2017-10-26, 18:04
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, vi får se vad som kommer att bli huvudspåret, just nu jobbas det väl antagligen brett av polis och utredare.

Om nu BO var en vanemänniska vilket många av oss är så kanske hon hade samma rutin för när hon skulle motionera.

Tycker rimligheten är väldigt långsökt i resonemanget..

Söker man aktivt upp nån för att ta livet av människan, så torde man vara bättre förberedd än att plocka på sig kvistar från marken kan man tycka, speciellt när man lägger manken till och förföljer hon 7 alt 3km in på spåret. Lutar mer mot spontant infall.. men vem gör det ute på en motionsslinga helt utan anledning, dessutom drar in henne i skogen efter övergreppet utan att ha nån uppenbar poäng med det. Han var inte mån om att sopa igen spåren när glassögonen fick vara kvar.
Polisen borde snabbt ha ett par personer utpekade med signalement som iaktagits, men verkar inte som de fått nått att gå på där.

Sorry men då känns attack av älg mer troligt, dna på sår och skador borde klargöra det från det tekniska inom kort.
Citera
2017-10-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djbruin
Tror du verkligen på det där själv?
Ja varför inte! En spekulation, god som alla andra. Tror mer på det än älgar, vargar m.m. Har hänt förr att GM har tagit fel på person.
Citera
2017-10-26, 18:10
Medlem
LeeVans avatar
Detta mordet är mycket speciellt, sett till brottsplats.

Då inget i nuläget tyder på att mordet är sexuellt relaterat eller handlar om ett rånmord. Det nästintill utesluter det numera traditionella överfallsvåldtäkt / rånarklientelet. Så, nej.

Spontan konflikt i motionsspåret? Det enda som ligger hyfsat nära till hands där är lättkränkta mopedmarodörer. En tillsägelse där kan sluta riktigt illa.
Det som talar emot är dels bredden på motionsslingan vid den aktuella platsen, dels att inga vittnesuppgifter om mopedmarodörer i området tycks ha förekommit. Mopeder hörs, så nej.

Spontant möte med ett psykfall? Nää, det här mordet är nog planerat. Så nej.

Det här handlar nog ändå om ett relationsmord, relaterat till privatliv eller yrkesliv. GM är förmodligen bekant med BO:s rutiner, alternativt rekat en tid för att så bli.

Om så är, så ökar i så fall möjligheterna för ett uppklarande.
Senast redigerad av LeeVan 2017-10-26 kl. 18:12.
Citera
2017-10-26, 18:18
Medlem
Visserligen kan någon ha tagit fel på person, men verkligen inte på polischefen och BO. Ganska olika till utseende, så illa kan man inte ta fel på mitt på ljusa dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av koriander
Ja varför inte! En spekulation, god som alla andra. Tror mer på det än älgar, vargar m.m. Har hänt förr att GM har tagit fel på person.
Citera
2017-10-26, 18:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMuffinTop
Förlåt men det är så himla mycket skit att läsa igenom att man blir snurrig, såg en person skrivit att hon inte blivit våldtagen, hur vet du det?

Avlidna personer har svårigheter med att att klä på sig.
Citera
2017-10-26, 18:27
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Detta mordet är mycket speciellt, sett till brottsplats.

Då inget i nuläget tyder på att mordet är sexuellt relaterat eller handlar om ett rånmord. Det nästintill utesluter det numera traditionella överfallsvåldtäkt / rånarklientelet. Så, nej.

Spontan konflikt i motionsspåret? Det enda som ligger hyfsat nära till hands där är lättkränkta mopedmarodörer. En tillsägelse där kan sluta riktigt illa.
Det som talar emot är dels bredden på motionsslingan vid den aktuella platsen, dels att inga vittnesuppgifter om mopedmarodörer i området tycks ha förekommit. Mopeder hörs, så nej.

Spontant möte med ett psykfall? Nää, det här mordet är nog planerat. Så nej.

Det här handlar nog ändå om ett relationsmord, relaterat till privatliv eller yrkesliv. GM är förmodligen bekant med BO:s rutiner, alternativt rekat en tid för att så bli.

Om så är, så ökar i så fall möjligheterna för ett uppklarande.

