänks tröskeln för publicering.

Har du missat skriverierna om Timell och Kronér?
Citera
2017-12-01, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Kan detta vara historiens mest usla timing vad gäller ett boksläpp?
Antagligen hade han kunnat välja att ställa in releasen av boken, men kanske tänkte han som så att han kan kräma ut några sista slantar ur de ovetande innan skiten briserar och han bli persona non grata i mediasverige.
Citera
2017-12-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Nej, leta inte efter honom. Jag tycker det är utmärkt att han varken syns eller hörs.
Bra poäng. Det kanske mest förnedrande straffet i dagens exponerande kändiskult är att man bara försvinner och glöms bort. Komikern dyker väl sedermera upp på något ställe där han ges en andra chans, typ Samhall, ISS eller Sodexo. Med en avskedsvarning hängande över sitt städjobb vid minsta överträdelse.
Citera
2017-12-01, 11:01
Medlem
A32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Bra poäng. Det kanske mest förnedrande straffet i dagens exponerande kändiskult är att man bara försvinner och glöms bort. Komikern dyker väl sedermera upp på något ställe där han ges en andra chans, typ Samhall, ISS eller Sodexo. Med en avskedsvarning hängande över sitt städjobb vid minsta överträdelse.

Ligger mycket i det Du säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in