2017-10-26, 21:40
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigslicer
Intressant krönika av Johanna Frändén här.

https://www.aftonbladet.se/a/rvVJ8/losningen-for-en-redaktionskultur-som-tillatits-ga-overstyr

Hon och Oisin är goda vänner vilket flera gånger framgått av deras twitterflöden. Eftersom Johanna är uttalad feminist, tycker jag att det rimmar väldigt dåligt med att Oisin skulle vara Reportern. Johanna vet självklart vem det handlar om.

Hennes artikel är halvt om halvt apologetisk mot övergreppskulturen på Aftonbladet, så hon uppvisar snarare det generella hyckleriet vi har sett hos de uttalade och predikande feministerna i svenska offentligheten. Samt även Karolina Ramqvist är uttalad feminist, men det hindrade inte henne från att bli ihop och skaffa avkomma med Virtanen, trots att hans beteende var allmänt känt. Så varför skulle det inte kunna vara Cantwell bara för eventuell vänskap med Fränden?

Sedan har jag inte ännu köpt att 'reportern' är Cantwell, men det är ju något annat.
Citera
2017-10-26, 21:54
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob.Wall-Enberg
Ang kapten klänning så ja det har jag inga problem att tro på att han gjorde de sakerna. Föreställa mig i reell mening undviker jag helst. Men du missar poängen. Kapten klänning gjorde allt i hemlighet, hade du påstått att OC gjorde liknande saker i hemlighet så hade jag inte yttrat mig om det, jag har ingen aning om vad som försiggår i hans huvud - vissa attribut får mig misstänka överkonsumtion av alkohol och drömmar om något rockstjärneliv där unga kvinnor ingår som en del. Men att därifrån tro att han i ett (relativt) nyktert tillstånd öppet skulle yttra sig på det sättet som ovan nämt är för mig otroligt - men vi lär väl få veta tids nog.

Tycker hela hans personlighet talar starkt emot att han skulle vara den drivande i något sådant här, hade reportern framställts som den krönikörens nära vän som alltid hängde på och var olämplig när för många glas druckigt så hade jag likväl kunnat få det stämma med den personlighet han verkar uppvisa stämmer inte med gärningsmannaprofilen enligt denna amatör profileraren.

Ok,men min poäng var att folk som t ex OC döljer en annan agenda,att utåt alltid stå upp för jämlikhet,öppna gränser och sd-hat och förminska och håna vanligt folks rädsla och oro för Sveriges framtida väl och ve.Dom tror inte på det själva men måste hålla upp en fasad.
Ett annat exempel på en person med liknande attityd och härskarfasoner är Lars Lindström.expressen.
Det finns lik i hans garderob.Hoppas någon vädrar ut det snart nu när en efter en av de falska hycklarna på vänsterkanten dras ner i sin egen smuts.
Citera
2017-10-26, 22:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hennes artikel är halvt om halvt apologetisk mot övergreppskulturen på Aftonbladet, så hon uppvisar snarare det generella hyckleriet vi har sett hos de uttalade och predikande feministerna i svenska offentligheten. Samt även Karolina Ramqvist är uttalad feminist, men det hindrade inte henne från att bli ihop och skaffa avkomma med Virtanen, trots att hans beteende var allmänt känt. Så varför skulle det inte kunna vara Cantwell bara för eventuell vänskap med Fränden?

Sedan har jag inte ännu köpt att 'reportern' är Cantwell, men det är ju något annat.
Det som talar emot Cantwell som varande 'reportern' är ju avsaknaden av rabiata förnekare & försvarare här i tråden. Idioterna verkar mest vara utsända & avlönade för att skydda Virtanen & ingen verkar bry sig om att försvara Cantwell.
Citera
2017-10-26, 22:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigslicer
Intressant krönika av Johanna Frändén här.

https://www.aftonbladet.se/a/rvVJ8/losningen-for-en-redaktionskultur-som-tillatits-ga-overstyr

Hon och Oisin är goda vänner vilket flera gånger framgått av deras twitterflöden. Eftersom Johanna är uttalad feminist, tycker jag att det rimmar väldigt dåligt med att Oisin skulle vara Reportern. Johanna vet självklart vem det handlar om.
Ja, och hon skyller på alkohol och drogkultur. Det börjar brännas nu för "Reportern".
Citera
2017-10-26, 22:33
Medlem
OC och våldtäktstjockisen är bästa gå-ut-på-lunch-ihop-kompisar så någon form av samma kvinnosyn lär de väl ändå kunna ha..?
Eller pratar de bara om "journalistik" på luncherna? (Aldrig om kvinnor/tjejer?)

Oavsett, hade jag varit OC så hade jag skämts huvudet av mig som hängt så mycket med en våldtäktsman. (Visserligen ostraffad - men SÅÅ uppenbar!)
Citera
2017-10-26, 22:49
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardolicious
OC är notoriskt otrogen när han väl har en partner, limmar på alla unga kvinnliga kollegor och har särskilt på fyllan ett språkbruk som är så grovt, så sexistiskt, så vulgärt och så hätskt att min vän, som inte är det minsta pryd, inte klarar av att vistas i samma rum som OC och FV när de får upp ångan. Min vän har berättat att nyanställda kvinnor på redaktionen varnas för OC. Dessutom, berättar min vän, som alltså arbetat på AB, har OC anmälts för våldtäkt. Det var tydligen ett antal år sedan och inget som min vän tror hade bäring. Utredningen lades också ner.

