2017-10-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag har i.o.f.s bara träffat O.C en gång men jag fick en obehaglig känsla av den mannen. Arrogant, stöddig, för att dölja ett inre privat kaos. Något som påminde mig om mobbarna från högstadiet.
Den sort som uppträder så i vuxen ålder brukar vara de som själva mobbades på högstadiet. Har för mig att han stammar? En spenslig utlänning som stammar och har glasögon, låter som ett smörgåsbord för mobbare.

Att göra karriär i media blev väl hämnden, typ “en dag ska jag fan tvinga de där jävlarna att se upp till mig”.

(Ty det är ju så respektingivande att skriva för en stinkande tabloid som man inte ens skulle använda som nödskitpapper, eftersom ens skitränder förtjänar bättre än att besudlas av av papper som passerat Aftonbladets tryckpressar. Hans gamla mobbare står säkert på kö för autografer nu... )
Citera
2017-10-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Jag tycker att det är fascinerande hur väl Aftonbladets kollaps överensstämmer med Sveriges ideologiska och moraliska kris.

Utåt sett har tidningen kommunicerat att man styrs av en stark värdegrund som bl.a. består i feminism, anti-rasism, miljömedvetenhet och ekonomisk och social jämlikhet. Här är parallellen med idéerna bland det svenska etablissemanget uppenbar.

På ett intressant sätt har sedan denna värdegrund skapat en tystnadskultur bland de anställda som möjliggjort för ett antal sociopater/psykopater på redaktionen att skapa en hedonistisk subkultur där de egna begären har stått i fokus samtidigt som de utåt sett fungerat som aggressiva grindväktare för "värdegrunden". Också denna tystnad tycker jag är ett typiskt kännetecken för svensk offentlighet där få vågar utmana individer med en stark ställning inom etablissemanget av rädsla för att råka illa ut på ett personligt eller karriärmässigt plan.

Uppenbarligen har denna kultur existerat under en mycket lång tid med ledningens goda minne men den f.d. chefredaktören Jan Helin tvår nu sina händer och säger att han inget visste. Här är parallellen till Stefan Lövéns strategi att förneka kännedom om olika missförhållanden också uppenbar.

En vanlig allegori för att beskriva en nation där utvecklingen går åt fel håll brukar vara ett fartyg som gått på grund. Nu har vi fått en annan bild som mer adekvat beskriver Sveriges situation, nämligen haveriet på Sveriges största tidning Aftonbladet.

Denna värdegrund har ju sitt ursprung i ett kristet tänkande (jfr budorden) och under framväxten av värdegrunden, allmänt omfattad i det svenska samhället, sker samtidigt en avkristning av detsamma.
Citera
2017-10-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Har inte hittat det själv, men i någon av skvallertrådarna så var det någon som skrev att han twittra "Cissi Wallin är en drama queen" men har inte mer än så.
Om den tweeten överhuvud taget har funnits-vilket jag betvivlar- är den iaf borta nu.

OC har inte på något sätt låtsats om den pågående stormen, utan twittrar på som om ingenting hänt. Frågan är vilka slutsatser man ska dra av det. En struts som sticker huvudet i sanden?
Citera
2017-10-27, 12:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigslicer
Om den tweeten överhuvud taget har funnits-vilket jag betvivlar- är den iaf borta nu.

OC har inte på något sätt låtsats om den pågående stormen, utan twittrar på som om ingenting hänt. Frågan är vilka slutsatser man ska dra av det. En struts som sticker huvudet i sanden?
Han hoppades väl på att Virtanen skulle skymma sikten för övriga "tölpar" på redaktionen.
Citera
2017-10-27, 13:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Precis efter Cissi Wallin släppte bomben kallade Cantwell henne drama queen på Twitter och ställde sig på Virtanens sida. Ok om han vill backa polaren men mindre begåvat att ge sig på CW i det läget, minst sagt. Sett dem sitta och jäsa tillsammans ganska många gånger och bytt ord några tillfällen. Personlig uppfattning är att han är som Sir Väs i Robin Hood.
Någon källa, eller trådsanning?
Citera
2017-10-27, 13:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Någon som noterat Ojsan Cuntwells reaktion på FV:s fall? Har han distanserat sig eller tagit honom i försvar?
Han har inte sagt ett skit, dvs varken distanserat sig, eller försvarat, men så är han krimreporter så inte riktigt hans bord.
Citera
2017-10-27, 13:17
Medlem
Marcus Larsson är ju en wannabe Virtanen, vad tror vi, kan han vara någon av dessa?
Citera
2017-10-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jag håller med, bortsett från att jag faktiskt gillar hans kolumn. Till skillnad från Virtanen är han påläst och kan föra ett resonemang.

Uppfattade dock Cantwell som mer av den introverta typen, men där hade jag uppenbarligen fel. Helt sanslöst att sitta och läxa upp folk i sin kolumn samtidigt som man beter sig så.

Tror det också handlar om en viss stil i kreativa yrken, där många är lite labila och det finns en ogenerad stjärnkult. Tillsammans med glamouren, drogerna och horderna av utnyttningsbara vikarier är det ett recept på sånt här. Teatern är ännu värre.

Utan tvekan. Ett av skälen till att många av kvinnorna är så rabiata feminister är förmodligen att de tror att resten av världen fungerar på samma sätt. Om man utsätts för dagligt sexistiskt svineri av omhuldade stjärnor förstår jag om man börjar tro på patriarkat och liknande.
Försökte mig på ett liknande resonemang i en annan tråd om sexuella övergrepp på en tidningsredaktion: (FB) Man på TT nyhetsredaktion anklagas för sexuella trakasserier har dock inte blivit någon kioskvältare så här långt, TT smäller väl inte lika högt som aftonbladet.
Citera
2017-10-27, 13:44
Medlem
Citat:
Marcus Larsson är ju en wannabe Virtanen, vad tror vi, kan han vara någon av dessa?

Markus Larsson, Daniel Swedin, Anders Lindberg och så vidare är väl urtypen av såna som står och håller käften och ser på när såna som Fredrik Virtanen och Oisin Cantwell går loss. Ser inget, hör inget, säger inget.
Citera
2017-10-27, 13:46
Medlem
En annan intressant iakttagelse är hur de sexofredande männen egentligen ser ut. Timell, Virtanen, Fadakar, Cantwell (om det nu är han som är reportern), Såran (om han nu är skyldig till det han misstänks för), Kronér m.f, samtliga har ju ett utséende som med lätthet skulle kvala in på den gamla goa tramssajten uglypeople.com (om nån ens kommer ihåg den).
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-27 kl. 14:03.
Citera
2017-10-27, 13:54
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
DET hade förvånat mig något oerhört.
Citera
2017-10-27, 14:00
Medlem
Sqrbankens avatar
Har reportern på AB fått Rambergs journalistpris är det utom allt tvivel OC det handlar om.

OC har jag faktiskt sett dyngrak på en söderpub en gång. Vet inte om dyngrak är rätt ord då hans tillstånd var beyond det.

Nåväl, inget brott att vara beyond dyngrak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in