Citat:
Mjo, det har väl ofta poängteras att "godheten" är vår kulturs socialt accepterade markering om välstånd och status. Kanske lite i stil med de överskruvade välgörenhetstanter kring förra sekelskiftet som hade allsköns "klubbar" och "föreningar" och som Strindberg vällustigt drev med. Att stödja sånt som #jagärhär är därmed ett sätt att säga "jag har råd" [att bo och leva så att jag själv inte drabbas]; kanske också ett moraliskt kritstreck som säger "jag förtjänar att ha det bra" [för jag är god].
Jo många, nästan alla godhetsknarkare och öppna gränser folk bor oftast som du säger dyrt och fint för att de kan.
Men om de nu är så goda och fina varför tycker de då så illa om i vårt fall svenskar som vill ha stopp på massinvandring mm?
Är inte vi lika i deras ögon, nej vi är skit i deras ögon, fattigpensionärer vill de helst ska dö för de kostar för mycket, alltså de tar för mycket från invandringskassan.
JÄH är inte bättre än andra för att de är organiserade, JÄH är bara en sekt likt Scientologerna, betala mer få mer status. Helt stängt för utomstående mm.
JÄH ledarna måste granskas bättre, även fotsoldaterna i kommentarsfälten måste granskas grundligare.
Citat:
Edit: sen handlade det tydligen om en kulturman. Då får man åter erinra sig att den svenska kultur- och medieklassen närmast per definition utgörs av de människor som fylls av starka obehagskänslor vid tanken på att de själva skulle tillhöra ett visst folk och ha några särskilda plikter mot det. Därför är pratglobalismen och teckenkärleken i form av sociala feelgoodfraser och handhjärtan så överdoserad just i kultur- och mediemiljöerna.
Jag tog bara upp ett exempel, dagligen blir folk påhoppade av JÄH soldater, men alla kanske inte har samma reaktionsförmåga att söka upp soldaternas privata liv.
Jo det håller jag med om, kulturfolket, mediefolket mfl är inte våra vänner. Inte mina iallafall. Men JÄH har hittat sin nisch men de måste bekämpas med gott minne hur historien gav oss Stasi, KGB, SS, kommunism i diverse länder mm osv mfl
Senast redigerad av BlackBooks 2017-10-27 kl. 18:44.
Senast redigerad av BlackBooks 2017-10-27 kl. 18:44.