2017-10-26, 20:00
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob.Wall-Enberg
Har väldigt väldigt svårt att se OC uttala denna fras. Det är väldigt långt ifrån den personlighet han uppvisar i alla sammanhang men sett honom genom åren. Han ser ju alkad ut och har lite auran av att vilja vara rockstjärna - så hade det inte varit för den beskrivning hade jag kanske kunnat köpa det hela. Men allvarligt kan ni se OC säga dem orden framför flera andra människor (i ett sammanhang där han knappast kan ha varit tokfull)?
Instämmer tills mer bevis kommer fram. Cantwell är dessutom inte "fostrad" på ett kvällstidningsgolv. Jag har för mig han började sin bana på 80-talet hos Sveriges Radio , där han skall haft seriösa uppdrag. (alltså inte som en queerteoretiker på P3). Så han borde ju vara lite mer slipad än det övriga pundargänget på AB. Han sägs i och för sig kröka runt på Söder, men det får väl nästan anses ingå i bilden om man är profilerad som en brottsmålskolumnist.

Jens Garman (eller vad han heter) som har någon blogg publicerade en intervju med en "mycket etablerad kvällstidningsjournalist", där den anonyme journalisten gick till frontalattack mot hela den inavlade Södermalms-eliten, vars feminism och multikultivurm mer eller mindre fick han att spy, samtidigt som journalisten medgav att han hade ångest över att han själv tillhör detta tragiska gäng, men att han helt enkelt inte vågade bryta med packet, då deras sammanlagda makt skulle göra han mer eller mindre laglös på Söder. Journalistens egentliga åsikter kunde typ platsa på Nordfront eller liknande.
Den här intervjun har diskuterats ordentligt lite överallt, även här på flashback, där jag skrev nåt inlägg att den anonyme journalisten använde sig av en ton och ett språk som var på pricken identisk med Cantwells sätt att formulera sig...

Det är nåt med hans uppsyn som för tankarna till en nedsupen Arne Anka som sveper tre sexor Bourbon och sedan börjar Heila framför bartendern som heter Obongo...

Men samtidigt så känns ju Gambia-attacken som den utpekade "reportern" skall ha gjort, lite väl avlägsen för att jag skall övertygas på dom svaga indicierna som hittills framkommit.. Men fan vet...
Citera
2017-10-26, 20:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Om nu Virtanen hållt låg profil jämfört med Reportern så är OC mest troligt.

Sjukt att det kan finns mängder Kapten Klänning på en och samma tidning. Har hört/läst mycket av OC och han är alltid lika äckligt PK. Är alla PK-snubbar svin?

Tror att alla snubbar som blir för berömda/får för mycket makt blir svin. OC har dessutom alkisrykte om sig, så han skulle ju kunna dra samma "livlina" som Virtanen gjort.

Men annars är sambandet hissnande. Många "rättvisans" män som blir avslöjade för vad de faktiskt är. Man skulle spontant kunna tro att det är en kupp iscensatt av SD, men givetvis är det inte så konspiratoriskt. Dessa män faller för att de är genuina as, punkt slut.
Citera
2017-10-26, 20:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Erik Niva verkar ju vara ganska sexistisk och kör väl gärna över kvinnor så det kanske ä han?

Haha va? I vilka sammanhang har han kört över kvinnor?
Citera
2017-10-26, 20:43
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob.Wall-Enberg
Har väldigt väldigt svårt att se OC uttala denna fras. Det är väldigt långt ifrån den personlighet han uppvisar i alla sammanhang men sett honom genom åren. Han ser ju alkad ut och har lite auran av att vilja vara rockstjärna - så hade det inte varit för den beskrivning hade jag kanske kunnat köpa det hela. Men allvarligt kan ni se OC säga dem orden framför flera andra människor (i ett sammanhang där han knappast kan ha varit tokfull)?

Kan du se feministen,polismästaren och kvinnosakskämpen Göran "kapten klänning" Lindberg stoppa in sin surk*k i
en 13 årig flicka? Tvinga unga tjejer slicka hans håriga feta blekvita stjä*t?
Väldigt långt från den personligheten han visade utåt där han stoltserade i uniform med Schyman och Mona S.

OC känns inte äkta,det döljer sig något där innanför skalet på den mannen som inte känns angenämt.
Citera
2017-10-26, 20:45
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Haha va? I vilka sammanhang har han kört över kvinnor?

Lägg av,barnsligt.S Bank däremot kan ha " bankat"på nån, han ger det intrycket.
Citera
2017-10-26, 20:47
Medlem
Intressant krönika av Johanna Frändén här.

https://www.aftonbladet.se/a/rvVJ8/losningen-for-en-redaktionskultur-som-tillatits-ga-overstyr

Hon och Oisin är goda vänner vilket flera gånger framgått av deras twitterflöden. Eftersom Johanna är uttalad feminist, tycker jag att det rimmar väldigt dåligt med att Oisin skulle vara Reportern. Johanna vet självklart vem det handlar om.
Citera
2017-10-26, 20:49
Medlem
Tardoliciouss avatar
OC är notoriskt otrogen när han väl har en partner, limmar på alla unga kvinnliga kollegor och har särskilt på fyllan ett språkbruk som är så grovt, så sexistiskt, så vulgärt och så hätskt att min vän, som inte är det minsta pryd, inte klarar av att vistas i samma rum som OC och FV när de får upp ångan. Min vän har berättat att nyanställda kvinnor på redaktionen varnas för OC. Dessutom, berättar min vän, som alltså arbetat på AB, har OC anmälts för våldtäkt. Det var tydligen ett antal år sedan och inget som min vän tror hade bäring. Utredningen lades också ner.

