2017-10-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Eeh vänta nu här. Det är ingen kvinna som anser att invandrare som begår våldtäkt eller mord är offer. En våldtäktsman är en våldtäktsman, oavsett etnicitet. Sluta basunera ut dina egna fördomar och din okunskap.

Massa gamla haggor tycker synd och försvarar utländska våldtäktsmän i Sverige. Hela vänstern försöker tysta våldtäktsepedimin dessutom, eftersom det är deras gulliga blattar som står för över 96,5% av alla grupp/överfallsvåldtäkter. Bland svenskar har det minskat, precis som arbetslösheten.
Citera
2017-10-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vad tros om denna?

Tanten är ute och försöker springa bort dubbelhaka och bukfett. Efter ett tag märker hon att de två kopparna tea och vattenflaskan hon nyss konsumerat måste ut.
Hon går därför ut i skogen för att kissa. Rädd och pryd går hon in en bra bit. Halkar och slår sig så illa att hon dör.

Och innan hon gick ut i skogen så tappade hon glasögonen. Och lät dem ligga kvar på spåret? Nja, satsar nog då hellre mina cent på en Matthis svingandes med järnnian.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Hennes glasögon ska ha legat på motionsspåret och så letade de därifrån och hittade henne snabbt.
Citera
2017-10-26, 13:32
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Det är väl inte helt ovanligt med skumma män som håller till i motionsspår.

https://www.flashback.org/p46276486

Exakt och om det skulle komma fram att det är så så måste frivården börja forska i ett visst klientels vanor.

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Mmm.. fast Ida blev våldtagen och så brukar det vara. Offret här har vare sig blivit våldtaget eller rånat.

Visst låter polischefsteorin som en dålig deckare (och hon är ju en författare av såna), men hon har faktiskt placerat sig nära brottsplatsen, lär ha känt offret och har uttryckt sig hotfullt angående beslut som rör ensamkommande. Och hon är alltså själv fostermor till såna.

Det fattas bara att mordvapnet är en golfklubba.. Då är fan i mig fallet löst!

You! , -tänk utifall det skulle visa sig att en afganvurmande polischef ligger bakom detta.
I det fallet måste det även grävas lite i hur chefer inom polisen betraktar moral.

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Alltså, det finns ju så många slumpmässiga faktorer i det här fallet att man bara måste se till att några poliser, som inte har någon som helst koppling till polischefen, utreder henne så långt det bara går.

Rimligtvis har hon inget med saken att göra, men om hon inte blir avförd på ett sätt som inte kan ifrågasättas, och om fallet inte blir löst, så blir det litet olyckligt.

Ja, man fattar inte hur och varför Mattijs gått ut med sina egna observationer som att dessa skulle vara ett 100%-igt vattentätt skott att inget hördes vid överfallet som slutade i mord/dråp.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Hennes glasögon ska ha legat på motionsspåret och så letade de därifrån och hittade henne snabbt.

Absolut måste det förhålla sig så.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Alltså, det finns ju så många slumpmässiga faktorer i det här fallet att man bara måste se till att några poliser, som inte har någon som helst koppling till polischefen, utreder henne så långt det bara går.

Rimligtvis har hon inget med saken att göra, men om hon inte blir avförd på ett sätt som inte kan ifrågasättas, och om fallet inte blir löst, så blir det litet olyckligt.

Nej, rimligtvis inte. Då skulle det gå till historien som ett av de mest bisarra morden i svensk kriminalhistoria.

Det går dock inte helt att bortse från de omständigheter jag nämnde. Man får faktiskt lite magknip..
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Trådens topic är det aktuella brottet. Inte generella diskussioner om hur kvinnor bör uppföra sig för att slippa bli attackerade.

/Mod
Citera
2017-10-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vad tros om denna?

