2017-10-26, 23:54
Medlem
RXenoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjan12
Testo kommer inte skada din lever.
Nu vet jag inte hur långt du kommit inom styrketräningen men förstakuren växer man ju så det knakar, iaf enligt mig.

Jag tipsar om testo e 250mg e5d (var femte dag) i cirka 14 veckor.

14x7= 98 dagar
Du ska sticka var femte dag - 98/5= ca 20 stick
En vial innehåller 10 ml (250mg/ml), alltså behöver du två vialer för denna kuren. Cirka 1000 kronor.

Sen behöver du införskaffa kanyler, pumpar, nolvadex, ev letro och arimidex. Där får du söka lite. Tyckte jag va överdrivet snäll nu. Varsågod!

/jojjan
Glöm inte de två första dubbeldoserna så 22 doser på 20 stick ^^, snabbare steadystate och får ut mer av kuren då.
Citera
2017-10-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RXenox
Glöm inte de två första dubbeldoserna så 22 doser på 20 stick ^^, snabbare steadystate och får ut mer av kuren då.

Äh sak samma. Jah frontar aldrig, ”kickar” satan ändån. Men där gör man som man vill, men många tror inte att man växer innan man når steadystate vilket är rent skitsnack.

Och ska han fronta hade jag förlängt kuren och kört klart även en tredje vial eller kortat ner kuren och hållt mig till två vialer. Köper inte en extra vial iaf och endast tar 2 ml utav den.

Hcg har jag aldrig kört, ser inte det som nödvändigt för mig iaf. A-dex behövs eventuellt inte i en så pass mild kur, förmodligen inte.

Keep it simple
/puss/ jojjan
Citera
2017-10-27, 00:09
Medlem
RXenoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjan12
Äh sak samma. Jah frontar aldrig, ”kickar” satan ändån. Men där gör man som man vill, men många tror inte att man växer innan man når steadystate vilket är rent skitsnack.

Och ska han fronta hade jag förlängt kuren och kört klart även en tredje vial eller kortat ner kuren och hållt mig till två vialer. Köper inte en extra vial iaf och endast tar 2 ml utav den.

Hcg har jag aldrig kört, ser inte det som nödvändigt för mig iaf. A-dex behövs eventuellt inte i en så pass mild kur, förmodligen inte.

Keep it simple
/puss/ jojjan
Sant frontning är upp till var och en men personligen känner jag mig bättre med det, kan va psykologiskt.

Håller helt med ang onödigt med en extra vial för 2ml så det blir valfritt att förlänga eller spar pengar på kortare kur.

Hcg eller ej är omdiskuterat, personligen anser jag hcg vara viktigt. Njae adex är viktigt att ha hemma, better safe than sorry! ^^

/
Citera
2017-10-27, 08:03
Medlem
caecos avatar
Har läst på en del ställen att det är vanligt att hjärtfrekvensen ökar i början av en Testo E kur. Men när man kan vänta sig att den går ned till det normala eller sjunker något åtminstone?

Min vilopuls är lite väl hög, så funderar på om jag ska skippa den här kuren helt eller om det blir bättre snart.
Citera
2017-10-27, 15:13
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Har läst på en del ställen att det är vanligt att hjärtfrekvensen ökar i början av en Testo E kur. Men när man kan vänta sig att den går ned till det normala eller sjunker något åtminstone?

Min vilopuls är lite väl hög, så funderar på om jag ska skippa den här kuren helt eller om det blir bättre snart.

Högre puls får du av kaloriöverskott och att springa också. Så akta dig för att äta och röra dig!!!
Citera
2017-10-27, 15:37
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
Tack för input, eventuellt att man kör 0.25 ai e3d eller ska man prova hålla det enkelt och lögga till i efterhand om det skulle behövas.