Så jo, reportern är OC.
Senast redigerad av Tardolicious 2017-10-26 kl. 20:52.
Citera
2017-10-26, 20:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Kan du se feministen,polismästaren och kvinnosakskämpen Göran "kapten klänning" Lindberg stoppa in sin surk*k i
Väldigt långt från den personligheten han visade utåt där han stoltserade i uniform med Schyman och Mona S.

OC känns inte äkta,det döljer sig något där innanför skalet på den mannen som inte känns angenämt.

Han får antingen springa mer eller grogga mindre, hans skjortor glipar vid knapparna i midjehöjd fast de är markant loosefit över axlar och bringan. Det ser för djävligt ut. Eller kör med väst eller knäpp kavajen.
Citera
2017-10-26, 21:04
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Instämmer tills mer bevis kommer fram. Cantwell är dessutom inte "fostrad" på ett kvällstidningsgolv. Jag har för mig han började sin bana på 80-talet hos Sveriges Radio , där han skall haft seriösa uppdrag. (alltså inte som en queerteoretiker på P3). Så han borde ju vara lite mer slipad än det övriga pundargänget på AB. Han sägs i och för sig kröka runt på Söder, men det får väl nästan anses ingå i bilden om man är profilerad som en brottsmålskolumnist.

Jens Garman (eller vad han heter) som har någon blogg publicerade en intervju med en "mycket etablerad kvällstidningsjournalist", där den anonyme journalisten gick till frontalattack mot hela den inavlade Södermalms-eliten, vars feminism och multikultivurm mer eller mindre fick han att spy, samtidigt som journalisten medgav att han hade ångest över att han själv tillhör detta tragiska gäng, men att han helt enkelt inte vågade bryta med packet, då deras sammanlagda makt skulle göra han mer eller mindre laglös på Söder. Journalistens egentliga åsikter kunde typ platsa på Nordfront eller liknande.
Den här intervjun har diskuterats ordentligt lite överallt, även här på flashback, där jag skrev nåt inlägg att den anonyme journalisten använde sig av en ton och ett språk som var på pricken identisk med Cantwells sätt att formulera sig...

Det är nåt med hans uppsyn som för tankarna till en nedsupen Arne Anka som sveper tre sexor Bourbon och sedan börjar Heila framför bartendern som heter Obongo...

Men samtidigt så känns ju Gambia-attacken som den utpekade "reportern" skall ha gjort, lite väl avlägsen för att jag skall övertygas på dom svaga indicierna som hittills framkommit.. Men fan vet...
Kan ju vara en ytterst sofistikerad satir. T.ex. lyckades ju något ljushuvud i porrfilmen "Linsmusar" att t.om. låta som Timell.
Citera
2017-10-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tror att alla snubbar som blir för berömda/får för mycket makt blir svin. .

Jag känner fler män med väldigt mycket makt som är allt annat än svin. De är reko män som är schyssta. Däremot måste du kunna vara hård i affärssituationer men det är en annan sak.

Dessa män är dock inga PK-monster utan vanliga män med högerkonservativa/liberala åsikter.
Citera
2017-10-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4

Ang kapten klänning så ja det har jag inga problem att tro på att han gjorde de sakerna. Föreställa mig i reell mening undviker jag helst. Men du missar poängen. Kapten klänning gjorde allt i hemlighet, hade du påstått att OC gjorde liknande saker i hemlighet så hade jag inte yttrat mig om det, jag har ingen aning om vad som försiggår i hans huvud - vissa attribut får mig misstänka överkonsumtion av alkohol och drömmar om något rockstjärneliv där unga kvinnor ingår som en del. Men att därifrån tro att han i ett (relativt) nyktert tillstånd öppet skulle yttra sig på det sättet som ovan nämt är för mig otroligt - men vi lär väl få veta tids nog.

Tycker hela hans personlighet talar starkt emot att han skulle vara den drivande i något sådant här, hade reportern framställts som den krönikörens nära vän som alltid hängde på och var olämplig när för många glas druckigt så hade jag likväl kunnat få det stämma med den personlighet han verkar uppvisa, hans personlighet stämmer dock inte med gärningsmannaprofilen enligt denna amatörprofileraren.
Senast redigerad av Jakob.Wall-Enberg 2017-10-26 kl. 22:12.
Citera
2017-10-26, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigslicer
Intressant krönika av Johanna Frändén här.

https://www.aftonbladet.se/a/rvVJ8/losningen-for-en-redaktionskultur-som-tillatits-ga-overstyr

Hon och Oisin är goda vänner vilket flera gånger framgått av deras twitterflöden. Eftersom Johanna är uttalad feminist, tycker jag att det rimmar väldigt dåligt med att Oisin skulle vara Reportern. Johanna vet självklart vem det handlar om.

Alla män har fruar, tjejkompisar, mammor, systrar. En del män begår sexuella övergrepp. Det betyder inte att de inte kan ha fruar, tjejkompisar, mammor eller systrar som tycker om dem och med vilka de uppvisar ett fullt normalt beteende.

Virtanen är gift (med en känd författare), Timell är gift, säkerligen har båda två också goda vänner som är kvinnor. Det säger ingenting om hur de betett sig mot andra kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in