Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Här håller jag inte riktigt med. Själva kärnan i en affärstransaktion är att båda parter är nöjda med avtalet, annars sker ingen transaktion. Tjänsten och priset annonseras öppet och ärligt. Det bidrar tvärtom till att förstöra vanliga kvinnors möjligheter att locka män med sex, för att få sin vilja fram. Det är också därför kvinnor motsätter sig denna sexuella konkurrens, och gör allt för att skambelägga detta. Givetvis görs detta av eget intresse, inte för omsorg om prostituerade.
Sexarbetare är fullt öppna med att de monetariserar sin sexualitet, det är inte vanliga kvinnor. Här ser jag ett problem, eftersom insatsen en man gör i det fallet, har en mycket osäker avkastning. I brottsliga sammanhang brukar detta kallas "bedrägeri". Det är detta som kvinnorna lever av, enligt min mening. Att kapitalisera på sin offerroll är enligt mig en form av bedrägeri, när den påstådda offerrollen inte stämmer med den faktiska.
För att återknyta till topic tror jag att det är där kvinnoföraktet kommer ifrån: kvinnor missbrukar de privilegier som män givit henne genom tiderna, men hon förnekar samtidigt mannen sin rättmätiga del av kakan för sitt lidande och sina uppoffringar.
Detta kallas egoism.
Nej, här har du objektivt helt fel. Att en affärstransaktion äger rum betyder inte på minsta vis att bägge parter är nöjda med uppgörelsen. Som ett exempel, det finns massa människor som bor i hus där Vattenfall och Comhem är de enda leverantörerna för vissa tjänster. Företag som dessa har i det närmaste monopoliserat utbudet i vissa områden och då kan de också sätta oförskämda priser och ändå räkna med att folk betalar. Tror du att man blir glad över ett "hej nu höjer vi elnätsavgifterna i ditt område igen med 10% samtidigt som ingenting blir bättre"? Om man inte har något alternativ så spelar det ingen roll hur "öppet och ärligt" företagets prissättning sker, man kommer ändå att vara missnöjd och tycka att man betalar för mycket.
Inte en chans att du tycker att ett par tusen i timmen är rimligt för något som är det enklaste som finns och som inte kräver någon utbildning. Du betalar det priset för att du måste och anledningen till att du måste är att utbudet är väldigt litet och efterfrågan oändlig. Det är som om ett enda företag hade monopol på all mat i världen, tror du att de skulle sätta empatiska priser då för att de visste att folk behöver äta?
Jag fattar inte ens varför vi män helt enkelt inte bara delar upp kvinnorna mellan oss och fördelar dem som troféer, priser och ersättning enligt våra rådande normsystem. Detta menar jag skulle vara bäst för samhället samtidigt som det skulle vara en enorm fördel för evolutionen. Incitamentet att anstränga sig skulle vara mycket större om det gavs en tydlig utdelning och mänskligheten skulle främjas av större utveckling på många fronter som kräver hjärna och begåvning men som föraktas totalt av kvinnor. Det kvinnor tycker är lågstatus är ofta saker som egentligen är väldigt värdefulla men som inte går att kapitalisera på samma sätt som burgare, foppatofflor och iPhones. Delade vi upp honorna mellan oss enligt mitt system skulle det också leda till att de fulaste kvinnorna försvann med tiden eftersom ingen skulle vilja ha dem när de visste säkert att de kunde få bättre om de ansträngde sig mer. Som det är nu kan en man anstränga sig väldigt hårt och ändå få nöja sig med en ful kossa eftersom hans yrkesfält inte är tillräckligt högstatus hos kvinnor. Att avla på de sexigaste kvinnorna och sedan dela upp dem mellan oss sinsemellan = överlägset bäst för evolutionen. Intelligens är ändå en ickefråga när det gäller kvinnor, män ärver sin intelligens på fädernet så sånt spelar mindre roll.
Nu till något som ligger lite närmare topic: alla dessa män som springer runt med rosa band och visar hur de stöttar kampen mot bröstcancer. Ser ni nåt liknande hos kvinnor? Nej just det. Tänk lite.
Ge mig exempel på hur kvinnor engagerar sig i mäns problem. Ge mig ett enda exempel. Jag kan inte komma på nåt.
En annan sak ni kan tänka på är: vad intresserar sig kvinnor för? Skvaller, smink, kläder, skor, pengar, prylar, shoppa, fika med väninnor, lägga upp bilder på sociala medier, snacka skit om andra kvinnor. Även detta menar jag säger något om hur känslomässigt ytliga dessa varelser är. Förvänta er inte empati, medkänsla och förståelse från folk som lever för såna där saker.