2017-10-27, 21:21
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Jahopp, Tsonga hoppar till och nitar Zverev i två raka. Borde därmed ha bra chans att vinna hela turneringen och hänga med i racet till Paris.
Citera
2017-10-28, 10:10
Medlem
Lottningen till Paris är släppt. Man kan konstatera att samtliga spelare som tävlar om en slutspelsplats har fått svår lottning. PCB och Querrey har nog fått den bästa men den behöver inte bli lätt för PCB ändå. Han kan ställas mot Mahut, det skulle kunna bli svårt för honom. Sedan kan Han få möta Querrey, vilket känns som en rättvis lottning med tanke på racet. Nästa steg blir svårt då Nadal troligtvis väntar.

Delpo fick den svåraste lotten. Kan få Monfils i första, sedan väntar Zverev, klarar han det så blir det troligtvis Dimitrov. Även Isner finns där, som har spelat bra i Paris förr.

Tsonga fick också en svår lottning. Kan få Shapovalov i första och Goffin efter det. Alternativt Mannarino eller Ferrer.

Anderson fick nog en minst lika svår lottning. Får Rublev/Verdasco i första och sedan kan han få möta Thiem, om inte Österrikaren floppar. Efter det troligtvis Federer, om han nu ska spela.

Jag tippar fortfarande Delpo till slutspelet. Men denna lottning tycker jag gynnar PCB/Querrey en del. Jag tror att båda dessa två kan slå Nadal i Paris om de spelar sitt bästa och Nadal kanske har London i tankarna mer.

Anderson har en tuff start i lottningen, men skulle han klara den samtidigt som Federer står över då har han också en hyfsat bra chans.
Citera
2017-10-28, 14:04
Medlem
Även intressant att både Nadal och Federer är med. De har ju båda två tidigare hintat om annat. Nadals medverkan gör väl också att han stänger dörren till förstaplatsen. För Nadal och Federer finns det två nitlotter just nu: del Potro och Zverev. Nadal fick bägge den här gången.
Citera
2017-10-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Även intressant att både Nadal och Federer är med. De har ju båda två tidigare hintat om annat. Nadals medverkan gör väl också att han stänger dörren till förstaplatsen. För Nadal och Federer finns det två nitlotter just nu: del Potro och Zverev. Nadal fick bägge den här gången.

Tycker inte att Delpo eller Zverev är en nitlott för Nadal faktiskt. Då är spelare som Verdasco och Querrey mer av en nitlott.

Fast Delpo har väldigt mycket att spela om, så det är nog en nitlott för alla att möta honom just nu.
Citera
2017-10-28, 14:40
Citat:

Nadal skrev för några dagar sedan att han skulle delta. Federer är ännu osäker. Beror nog på hur det går i Basel. Definitivt en viss risk att han drar sig ur.

Delpo såg ut som han skulle bryta igår. Nått problem med ryggen. Men sen verkar det ha blivit bättre. Men han har spelat mycket nu.
Citera
2017-10-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Nadal skrev för några dagar sedan att han skulle delta. Federer är ännu osäker. Beror nog på hur det går i Basel. Definitivt en viss risk att han drar sig ur.

Delpo såg ut som han skulle bryta igår. Nått problem med ryggen. Men sen verkar det ha blivit bättre. Men han har spelat mycket nu.

Tror det är bättre om Delpo torskar idag faktiskt. Då kan han gå för segern på ett bättre sätt i Paris.
Citera
2017-10-28, 16:54
Medlem
Nu till nåt helt annat. Viasat har köpt rätten till alla master-1000, atp wtf, samt de svenska (Båstad, Sthlm) tom 2019. Kommer det ens gå att se nån av dessa med tennis tv? Tidigare när viasat köpt Båstad brukar den vara spärrad i tennistv.

Mitt abonnemang har gått ut och jag tänker inte betala för att bara kunna se 250-turrar. De tittar jag aldrig på ändå.
Senast redigerad av psonpson 2017-10-28 kl. 16:57.
Citera
2017-10-28, 18:23
Medlem
Citat:
Nu till nåt helt annat. Viasat har köpt rätten till alla master-1000, atp wtf, samt de svenska (Båstad, Sthlm) tom 2019. Kommer det ens gå att se nån av dessa med tennis tv? Tidigare när viasat köpt Båstad brukar den vara spärrad i tennistv.

Mitt abonnemang har gått ut och jag tänker inte betala för att bara kunna se 250-turrar. De tittar jag aldrig på ändå.

Ja Masters går bra, detta då man inte har några exklusiva rättigheter. Man visar huvudsändningen endast vad det verkar.

Du kan se här: https://www.tennistv.com/tournaments/2017/11

Dom som är geoblockade står det Not available in your country på.
Citera
2017-10-28, 18:27
Medlem
Larsson/Bertens har mot alla odds tagit sig till final. 6-4, 6-3 mot Makarova/Vesnina ytterst oväntat. Dessutom fick Hingis stryk(det var hennes sista tennismatch), så Hlavacko/Babos väntar i finalen. Segerchans. En slutspelsseger i dubbel pröjsar $500K att dela på.
Citera
2017-10-28, 18:47
Medlem
I det väldigt troliga utfallet att Tsonga vinner och Del Potro förlorar imorgon passerar Tsonga alla utom Carreno och vi har fem spelare inom 200p till Paris. I runda slängar skillnaden mellan kvart och semi som mest mellan någon av dessa.
Citera
2017-10-28, 19:12
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Så där ja!!! Ännu en bra vecka för Tsonga och nu kan han ta sin femte titlel får året. Han rör sig bra men ser ändå lite sliten ut nu, det kommer bli tufft mot Pouille. Såg bara lite av Federers match och han hade verkligen lekstuga med Goffin. Hopplöst för Goffin som inte har något i sitt spel som hotar Federer.
Citera
2017-10-28, 19:13
Medlem
Två frågor.
Spelas Davis Cup fortfarande?
Är det någon som bryr sig om den turneringen i så fall?

Minns tiden när alla pratade om Davis Cup och Sverige alltid var långt framme (kanske var en stor del av förklaringen till att den var populär).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in