2017-10-26, 09:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
1) Nej, men nu fungerar det så. Världen ser ut som den gör pga opinionsbildare, vilka är det som sitter på tolkningsföreträdet?

2) Är du så klenbegåvad att du inte ser mönstret för häxjakten? Man behöver inte vara inblandad i sexhärvor för att anses vara icke önskvärd i samhället.

Må sexbrottslingen Virtanen brinna i helvetet för vad han har gjort med debattklimatet, även om han vore oskyldig till att droga feministfitta har han skapat ett sämre Sverige och förtjänar allt ont han bara kan tänkas få. Fattar du? Det är inte längre någon förhandlingsfråga om "vilket samhälle vi vill ha", det tåget har gått för länge sen. Nu handlar det mer om vilket liv kulturmarxister vill leva framöver, de kan flytta på sig eller bli stöveltrampade. Våldtäktsmannen borde ställt sig frågan vilket samhälle han vill leva i innan han skrev sina söndrande krönikor som nu exploderar i hans sargade ansikte.

Jag ”klenbegåvad”? Med tanke på hur du tänker och vill att samhället ska se ut, borde du ha lite mer självinsikt.

Om han har våldtagit eller ej, vet varken du eller jag.
Domstolen har gått igenom det och lagt det ned. Jag låter de få avgöra.

Och slutligen. Du bär på mycket hat inom dig. Jag hoppas att du får den hjälp du behöver så att du kan bli lycklig.

Jag avslutar härmed diskussionen med dig, då du är trångsynt.
Ha en fin dag vidare och lycka till i livet!
Citera
2017-10-26, 09:58
Medlem
dANiis avatar
Pundare som drogade och våldtog sitt över, vidrigt.
Citera
2017-10-26, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Våldtog han bara på fritiden?

Sorry, hade missat det.

Då är det ju en storm i ett vattenglas. Inget har hänt som påverkar Virres roll som ledarskribent. Cirkulera.

Kapten Klännings stora misstag var väl att han även våldtog under arbetstid. Därav straffet.
Citera
2017-10-26, 10:01
Medlem
DR-Drunks avatar
Fredrik Virtanen: Jag har betett mig tölpigt och skitstövligt, säger han själv i en intervju med Aftonbladets Ebba Thornéus efter Expressens granskning. Dom tjejer som känner sig kränkta kan höra av sig till mig så ska jag be om ursäkt.

Samt han drar från landet. En oskyldig man hade grinat i media.. Jag är anklagad för det värsta som man kan göra.... Ska anmäla alla kvinnor för grovt förtal inkl Läckberg.

Han förtjänar att få betala, fängelse och våldtäktsbunkern på Hall ger han en omgång.
Citera
2017-10-26, 10:04
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du talar om preskriberade anklagelser.

Självklart skadar drevet i masspsykosens spår Aftonbladet som varumärke. Det gör det dock inte mer relevant att utöva häxjakt på enskilda för händelser som ligger långt tillbaka i tiden.

Vi påstår oss vara ett rättssamhälle, det vore klädsamt om också våra redaktioner med anklagade medarbetare agerade och reagerade som om de är en del i det rättssamhället.

Så låter det inte när det gäller så kallade "islamofober" eller högerfolk. Då är der minsann viktigt att dra upp att Jimmie Åkesson hängde med ett par nassar för 20 år sedan. Du är en hycklare av rang här på forumet, kanske den värsta. Det är extremt tröttsamt att behöva läsa din smörja dag ut och dag in här på forumet.
Citera
2017-10-26, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
Han är körd - här erkänner han ju. Han kommer ihåg 14-åringen. Allt utom våldtäkter erkänns och tar man droger så får man mer koll på saken.

Ytterligare en kvinna har uppgett att Fredrik Virtanen försökt våldta henne, och flera andra vittnar om sextrakasserier. Fredrik Virtanen säger att han gjort ”dumheter” när han tagit alkohol och droger, men nekar till anklagelser om våldtäktsförsök.

Han borde ha lärt sig något om Anders Borg-fallet. Det går inte att delerkänna och be om ursäkt för "tölpaktigt beteende" när man är anklagad för våldtäkt. Folk drar sina slutsatser.

Antingen borde han ha erkänt och tagit sitt straff. Eller så borde han ha förnekat i sten.

Men han kanske är orolig för att det finns något som inte har kommit fram än?
Citera
2017-10-26, 10:46
Medlem
Han kommer komma tillbaka men kanske på nytt toppjobb nånstans. Dessa människor har för mycket kontakter och dylikt för att hållas i botten. Alla känner alla i dessa cirklar. Kolla på Mona Sahlin (hon gör nog en tredje comeback sedan), Juholt är ambassadör nu och så vidare. Ett drev är bara ett drev, tyvärr ser det ut så idag.
Citera
2017-10-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickadhalsduk
En fråga till er som är lite mer insatta i Virtanen och Cissi Wallins politiska agendor.

Virtanen är ju som alla vet tokvänster och har ju under lång tid hånat, häcklat och skrivit ned allt som högern säger och står för. Visst är väl även Cissi Wallin på Virtanens sida vad det gäller hans "hycklande" politiska ställning? Jag säger inte att Cissi inte ska outa Virtanen, en våldtäktsman ska givetvis sättas dit. Men känner inte vänstern nu att Cissi förstör lite i de egna leden nu när hon väljer att outa en av deras starka och högljudda män som våldtäktsman? Riskerar inte vänstern att tappa allt vad förtroende nu? Och hur ställer sig vänstern till det?

