Citat:
Ursprungligen postat av
5549
Du har rätt. Jag tar tillbaka min kritik mot uttalandet, det kan förstås få folk som även befunnit sig i området dagarna innan att tänka efter om dom uppmärksammat någonting.
Dock så finns det ju andra sätt att framföra det på - exempelvis genom att bara säga att även iakttagelser dagarna innan är av stor betydelse.
Jo jo.
Nu har jag inte tagit direkt del av uttalandet, men en kvinnlig myndighetsperson som mördas i ett motionsspår i ett friluftsområde gör ju lite ringar på vattnet, eller borde göra.
Jag kan bara tänka mig att polisen snabbt vill kommunicera detta och snabbt nå ut till så många som möjligt, för att varna folk och få in vittnesuppgifter. Vilket betyder att folk s.a.s borde koncentrera sig mindre på brottet som sådant och att det var tur att de själva inte var där för det regna, och mer på vad de sett dagar innan och vad de kan göra för sin egen säkerhet närmaste tiden.
Det gäller kanske att bullra lite och hålla alla tänkbara scenarion i luften, så att inte folk stirrar ner i sin vanliga afghan-burk eller vad de nu har i knäet och inte frågar sig vad de sett, eller om de borde ändra sitt eget beteende för att inte göra sig extremt sårbara.
Oddsen talar väl för att det är någon som varit ute efter LH, men det kan ju vara någon dåre som tycker att det är onödigt trevligt och stort utbud av friska tjejer i spåren när det är soligt och varmt ute.