Nej kör på med ai istället, bättre att ligga lite lågt på östradiolen under en så kort tid än att riskera för höga värden då det blir skäggigt som fan att få till rätt dosering med tanke på att du kommer ligga på hCG'n förhållandevis kort.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av ruggetugge
Tja är helt grön när det gäller sånt, här dock inte så grön inom styrketräning. Har nu kört dagligen (förutom vilodagar då) med rätt så varierad styrketräning i lite över 3 år. Är ute efter att växa snabbare såklart och undrar vad ni kan rekommendera för en kur. Gärna nåt som inte är så jättedyrt. Är inte petnoga och det behöver inte vara jätteavancerat.
Bara jag växer till mig ordentligt så är jag nöjd. Så ge mig ett tips på vilket preparat jag ska börja med. Om det går att undvika sprutor hade det varit att föredrar, men det är inte ett måste!
Är inte ute efter att bli världens största elelr starkaste man, men vill liksom ha nåt som avsevärt ökar mängden muskler jag kan bygga under några månader!

Som Jojjan skrev; 250mg test e var femte dag i 14 veckor lite drygt är en bra start. Beroende på hur mycket du väger eller hur preppet du får tag i är doserat så kanske du vill gå upp till max 400mg ew.
Jag skulle dock köra igång på dubbel front dvs 500mg första två sticken sen 250mg e5d och mäta testonivån när totalt 4 stick (inkl frontning) är gjorda och sedan korrigera så du hamnar så nära intervallet 40-55nmol som möjligt. Du väljer själv exakt var du vill ligga efter känsla.
Försök dock som sagt gå efter vad du får för testovärde ist efter vad som står angivet på vialen då detta kan diffa lite samt att vissa får större del av fria testot uppbundet av SHBG.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-10-27, 15:40
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:

Du kanske ska berätta vad det är för slags vilopuls vi snackar om om du vill ha ett svar eller?
"Lite väl hög" kan ju vara allt ifrån 60-125 om du frågar mig.. Allt är ju relativt.
Kan dessutom vara av intresse att veta din ålder, kön, vikt och allmänt hälsotillstånd/ev sjukdomsbilder för att bedöma huruvida du bör avsluta kuren eller ej.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-10-27, 16:24
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Högre puls får du av kaloriöverskott och att springa också. Så akta dig för att äta och röra dig!!!
Det har du rätt i. Men vem fan behöver konditionsträning när man kan snorta lite kokain eller bruka annan centralstimulantia och få upp pulsen? Allt som får hjärtat att slå fort är bra träning för hjärtat.
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Du kanske ska berätta vad det är för slags vilopuls vi snackar om om du vill ha ett svar eller?
"Lite väl hög" kan ju vara allt ifrån 60-125 om du frågar mig.. Allt är ju relativt.
Kan dessutom vara av intresse att veta din ålder, kön, vikt och allmänt hälsotillstånd/ev sjukdomsbilder för att bedöma huruvida du bör avsluta kuren eller ej.

Mvh,

-Alfred
Nu var jag väldigt kortfattad och utelämnade viktig information. Var ett inlägg som skrevs i all hast före jobbet. Från en vilopuls på 65-70 till 95. Vilopulsen ligger även över 100 senare under dagen, men precis när jag vaknat på runt 95. Är över 25, 1.80cm, 75kg. Kör 250mg testo e e5d. Blodtrycket är lågt och har inte ökat något sedan före. Har frontat två första sticken med 500mg. Börjar närma sig att sätta det tredje sticket nu.

Det jag undrade var hur lång tid det generellt sett tog innan pulsen blev något mer stabil efter första sticken. När jag läste runt stötte jag på någon tråd där några användare påpekade att det brukade försvinna efter en liten stund in i kuren. Var lite nyfiken på om någon hade sett sin puls sjunka några veckor in och om det var allmänt vedertaget att det skedde?
Senast redigerad av caeco 2017-10-27 kl. 16:32.
Citera
2017-10-27, 16:34
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Det har du rätt i. Men vem fan behöver konditionsträning när man kan snorta lite kokain eller bruka annan centralstimulantia och få upp pulsen? Allt som får hjärtat att slå fort är bra träning för hjärtat.

Nu var jag väldigt kortfattad och utelämnade viktig information. Var ett inlägg som skrevs i all hast före jobbet. Från en vilopuls på 65-70 till 95. Vilopulsen ligger även över 100 senare under dagen, men precis när jag vaknat på runt 95. Är över 25, 1.80cm, 75kg. Kör 250mg testo e e5d.

