2017-10-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag har i.o.f.s bara träffat O.C en gång men jag fick en obehaglig känsla av den mannen. Arrogant, stöddig, för att dölja ett inre privat kaos. Något som påminde mig om mobbarna från högstadiet.

Tråkigt. En liten gnom som ska trycka ner andra för att skydda sig själv tydligen.

Intressant att OC så högljutt orerat om att sätta på kvinnor i tvåan. Det, samt hela mannens framtoning, tyder på en mer eller mindre undertryckt homosexualitet.

Lås tråden. Case closed.

Nu kan ”Dubbelnolla SOO på AB ta över.

(Det lär finnas plats för OC på parkbänken bredvid FV och Tom H. Ett tag till i alla fall...)
Citera
2017-10-27, 10:04
Medlem
Imirons avatar
Vad har OC gjort då? Om det bara är att han sagt olämpliga saker och svinat på fyllan så känns det ju inte som en nyhet direkt.
Citera
2017-10-27, 10:22
Medlem
Jag är chockad, men extremt nöjd. OC är ju ännu godare än FV. Eller var ju. Förra veckan, typ. Hur många gånger har han läxat upp det usla svenska folket i sin korkade kolumn? Hahahahahaha.

Det kanske ingår i den "konstnärliga" aspekten av att vara journalist, att man säger vad fan som helst till vem som som helst. På en normal arbetsplats skulle man kunna yttra en sån sak en gång, och sen hade det inte varit ens arbetsplats längre.

ABs journalister lever verkligen på en egen liten planet på fler sätt än man anade.
Citera
2017-10-27, 10:25
Medlem
Intressesmurfens avatar
Är det OC så är det smått sensationellt. Ska bli intressant att se hur det här utspelar sig.
Citera
2017-10-27, 10:48
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Jag är chockad, men extremt nöjd. OC är ju ännu godare än FV. Eller var ju. Förra veckan, typ. Hur många gånger har han läxat upp det usla svenska folket i sin korkade kolumn?

Jag håller med, bortsett från att jag faktiskt gillar hans kolumn. Till skillnad från Virtanen är han påläst och kan föra ett resonemang.

Uppfattade dock Cantwell som mer av den introverta typen, men där hade jag uppenbarligen fel. Helt sanslöst att sitta och läxa upp folk i sin kolumn samtidigt som man beter sig så.

Citat:
Det kanske ingår i den "konstnärliga" aspekten av att vara journalist, att man säger vad fan som helst till vem som som helst. På en normal arbetsplats skulle man kunna yttra en sån sak en gång, och sen hade det inte varit ens arbetsplats längre.

Tror det också handlar om en viss stil i kreativa yrken, där många är lite labila och det finns en ogenerad stjärnkult. Tillsammans med glamouren, drogerna och horderna av utnyttningsbara vikarier är det ett recept på sånt här. Teatern är ännu värre.

Citat:
ABs journalister lever verkligen på en egen liten planet på fler sätt än man anade.

Utan tvekan. Ett av skälen till att många av kvinnorna är så rabiata feminister är förmodligen att de tror att resten av världen fungerar på samma sätt. Om man utsätts för dagligt sexistiskt svineri av omhuldade stjärnor förstår jag om man börjar tro på patriarkat och liknande.
Citera
2017-10-27, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman

Utan tvekan. Ett av skälen till att många av kvinnorna är så rabiata feminister är förmodligen att de tror att resten av världen fungerar på samma sätt. Om man utsätts för dagligt sexistiskt svineri av omhuldade stjärnor förstår jag om man börjar tro på patriarkat och liknande.

Du har ngt här! Absolut en viktig ingrediens i varför feministtrupperna verkar koncentrerade till vissa storstäder, arbetsplatser etc. Chansen att möta en äkta, normal karl är nog liten , inte minst i medieklassen.
Citera
2017-10-27, 11:14
Medlem
srinivasas avatar
Det kanske går att se Cantwells agerande som en sund reaktion på det gränslösa hyckleriet på Aftonbladet? Kan man smälta att sopa allt möjligt under mattan utåt, kanske man kan göra det inåt också??? Han verkar haft rätt där i så fall eftersom det här beteendet uppenbarligen har pågått länge.
Citera
2017-10-27, 11:20
Medlem
Citat:
---
Ett av skälen till att många av kvinnorna är så rabiata feminister är förmodligen att de tror att resten av världen fungerar på samma sätt. Om man utsätts för dagligt sexistiskt svineri av omhuldade stjärnor förstår jag om man börjar tro på patriarkat och liknande.