Tanten är ute och försöker springa bort dubbelhaka och bukfett. Efter ett tag märker hon att de två kopparna tea och vattenflaskan hon nyss konsumerat måste ut.
Hon går därför ut i skogen för att kissa. Rädd och pryd går hon in en bra bit. Halkar och slår sig så illa att hon dör.
Citera
2017-10-26, 13:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Hörde på radion idag att man söker en gärningsman. Här skulle man ju vilja att det döps om till 'Gärningshen'. Vill man döpa om Brommapojkarna så måste man även ta tag i ordet Gärningsman !!

Gärningsperson finns och används. Och kan användas.

Men precis som ett andra ord och uttryck av liknande slag kan man ofta förutsätta en förståelse från omgivningen att det kan gälla både man och kvinna. Sköterska, lärare, präst, tjänsteman, hallåa, sotare, hjärnkirurg, uteliggare och stjärnspelare. Samhället förändras, i vissa avseenden och på vissa håll.
Citera
2017-10-26, 13:38
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trancesylvania
Känns smått otroligt men man kan inte annat än bli lite fundersam. Sedan säger folk i tråden att det är konstigt att man ger sig ut och joggar i sådant väder men då är det ännu konstigare att man ger sig ut och spelar golf i sådant väder, det gör man inte frivilligt om väderkartan visar regn. Att vara i trakten kan också vara smart så man har alibi att ens mobil vart uppkopplad mot en mast i närheten av mordplatsen.

Ja, det känns tom mer än smått otroligt. Men i och med intervjun i Expressen och vad hon har sagt tidigare så är det verkligen svårt att inte bli fundersam.

Det är nog bara inbilning, men man får i varje fall hoppas att utredarna kollar närmare på alla som befann sig i närheten. Även polisområdeschefer..
Citera
2017-10-26, 13:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och innan hon gick ut i skogen så tappade hon glasögonen. Och lät dem ligga kvar på spåret? Nja, satsar nog då hellre mina cent på en Matthis svingandes med järnnian.

Många tanter har svårt att kontrolera blåsan. -Nu är det brottom annars så blir det pinsamt. Hoppsan, där åkte glasögonen. Jag plockar upp den när jag är klar. Just avsaknaden av glasögonen var bidragande orsak till olyckan.

Självmord är också ett allternativ.
Citera
2017-10-26, 13:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter

Du har reggat dig för första gången på fb för att lufta idéer om hur BO kunnat halka och slå sig i motionsspåret när polisen har inlett en förundersökning om mord?

För att dragga efter vad för slags medhåll på nätet?
Citera
2017-10-26, 13:43
Medlem
Anhöriga visste väl vilken runda hon skulle gå om jag förstått allt rätt. Sen låg säkert hennes stavar eller glasögon (?) på vägen där hon blev insläpad i skogen. Fanns kanske spår in mot skogen där vilket gjorde att hon hittades kvickt.

Sen kan ju mobilen har gett signaler oxå givetvis.

Citat:
Visste polisen var de skulle leta?

Polisen hittade kvinnan bara två timmar efter att familjen larmat. Då var det nermörkt och regnade kraftigt och allt man visste var att hon inte kommit hem efter en motionsrunda.

Kanske visste man att det var milspåret, men två timmar är nästan otroligt kort tid, givet att kroppen låg en bit in i skogen och det var mörkt. Det lär ju ha gått minst 20-30 minuter från larmsamtalet innan poliser kunde vara på plats och börja leta på allvar.

Hade hon någon mobilapp så man snabbt kunde få en position, eller fick polisen någon annan ledtråd?
Citera
2017-10-26, 13:46
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja säkert, vilket gör att den här intervjun med polisområdeschefen ger lite obehagliga vibbar. Matthijs har också mycket märkliga teorier om mördaren:

https://www.expressen.se/gt/teorin-mordaren-spanade-i-sparet-under-flera-dagar/

Det är möjligt att jag inbillar mig, men om jag var utredare så skulle jag titta närmare på polisområdeschef Lena Matthijs.

Insinuerar du att att Lena Matthijs skulle vara inblandad i mordet? Det är ju helt befängt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in