Jo det låter lite högt men det kan lika gärna va att du nojar upp dig också vilket är ett välkänt fenomen.
Hur som helst så är det inga direkta knas-värden du uppvisar men håll ett öga på det så det inte sticker iväg bara.
Inga andra mediciner eller preparat? Du snackade om bruk av kola å andra preparat? Ett sånt (miss)bruk kan ju också leda till rätt förskjutna värden på puls inte minst.. Taskig kost å sömn samt mycket stress kan också ge markanta pulsökningar.

För övrigt måste jag bara påpeka att det är fruktansvärt och grundligt fel att tro att allt som påvärkar hjärtrytmen är likställt med cardiovaskulär träning. Det är fel. Biten som fattas är ökade syreupptagningsförmågan och användningen så det där är helt värdelösa tips och kommentarer och bör inte på något vis tas på allvar av någon.
Lika klyftigt som att tro att de där el-stimulans-maskinerna från tv-shop bygger sex-pack å 50 cm-biceps.

Lycka till,

-Alfred
Citera
2017-10-27, 16:36
Medlem
caecos avatar
Citat:
Jo det låter lite högt men det kan lika gärna va att du nojar upp dig också vilket är ett välkänt fenomen.
Hur som helst så är det inga direkta knas-värden du uppvisar men håll ett öga på det så det inte sticker iväg bara.
Inga andra mediciner eller preparat? Du snackade om bruk av kola å andra preparat? Ett sånt (miss)bruk kan ju också leda till rätt förskjutna värden på puls inte minst.. Taskig kost å sömn samt mycket stress kan också ge markanta pulsökningar.

För övrigt måste jag bara påpeka att det är fruktansvärt och grundligt fel att tro att allt som påvärkar hjärtrytmen är likställt med cardiovaskulär träning. Det är fel. Biten som fattas är ökade syreupptagningsförmågan och användningen så det där är helt värdelösa tips och kommentarer och bör inte på något vis tas på allvar av någon.
Lika klyftigt som att tro att de där el-stimulans-maskinerna från tv-shop bygger sex-pack å 50 cm-biceps.

Lycka till,

-Alfred
Givetvis förstod jag det. Var mest irriterad över inlägget jag citerade. Ett råd i all välmening till headofboo ;-) Det räcker med att läsa alla spydiga kommentarer när man söker igenom forumet.
Nej, någon narkotika har jag inte använt på ett bra tag. Får se hur pulsen ser ut när det är dags för nästa stick. Är ganska säker att pulsen slår lite extra hårt när jag väl mäter den, men fortfarande snäppet orolig med tanke på att det bara gått 9 dagar. Får se hur det fortsätter.

Men brukar pulsen hålla sig på samma nivå under hela kuren? Eller finns det någon annan statistik än den anekdot jag hittade om att pulsen brukar gå ned en stund in i kuren?
Senast redigerad av caeco 2017-10-27 kl. 16:42.
Citera
2017-10-27, 20:42
Medlem
Citat:
Nej kör på med ai istället, bättre att ligga lite lågt på östradiolen under en så kort tid än att riskera för höga värden då det blir skäggigt som fan att få till rätt dosering med tanke på att du kommer ligga på hCG'n förhållandevis kort.

Mvh,

-Alfred

Som Jojjan skrev; 250mg test e var femte dag i 14 veckor lite drygt är en bra start. Beroende på hur mycket du väger eller hur preppet du får tag i är doserat så kanske du vill gå upp till max 400mg ew.
Jag skulle dock köra igång på dubbel front dvs 500mg första två sticken sen 250mg e5d och mäta testonivån när totalt 4 stick (inkl frontning) är gjorda och sedan korrigera så du hamnar så nära intervallet 40-55nmol som möjligt. Du väljer själv exakt var du vill ligga efter känsla.
Försök dock som sagt gå efter vad du får för testovärde ist efter vad som står angivet på vialen då detta kan diffa lite samt att vissa får större del av fria testot uppbundet av SHBG.

Mvh,

-Alfred

Okej låter bra. Om jag kör på den dosen du rekommenderar och kör enbart testo i 12 veckor. Hur pass viktigt är det att ha massa andra preparat egentligen. Är ute efter ökat muskelmassa men måste inte vara helt optimerat. Borde duga med endast testo då eller?
Citera
2017-10-30, 17:14
Medlem
Test E, Mast E och EQ

I denna kur, vilket förhållande hade ni kört mellan dessa preparat och varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in