Citat:
Instämmer tills mer bevis kommer fram. Cantwell är dessutom inte "fostrad" på ett kvällstidningsgolv. Jag har för mig han började sin bana på 80-talet hos Sveriges Radio , där han skall haft seriösa uppdrag. (alltså inte som en queerteoretiker på P3). Så han borde ju vara lite mer slipad än det övriga pundargänget på AB. Han sägs i och för sig kröka runt på Söder, men det får väl nästan anses ingå i bilden om man är profilerad som en brottsmålskolumnist. Har väldigt väldigt svårt att se OC uttala denna fras. Det är väldigt långt ifrån den personlighet han uppvisar i alla sammanhang men sett honom genom åren. Han ser ju alkad ut och har lite auran av att vilja vara rockstjärna - så hade det inte varit för den beskrivning hade jag kanske kunnat köpa det hela. Men allvarligt kan ni se OC säga dem orden framför flera andra människor (i ett sammanhang där han knappast kan ha varit tokfull)?
Jens Garman (eller vad han heter) som har någon blogg publicerade en intervju med en "mycket etablerad kvällstidningsjournalist", där den anonyme journalisten gick till frontalattack mot hela den inavlade Södermalms-eliten, vars feminism och multikultivurm mer eller mindre fick han att spy, samtidigt som journalisten medgav att han hade ångest över att han själv tillhör detta tragiska gäng, men att han helt enkelt inte vågade bryta med packet, då deras sammanlagda makt skulle göra han mer eller mindre laglös på Söder. Journalistens egentliga åsikter kunde typ platsa på Nordfront eller liknande.
Den här intervjun har diskuterats ordentligt lite överallt, även här på flashback, där jag skrev nåt inlägg att den anonyme journalisten använde sig av en ton och ett språk som var på pricken identisk med Cantwells sätt att formulera sig...
Det är nåt med hans uppsyn som för tankarna till en nedsupen Arne Anka som sveper tre sexor Bourbon och sedan börjar Heila framför bartendern som heter Obongo...
Men samtidigt så känns ju Gambia-attacken som den utpekade "reportern" skall ha gjort, lite väl avlägsen för att jag skall övertygas på dom svaga indicierna som hittills framkommit.. Men fan vet...