Så jo, reportern är OC.

Verkar inte som att någon nappar på detta. Känns som det mest seriösa inlägget på många sidor...
Citera
2017-10-26, 23:02
Medlem
Hur kan man ens försöka framställa Cuntwell eller annan man på den redaktionen som skön och avslappnad feminist? Det är väl bekräftat att kulturen varit grabbig och sexistisk? Det inbegriper givetvis Cuntwell som hängt med Virre och andra både på och utanför redaktionen. Ingen vettig själ kan hänga intimt med någon vars åsikter man spyr på. Man måste, mer eller mindre, vara av samma skrot och korn.
Finns inte en chans att jag skulle hänga med en uttalad rasist eller våldtäktssvin med osköna vibbar. Och jag hade dessutom sagt ifrån om någon dragit iväg åt det hållet på en arbetsplats.
Har hört berättas att Cuntwell snackar duktigt med skit om Virre när han inte är närvarande. Att han är lågbegåvad och trögtänkt. Att även hans ytterligt korkade artiklar om rödvin och annat skräp tar en vecka att sätta ihop. En niondeklassare kläcker ur sig 2000 tecken på ett par timmar.
Citera
2017-10-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmosounds
Vare sig OC är "Reportern" eller ej så kan det nog vara klokt. Finns nog en hel del där ute som skulle spamma hans tweets med för honom generande kommentarer om han visade sig där. Men det säger inte mycket om hans eventuella skuld. Själv visste jag inte ens vem snubben var innan denna fascinerande och skrämmande såpa till media-drev kom till stånd. Av de kandidater som nämnts verkar han kanske mest sannolik men då vet jag knappt något om Aftonbladet och dess journalister.
Skriver pk-handikappade rättskrönikor och artiklar i ab och har tilldelats advokatsamfundets stora pris av Anne Ramberg själv.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-26 kl. 23:47.
Citera
2017-10-26, 23:56
Medlem
Tardoliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Verkar inte som att någon nappar på detta. Känns som det mest seriösa inlägget på många sidor...

Tack. Jag vill inte outa min vän genom att berätta för detaljerat. OC läser garanterat den här tråden och jag vill inte att han ska känna igen henne. Men låt mig säga som så att kvinnor i kretsen kring både OC och FV dragits med samma förnekelsenatur som diskuteras i de senare inläggen. OC och FV är väldigt dominanta, aggressiva, humoristiska. Vissa kvinnor gillar det. Mekanismen hos dessa kvinnor är densamma som flertalet flickvänner till gangsters uppvisar: "Ja, det är klart att det är dumt det han säger och gör, men han är annorlunda innerst inne".
Citera
2017-10-27, 00:20
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Skriver pk-handikappade rättskrönikor och artiklar i ab och har tilldelats advokatsamfundets stora pris av Anne Ramberg själv.

Det kan vara värt att notera att det skulle innebära en rejäl prestigeförlust för många, till exempel Ramberg, om det kom fram att det var Oisin.

Tror det sitter riktigt långt inne, som en rutten visdomstand, att outa honom. Om det nu är han.

Värre än det var att outa en medelmåttig idiot som Virtanen, och det satt ju jävligt långt inne bara det.
Citera
2017-10-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som talar emot Cantwell som varande 'reportern' är ju avsaknaden av rabiata förnekare & försvarare här i tråden. Idioterna verkar mest vara utsända & avlönade för att skydda Virtanen & ingen verkar bry sig om att försvara Cantwell.
Det kommer när det blir officiellt vem denna reporter är.

Citat:
Ursprungligen postat av Tardolicious
Tack. Jag vill inte outa min vän genom att berätta för detaljerat. OC läser garanterat den här tråden och jag vill inte att han ska känna igen henne. Men låt mig säga som så att kvinnor i kretsen kring både OC och FV dragits med samma förnekelsenatur som diskuteras i de senare inläggen. OC och FV är väldigt dominanta, aggressiva, humoristiska. Vissa kvinnor gillar det. Mekanismen hos dessa kvinnor är densamma som flertalet flickvänner till gangsters uppvisar: "Ja, det är klart att det är dumt det han säger och gör, men han är annorlunda innerst inne".
Virtanen, humoristisk? Om det är någon egenskap som ö.h.t inte existerat hos Virtanen så är det humor. Är det samma personer som beskrev Virtanen och reportern som "intellektuella högdjur"? Det säger i.o.f.s kanske mer om den intellektuella nivån på ab om en byfåne med ett års eftergymansial utbildning på nån folkhögskola på landsbygden anses som intellektuell. Virtanen gör ofta bort sig totalt i diskussioner med smartare personer på sociala medier.
Citera
2017-10-27, 00:51
Medlem
Tardoliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Virtanen, humoristisk? Om det är någon egenskap som ö.h.t inte existerat hos Virtanen så är det humor. Är det samma personer som beskrev Virtanen och reportern som "intellektuella högdjur"? Det säger i.o.f.s kanske mer om den intellektuella nivån på ab om en byfåne med ett års eftergymansial utbildning på nån folkhögskola på landsbygden anses som intellektuell. Virtanen gör ofta bort sig totalt i diskussioner med smartare personer på sociala medier.

Visst är det så. Du får betänka sällskapet och nivån på just sällskapets humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in