Det vanligaste orsaken till mord på kvinnor säjs vara svartsjuka.
Då räknas de fall in däR kvinnan velat lämna mannen.
Dock återstår en del andra konstelllationer att spekulera om.
Otrohet, svek osv
Det blir flera personer påverkade av en otrohetsaffär.
Citera
2017-10-26, 18:34
Medlem
Gud-Runars avatar
Vi har nästan 0 fakta bara att en chef som arbetar med de som står långt från arbetsmarknaden är funnen död under mystiska omständigheter vid ett motionsspår efter att snabbt saknats. Vilket kan tyda på ett mycket regelbundet liv då få överraskande moment inträffat.

Om jag förstår rätt har sådant som ålderskontroll nu lagts över på kommunerna. Den som är chef för integration ligger som jag tror närmast till hands att underteckna sådana beslut.
Jag anser att det är ett starkt motiv om man inte förstår svenskt beslutsunderlag som verkligen sällan upphör om upphovsmannen försvinner.

Men arbetet i den kommunala regin av arbetsmarknad är att förhindra att människor som inte får A-kassa eller sjukkassa belastar kommunens socialbidrag.

Här finns en mängd utrikes och inhemska personer som inte utgör det lättaste klientelet utan de som stat misslyckats med.
Senast redigerad av Gud-Runar 2017-10-26 kl. 18:36.
Citera
Medlem
tvattaktas avatar
Sett många som frågar efter karta och dyl.

https://cdn-04.anonfile.com/h2f2Nfceb1/cf780d8a-1509035666/AAA.jpg
https://cdn-01.anonfile.com/ebfcNec4be/5c5cb9ae-1509035680/karta.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djbruin
Visserligen kan någon ha tagit fel på person, men verkligen inte på polischefen och BO. Ganska olika till utseende, så illa kan man inte ta fel på mitt på ljusa dagen.
Har aldrig sett någon av dem själv, men på foton är båda blonda och har de liknande jackor så kan någon ta fel på dem bakifrån. LM verkar i och för sig längre så du kan ha rätt. Tror dock att det var ganska gråmulet och halvskumt före regnet och inte mitt på "ljusa" dagen så kan ändå varit svårt att bedöma om det var rätt person.
Senast redigerad av koriander 2017-10-26 kl. 18:35. Anledning: Glömde skriva en sak
Citera
2017-10-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Vi har nästan 0 fakta bara att en chef som arbetar med de som står långt från arbetsmarknaden är funnen död under mystiska omständigheter vid ett motionsspår efter att snabbt saknats. Vilket kan tyda på ett mycket regelbundet liv då få överraskande moment inträffat.

Om jag förstår rätt har sådant som ålderskontroll nu lagts över på kommunerna. Den som är chef för integration ligger som jag tror närmast till hands att underteckna sådana beslut.
Jag anser att det är ett starkt motiv om man inte förstår svenskt beslutsunderlag som verkligen sällan upphör om upphovsmannen försvinner.

Men arbetet i den kommunala regin av arbetsmarknad är att förhindra att människor som inte får A-kassa eller sjukkassa belastar kommunens socialbidrag.

Här finns en mängd utrikes och inhemska personer som inte utgör det lättaste klientelet utan de som stat misslyckats med.
Ålderskontroll ligger på Migrationsverket. Kommunen har inget med det att göra.
Citera
2017-10-26, 18:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det vanligaste orsaken till mord på kvinnor säjs vara svartsjuka.
Då räknas de fall in däR kvinnan velat lämna mannen.
Dock återstår en del andra konstelllationer att spekulera om.
Otrohet, svek osv
Det blir flera personer påverkade av en otrohetsaffär.

Det stämmer nog väl, ja. Men den typen av mord brukar vara hyfsat snabbt uppklarade och resulterar sällan i s.k. spaningsmord, vilket detta tycks resultera i.
Citera
2017-10-26, 18:39
Medlem
Gud-Runars avatar
Hvb

Citat:
Ursprungligen postat av Rofrav
Ålderskontroll ligger på Migrationsverket. Kommunen har inget med det att göra.

Även när de är kommunplacerade? Är du säker? Du vet säkert mer än jag för mitt intresse har varit 0.
Men jag har
hört att kommunen är instansen som beviljar HVB eller betraktar de som vuxna?
Senast redigerad av Gud-Runar 2017-10-26 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in