2017-10-25, 18:50
Medlem
FelixSotizs avatar
Det måste kännas riktigt olustigt att vakna upp på morgonen och behöva gå till en arbetsgivare som Aftonbladet. T.o.m vi som trivs på jobbet kan ibland undra ifall inte gräset är grönare på andra sidan under detta höstmörker. Nä fy för att jobba på Aftonbladet och veta vilken epidemi som pågått under alla dessa år samtidigt som cheferna tystar ner det. Jag tänker framförallt på dessa kvinnliga ledarskribenter som ryggdunkar sina manliga kollegor trots att dom säkert känner till sanningen men inte vågar något annat.

Tycker alla stackare som drabbats förtjänar upprättelse även fast rättsväsendet inte kan ge dom det.

Rekommenderar alla att skicka tips till Kalla Fakta och uppmuntra dom till att granska Aftonbladet.
Citera
2017-10-25, 18:53
Medlem
14ccKemiskts avatar
Noterar att Lena Mellin här nu står som Stf Ansvarig utgivare. Har Sofia tagit ledigt nu mitt i detta? Ganska konstig timimg i så fall.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/elOol/darfor-publicerar-vi-namn-och-bild
Citera
2017-10-25, 18:56
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Noterar att Lena Mellin här nu står som Stf Ansvarig utgivare. Har Sofia tagit ledigt nu mitt i detta? Ganska konstig timimg i så fall.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/elOol/darfor-publicerar-vi-namn-och-bild
Nej
https://www.aftonbladet.se/om-aftonbladet/a/LOlQ4/om-aftonbladet
Tjänstgörande redaktör: Victor Lindbom och Anders Hovne
Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Sofia Olsson Olsén
Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
Redaktionschef: Håkan Andreasson
Onlinechef: Andreas Aspegren
Citera
2017-10-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thensome
Häng inte ut folk bara för att du tror saker.
Tror du själv att en sport-reporter är "tung" på tidningen? Bevakar musikfestivaler? Har upplevd makt ang om tillfälligt anställda reportrar får fast tjänst?
Men visst.. sportreportrarna kanske är de som bossar på ställena. Misslyckas de får de ta ett steg nedåt och jobba med något amatörmässigt, typ 60-minutes. Vad vet jag.

Jisses, sicken öm tå. Tagga ner en smula.
Bara en idé som introducerades i ett skvallerforum.
Det är förmodligen inte Mattias Karlsson – men han dömdes iaf för hustrumisshandel 2015, och han är huvudredaktör för Spel och Trav på AB.
Men ett intellektuellt högdjur? Nej, det är han ju naturligtvis inte.

Det handlar alltså om två intellektuella högdjur, varav Fredik Virtanen är den förste.
Blotta beskrivningen är ju så pompös, högtravande och hårresande att man baxnar (oavsett vem på AB detta handlar om).
Citera
2017-10-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Jisses, sicken öm tå. Tagga ner en smula.

Öm och öm. Blir bara less på att läsa genom alla trådar där folk bara drar något ur röven sida upp och sida ner.

Citat:
Bara en idé som introducerades i ett skvallerforum.

Själva konceptet med skvaller, även om det ofta är osant, är ju att man hört något eller sett något etc.

Citat:
Blotta beskrivningen är ju så pompös, högtravande och hårresande att man baxnar (oavsett vem på AB detta handlar om).

Betänk att det kan ju vara ett relativt intellektuellt högdjur. I de blindas land är den enögde kung..
Citera
2017-10-25, 19:48
Medlem
Europes avatar
Citat:
Vill minnas att Tore S Börjesson av ett par kollegor beskrevs som en persona non grata i samband med att han slutade på AB 2011.
Detta bör i så fall indikera att det inte bara handlade om ett avgångsvederlag och ett par månadslöner. Icke önskvärd ligger nära till hands.

Jag sätter mina slantar på att man med "reportern" avser Tore S Börjesson.

Som sagt, han kan mycket väl vara personen som nämns i DN-artikeln, som enligt en Aftonbladetmedarbetare köptes ut 2011 efter att ha blivit flera gånger tillsagd för ständiga sexuella trakasserier. 'Reportern' förefaller däremot vara någon som är kvar, eller åtminstone inte är samma person som den som köptes ut 2011.
Citera
2017-10-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Som sagt, han kan mycket väl vara personen som nämns i DN-artikeln, som enligt en Aftonbladetmedarbetare köptes ut 2011 efter att ha blivit flera gånger tillsagd för ständiga sexuella trakasserier. 'Reportern' förefaller däremot vara någon som är kvar, eller åtminstone inte är samma person som den som köptes ut 2011.

Japp, det var jag som blandade ihop saker och ting.
Du har dock missat att jag sedan rättade till detta i inlägg #53 (i denna tråd).
Citera
2017-10-25, 20:00
Medlem
vidrikfittanens avatar
Reportern är OC.

Kommer ut nästa vecka.
Citera
2017-10-25, 20:20
Medlem
ParkLane66s avatar
Hur faan ska AB lyckas tvätta bort all skit som trillat ner nu?

Hur står det egentligen till med arbetskulturen på AB? Dom brukar ju ha rätt hög svansföring om någon gjort bort sig med sexuella närmanden dvs om dom jobbat på något annat ställe än AB. Dessutom är ju inte detta den första sex-skandalen på tidningen TH dömdes ju för våldtäkt. Moralens väktare visade sig ha rätt dåligt med den varan själva

Att dessutom Virtanen gnäller om drev blir ju bara patetiskt. Han om någon har väl bedrivit drev och förföljelse. Fast nu är han ju en bättre mäniska läste jag i AB. Om ni tror på det har jag lite intressanta Bolivianska guldaktier att sälja (ej börsnoterade och hemmatryckta).
Citera
2017-10-25, 20:36
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
DN om "kulturen" på ab, Virtanen, Fadakar, samt "reportern", vem är reportern?

/ Moderator
Citera
2017-10-25, 20:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Det måste kännas riktigt olustigt att vakna upp på morgonen och behöva gå till en arbetsgivare som Aftonbladet. T.o.m vi som trivs på jobbet kan ibland undra ifall inte gräset är grönare på andra sidan under detta höstmörker. Nä fy för att jobba på Aftonbladet och veta vilken epidemi som pågått under alla dessa år samtidigt som cheferna tystar ner det. Jag tänker framförallt på dessa kvinnliga ledarskribenter som ryggdunkar sina manliga kollegor trots att dom säkert känner till sanningen men inte vågar något annat.

Tycker alla stackare som drabbats förtjänar upprättelse även fast rättsväsendet inte kan ge dom det.

Rekommenderar alla att skicka tips till Kalla Fakta och uppmuntra dom till att granska Aftonbladet.
Det verkar så.

Oisin Cantwell på Aftonbladet twittrade: "Ansträngningen för att ens ta mig ur sängen idag var heroisk."

https://twitter.com/oisincantwell/status/923046506889924608
Citera
2017-10-25, 20:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Reportern är OC.

Kommer ut nästa vecka.
Det tvivlar jag inte ett ögonblick på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera