2021-03-13, 11:27
Medlem
Holger Vitus Nodskov Rune, är det ett namn som låter bekant?

Inte för mig i alla fall (och vilket som är tilltalsnamn vet jag inte )

Men det är 17-årig dansk som var i kvart i Chile efter att ha slagit en kvalspelare samt Benoit Paire. Kanske mest ett tecken på Paires form förvisso. Men Dansken tog även ett set av Ramos-Vinolas veckan innan i Argentina. När hade danskarna senast någon högt rankad bland herrarna?
Citera
2021-03-13, 18:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag tar tillbaka allt, Nikoloz Basilashvili är uppenbarligen typ topp 3 i världen just nu. Det var ju omåttligt naivt att tro att gamle Fjodorov skulle ha en chans mot honom.

7-6 6-2 i finalen mot Bautista Agut i dag talar ju sitt tydliga språk. Att georgiern hade åkt ut i första omgången i fem raka turneringar inför Doha betydde absolut ingenting.
Citera
2021-03-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag tar tillbaka allt, Nikoloz Basilashvili är uppenbarligen typ topp 3 i världen just nu. Det var ju omåttligt naivt att tro att gamle Fjodorov skulle ha en chans mot honom.

7-6 6-2 i finalen mot Bautista Agut i dag talar ju sitt tydliga språk. Att georgiern hade åkt ut i första omgången i fem raka turneringar inför Doha betydde absolut ingenting.

Det där är ett väldigt konstigt resultat. En match som jag helt struntade i. Får se den i efterhand.

Bas trea i världen!
Citera
2021-03-13, 20:37
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

"Han har haft en jäkla otur", kommenterar Blomman i mitt öra.
Citera
2021-03-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
"Han har haft en jäkla otur", kommenterar Blomman i mitt öra.

Han har 3 titlar, varav en finalvinst mot del Potro. Har varit rankad 16, samt har tagit set av Djokovic, Nadal och i stort sett resten av topp 10. En duktig spelare som för mig, och nog de flesta, varit en doldis.

Bra video om samarbetet med tränaren mm
https://www.atptour.com/en/video/vid...ng-partnership
Citera
2021-03-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Han har 3 titlar, varav en finalvinst mot del Potro. Har varit rankad 16, samt har tagit set av Djokovic, Nadal och i stort sett resten av topp 10. En duktig spelare som för mig, och nog de flesta, varit en doldis.

Bra video om samarbetet med tränaren mm
https://www.atptour.com/en/video/vid...ng-partnership
Han är ju bara ojämn. Spelar lite som Giorgi - fungerar det så fungerar det. Riktig WTA-spelare, den där Bashilashilashi
Citera
2021-03-16, 16:42
Medlem
Karatsev fortsätter ta de chanser som ges, kul!
Citera
2021-03-16, 17:28
Medlem
Idag kom bollen tillbaka lite för många gånger från Fritz, och därmed tvingades Bashilashi slå det där extraslaget, som han missade.
Citera
2021-03-16, 17:30
Medlem
Miami kan bli intressant. Ingen Federer, ingen Nadal. Och Djokovic bryr sig bara om GS. Det får blir Medvedev.
Citera
2021-03-16, 21:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Karatsev fortsätter ta de chanser som ges, kul!

Ja, bara att köra på när man har flyt. Rankad 42 nu och behöver snart inte förlita sig på wild cards längre. Har slagit ut Gerasimov och Evans, möter Sonego nu vilket inte bör vara nån omöjlighet. Passade ju på att vinna dubbeln i Doha i par med Rublev också
Citera
2021-03-16, 22:43
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Miami kan bli intressant. Ingen Federer, ingen Nadal. Och Djokovic bryr sig bara om GS. Det får blir Medvedev.

Och ingen Thiem och ingen Kyrgios.

Och ingen Andujar!!
Citera
2021-03-17, 14:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Nån som har en förklaring till "det italienska undret"? Det poppar ju upp nya italienare hela tiden, känns det som. Jag satt uppe i natt och kollade på Eurosport som sände från Acapulco, och såg nyblivne 19-åringen Lorenzo Musetti, rankad 120, slå Schwartzman i en tresetare.

Hade 5-1 i avgörande set när han fick gummiarm och tappade till 5-4 innan han lyckades hålla sin serve till 6-4. Slog tre serveäss i sista gamet, antagligen för att han var så nervös att han bara chansade på att avgöra direkt Firade genom att kasta sig raklång och ta sig för ansiktet som om han vunnit hela turneringen, fast det bara var första omgången. Men jag förstår honom, att slå världsnian efter att ha kvalat in till turneringen är ju nåt extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in