Instämmer. Personer som Virtanen, Cantwell och Fadakar fungerar som bränsle för att radikalisera feminister.

Ett exempel är den falska gräsrotskampanjen #prataomdet från 2011. Vid den här tidpunkten fanns det ungefär 5000 aktiva svenska twitterkonton med en tydlig övervikt av användare från media och kvinnliga journalister, de senare var de som utgjorde "gräsrötterna".
Man beskrev diverse övergrepp blandat med misslyckad fyllesex, främst handlade det om manliga gärningsmän från mediasfären. Cissi Wallins berättelse fanns med i #prataomdet .
Det som egentligen var ett internt problem inom kåren, användes för att generalisera och ledde till ett allmänt manshat.
Citera
2017-10-27, 11:21
Medlem
Citat:

Ett av skälen till att många av kvinnorna är så rabiata feminister är förmodligen att de tror att resten av världen fungerar på samma sätt. Om man utsätts för dagligt sexistiskt svineri av omhuldade stjärnor förstår jag om man börjar tro på patriarkat och liknande.

Tror inte att feminismen har spelat den rollen på Aftonbladet.

Idag har orden "feminism" och "feminist" förlorat sina ursprungliga betydelser. Idag betyder det ungefär att man hatar SD och hatar alla rasister, och att man själv är väldigt god. Och med den nya betydelse som orden har fått, så passar det ju jättebra för alla framträdande medarbetare på Aftonbladet att kalla sig för feminister.

Är det någon här som kan påminna sig att Fredrik Virtanen eller Oísin Cantwell har skrivit en krönika som handlar om kvinnors utsatthet? Innan det här drevet drog igång, menar jag.
Citera
2017-10-27, 11:48
Medlem
E.Erikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Är det inte läge o lägga ner våldtäktsbladet nu?

Edit: Eller räcker det med en time out för OC?
Jag tycker att det är fascinerande hur väl Aftonbladets kollaps överensstämmer med Sveriges ideologiska och moraliska kris.

Utåt sett har tidningen kommunicerat att man styrs av en stark värdegrund som bl.a. består i feminism, anti-rasism, miljömedvetenhet och ekonomisk och social jämlikhet. Här är parallellen med idéerna bland det svenska etablissemanget uppenbar.

På ett intressant sätt har sedan denna värdegrund skapat en tystnadskultur bland de anställda som möjliggjort för ett antal sociopater/psykopater på redaktionen att skapa en hedonistisk subkultur där de egna begären har stått i fokus samtidigt som de utåt sett fungerat som aggressiva grindväktare för "värdegrunden". Också denna tystnad tycker jag är ett typiskt kännetecken för svensk offentlighet där få vågar utmana individer med en stark ställning inom etablissemanget av rädsla för att råka illa ut på ett personligt eller karriärmässigt plan.

Uppenbarligen har denna kultur existerat under en mycket lång tid med ledningens goda minne men den f.d. chefredaktören Jan Helin tvår nu sina händer och säger att han inget visste. Här är parallellen till Stefan Lövéns strategi att förneka kännedom om olika missförhållanden också uppenbar.

En vanlig allegori för att beskriva en nation där utvecklingen går åt fel håll brukar vara ett fartyg som gått på grund. Nu har vi fått en annan bild som mer adekvat beskriver Sveriges situation, nämligen haveriet på Sveriges största tidning Aftonbladet.
Citera
2017-10-27, 11:48
Medlem
riskybizzys avatar
Någon som noterat Ojsan Cuntwells reaktion på FV:s fall? Har han distanserat sig eller tagit honom i försvar?
Citera
2017-10-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Någon som noterat Ojsan Cuntwells reaktion på FV:s fall? Har han distanserat sig eller tagit honom i försvar?

Har inte hittat det själv, men i någon av skvallertrådarna så var det någon som skrev att han twittra "Cissi Wallin är en drama queen" men har inte mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in