Som sagt så är det givet att Cissi ska gå ut med detta, men samtidigt förstör hon väl för sina "egna" så att säga? Men hur tar vänstern detta? Är man sura på Cissi eller finns det två läger av vänstern nu?

Wallin har haft en sansad syn på SD och dess väljare, hon tillhör inte samma hätska och hånfulla vänsterfeministfalang som Virtanen. Tveksamt om hon ens kan kategoriseras som vänster.

Ett par artiklar i Metro runt valet 2014 av Wallin:

https://www.metro.se/artikel/cissi-w...om-rasister-xr

https://www.metro.se/artikel/eftersp...ka-f%C3%B6r-xr
Citera
2017-10-26, 11:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han borde ha lärt sig något om Anders Borg-fallet. Det går inte att delerkänna och be om ursäkt för "tölpaktigt beteende" när man är anklagad för våldtäkt. Folk drar sina slutsatser.

Antingen borde han ha erkänt och tagit sitt straff. Eller så borde han ha förnekat i sten.

Om han egocentrisk störning eller är psykopat skulle han inte ens för sig själv kunna resonera fram att han har gjort fel. En psykopat kan säga att den har gjort fel för att det är vad som är artigt och förväntas av dem.

Det som talar för en störning eller psykopatpersonlighet är att indicierna inträffat gång efter gång under så lång tid samtidig som han förklarar det med missbruk som framkallar ett "tölpaktigt" beteende. Han ser inte att han gör andra illa eller framställer ursäkter till varför situationer uppstår. Det är min lilla analys byggd på min erfarenhet av psykopater.

Att han skulle erkänna sig skyldig om det inte framkommer mer än ord mot ord och påstådda händelser finns inte på min karta. Riktiga bevis och bra vittnesuppgifter behövs.
Citera
2017-10-26, 11:06
Medlem
DR-Drunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Ja något är det som döljs - ”Övernattning”, kallar Virtanen det som Cissi Wallin beskrivit som en skräcknatt där hon drogades och våldtogs av den självutnämnde feministen.
Citera
2017-10-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du talar om preskriberade anklagelser.

Självklart skadar drevet i masspsykosens spår Aftonbladet som varumärke. Det gör det dock inte mer relevant att utöva häxjakt på enskilda för händelser som ligger långt tillbaka i tiden.

Vi påstår oss vara ett rättssamhälle, det vore klädsamt om också våra redaktioner med anklagade medarbetare agerade och reagerade som om de är en del i det rättssamhället.

När personer i en diskussion börjar argumentera på det sätt du gör, i termer som rättssamhälle, då är hela världen upp och ner.

Det du har är lösryckta kunskaper i samhällskunskap, utan sammanhang. Vid tiden när Cissi anmälde Fredrik var det ord mot ord, där åklagaren fann Cissi en droppe mer trovärdig än Fredrik, men inte tillräckligt mer trovärdig än Fredrik för att väcka åtal. Det kollegiala skydd en journalist på Aftonbladet åtnjuter, har vi alla blivit grundligt informerade om, den senaste veckan.

I samhället som journalist och godhetsapostel på de svagas sida, samt att Virtanen aktivt främjade kvinnors rättigheter medförde att ett åtal blev extra svårt för en åklagare att få igenom i domstol.

Min slutsats blir då att Virtanen är mer än lovligt korkad för han kom undan med förskräckelsen i behåll, när han kom undan med att blåneka, och därmed slapp att bli åtalad. Han borde ha förstått att de gärningar Cissi anmälde honom för var brottsliga med ett stigma som kan förstöra en mans liv.

Man behöver inte kunna någon juridik för att förstå att brottet mot Cissi är preskriberat, och andra brott också. Så det blir fånigt när du briljerar med dina kunskaper, och mästrar om rättssamhälle.

Men. Nu har det visat sig att Fredrik Virtanen fortsatte sitt klandervärda leverne, och har fortsatt med att plåga kvinnor på olika vidriga sätt. Nu har alla fått veta det genom media, att denne Virtanen erkänner att han är en tölp som gått över gränsen. Det betyder, att om det finns kvinnor därute som blivit kränkta av Virtanen, vid tid där brottet inte hunnit bli preskriberat, så är Virtanen kokt. Det är de kvinnor som Elisabeth Massi-Fritz nu vänder sig till.

Jag blir som medborgare kränkt av att Virtanen använder ordet tölp, därför att många andra ord är lämpligare för att beskriva vad han är. Virtanen trodde det var smart att delvis erkänna och förminska sina gärningar genom att kalla sig själv tölp. Men genom att medge att han är en tölp, är han nu utan trovärdighet, om han skulle blåneka igen. Finns det vittnen, och flera likartade händelser, så kommer det inte ens vara ord mot ord.
Citera
2017-10-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
Fredrik Virtanen: Jag har betett mig tölpigt och skitstövligt, säger han själv i en intervju med Aftonbladets Ebba Thornéus efter Expressens granskning. Dom tjejer som känner sig kränkta kan höra av sig till mig så ska jag be om ursäkt.

Samt han drar från landet. En oskyldig man hade grinat i media.. Jag är anklagad för det värsta som man kan göra.... Ska anmäla alla kvinnor för grovt förtal inkl Läckberg.

Han förtjänar att få betala, fängelse och våldtäktsbunkern på Hall ger han en omgång.

Är det där det faktiska citatet? FV är en renodlad psykopat helt enkelt. Varför skulle de som blivit utsatt av FV höra av sig till honom? Det är väl det sista de vill göra. Att han ens tror en ursäkt kan stryka det fel han gjort är helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in