Citat:
Ursprungligen postat av
Big Boss
Man behöver någonstans att bo lika mycket som vård o utbildning.
Att bygga bostäder för befolkningen kan liknas vid en infrastruktursatsning, vi satsar på en bra och trygg framtid för våra unga bland annat.
Exakt. Om vi sluta skattefinansiera vård, skola och omsorg så får vi se om Konrad hade sagt samma sak. Bostäder är precis som du säger likväl en grundpelare i samhället. Det är ingen lyxvara som är överflödig.
Jag fick inget svar på frågan från honom om alla som inte äger en bil slipper betala skatt för reperation och byggande av vägar så skulle bilister själva få dra hela lasset. Det är precis samma sak.
Man kan inte välja tårtbitar i samhället att betala för. Jag har inga barn men jag kan inte säga nä jag har inga barn så jag vill inte skatta för det. För att sen komma 10år senare att nu har jag barn och vill ta del av barnomsorgen.
Vård, omsorg, skola och bostäder är självklara saker. Ingen ultraliberal Reinfeldt nickedocka har ännu inte bemött det att jag säger att det är 5-6år Kötid för att bo i ett sunkghetto med allt vad det innebär. Är det inte bostadsbrist så får någon försöka övertyga mig om annat - men det går naturligtvis inte. Bara floskler om att det byggs som aldrig förr. Ja jo borätter för x antal miljoner som inte ens en ensamstående med bruttolön 25k är kreditvänlig för.
Hyckleri är vad det är inget annat.