Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Kanske har du rätt i dina funderingar. Vi alla får nog hoppas att den stackars kvinnan inte blev offensivt styckad medan hon fortfarande levde. I en ubåt i u-läge kan ingen höra offret skrika....kanske just det var PM:s syfte - de totala kontrollen? Fy fasen!
Mycket skrivs här om PM och han verkar ju verkligen inte ha alla hästar hemma, men jag tycker man i viss mån glömmer de fasor kW utsatts för. Annat än rent tekniskt. Menar inte just dig, fast som oftast då ett mord begåtts så är det gärningsmannen/-kvinnan som diskuteras. Jag blir gråtfärdig och får en stor klump i bröstet då jag tänker på Kim Wall. Fy så hennes anhöriga och vänner måste lida.
Du sammanfattar väl de olika aspekterna:
- gärningspersonen, och alla möjliga orsaker till varför, och
-offret, samt de som är nära och får leva vidare....
Som jag och många andra förutspått nästan sedan starten, det finns bara en enda nu levande varelse, som vet det exakta händelseförloppet ( kanske inte ens det, om PM har blackouts och minnesluckor, mindre troligt, men möjligt). Alla andra kommer inte att få veta detaljer, men mycket talar för att rätt mycket kommer att kunna visas.
Risken är stor, att det blir riktigt snaskigt och obehagligt för de flesta. Såklart drar det igång spaltmeter av spekulationer, kopplade till olika orsaker och bakgrunder.
På tisdag lär inte mycket komma fram, det skulle överraska mig, för polisen kommer nog bara att släppa på detaljer som de kan få hjälp med av allmänheten. Sannolikt har dom de flesta analyserna av kroppsdelarna, det centrala för polisen är att fastslå en dödsorsak, för det är den, som utan tvivel, direkt kan sända in PM på många år i förvaring, kanske resten av hans påvra liv.