2017-10-25, 22:32
Medlem
Tragiskt för de anhöriga. Om man pratar likheter med andra mord så tycker jag detta mest liknar det i Surahammar eller vart det nu var. På den äldre kvinnan på återvinningsstationen. Eller caroline stenvallmordet. Verkar inte vara sexualmord som det här Upplands Väsby fallet. Nej jag tror mest på en labil person som fått sig ett psyk bryt kanske de har hamnat i gräl eller ordväxling i motionsspåret han kan ha snubblat på hennes utstickande stavar eller liknande och flippat ur. Vem vet, tiden får utvisa.
Citera
2017-10-25, 22:33
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Det-e-dunder
Ja precis. Det diskuteras blickar från vita män men våldtäkter och sexualmord är inte intressant eftersom att det mest är babbar som sysslar med sådant. Kvinnor anser att babbar också är offer så de ansluter sig i en ohelig offer-allians med sina första fienden.

:whoco: kvinnor

Topsa alla asylboenden, personslen också sen är brottet löst.

Många kvinnor har blivit kidnappade och våldtagna av flera män, Elin Krantz sade nej till en mörk herre och blev krossad och våldtagen. Men det är blickar och kommentarer från vita män som diskuteras. Det är farliga kvinnor som styr diskussionen långt bort från verkligheten. Samtidigt i ett joggingspår sitter Abdullah på huk i ett snår, kuken i ena handen och kniven i den andra. Ett verkligt hot som Kommer att inträffa många svenskor tyvärr, varför upplyser man inte om detta ist för blickar och kommentarer i fikarum? Skandal.

Är det upplyst här eller är det extra mörkt spår?

Jag tror att det är ganska irrelevant för en kvinna om den som angriper henne är vit eller inte vit.
Citera
2017-10-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ka det vara att hon som politiker viljat stoppa motionsspåret och nu var där och snokade?

Knappast troligt, motionsspåren finns ju redan.
På flertalet av dessa är det dessutom tillåtet att köra mountainbike på.
Möjligen förekommer kanske en och annan trimmad moped där också ?
Citera
2017-10-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Det-e-dunder
Ja precis. Det diskuteras blickar från vita män men våldtäkter och sexualmord är inte intressant eftersom att det mest är babbar som sysslar med sådant. Kvinnor anser att babbar också är offer så de ansluter sig i en ohelig offer-allians med sina första fienden.

:whoco: kvinnor

Topsa alla asylboenden, personslen också sen är brottet löst.

Många kvinnor har blivit kidnappade och våldtagna av flera män, Elin Krantz sade nej till en mörk herre och blev krossad och våldtagen. Men det är blickar och kommentarer från vita män som diskuteras. Det är farliga kvinnor som styr diskussionen långt bort från verkligheten. Samtidigt i ett joggingspår sitter Abdullah på huk i ett snår, kuken i ena handen och kniven i den andra. Ett verkligt hot som Kommer att inträffa många svenskor tyvärr, varför upplyser man inte om detta ist för blickar och kommentarer i fikarum? Skandal.

Är det upplyst här eller är det extra mörkt spår?
Varför tror du att BO blev våldtagen eller utsatt för något sexuellt? Det har väl inte framkommit i media? Det vara så att det finns några DNA spår överhuvudtaget varför topsning av alla asylsökande i området inte skulle leda någonvart.
Citera
2017-10-25, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Knappast troligt, motionsspåren finns ju redan.
På flertalet av dessa är det dessutom tillåtet att köra mountainbike på.
Möjligen förekommer kanske en och annan trimmad moped där också ?

Kan det varit en mountainbike?
Citera
2017-10-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Dom har fullt upp med metoo och alla tafsande kändisar så ett mord mer eller mindre verkar kvitta. Sverige idag 2017

Vilka andra ställen än TV4, Aftonbladet, Expressen mfl tänker ni på då? Hela dagen idag har det legat överst o på TV4- nyheterna tas det upp med.
Citera
2017-10-25, 22:41
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Har Sverige haft mord på tidnings redaktion?
Vet inte om USA brott är mer aparta De har bara mer vapen

Ja. Attentatet mot den kommunistiska tidningen Norrskensflamman 1940. Fem personer dog, tre vuxna och två barn. Jag har för mig att överkonstapeln Janne Sundin var med och löste fallet. Sundin var också den som hade hand om Viola Widegrens försvinnande 1948.

Ja, det har alltså förkommit tidigare.
Citera
2017-10-25, 22:43
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Jag är också inne på det spåret. Tror det är större chans att det har med det att göra än en älg eller svensk tok.
Jag har funderar på det. Älg kan vi glömma, moppe kanske glömma, random mördare, nja. Men det hon jobbade med vad jag kunnat googla mig till kan skaffa fiender i både främlingsfrämjande-öppna allagränserlaget och det andra laget som vill nu jävlar räcker det! Stäng alla gränser och utvisa. Någon ur dessa lag kan ha fått för sig att nu är det nog med orättvisor och av ngn anledning velat se L.H (släkt med Dan??) sota för det och följt efter henne och slagit till på lämplig plats. Obs detta är bara en teori om vad som kunnat hända
Citera
2017-10-25, 22:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz
Vilka andra ställen än TV4, Aftonbladet, Expressen mfl tänker ni på då? Hela dagen idag har det legat överst o på TV4- nyheterna tas det upp med.
Fantastiskt👏👏då har de äntligen vaknat i den bistra verkligheten
Citera
2017-10-25, 22:48
Medlem
Mycket besynnerligt fall. Sexualmord är det troligen inte och inte heller rånmord.

Älg kan inte uteslutas med den information som har släppts. På hösten kan vissa älgar flippa ut och bli våldsamma. https://www.aftonbladet.se/nyheter/article23740983.ab. Glasögonen låg på spåret och kroppen var inte väl gömd vilket också tyder på att det inte var en människa utan ett djur.
Det som talar emot är väl att polisen borde ha sett om det fanns älgspår och ifall hon hade blivit sparkad eller stångad.
Citera
2017-10-25, 22:51
Avslutad
Svårlöst fall. Vi har så lite att gå på.
Citera
2017-10-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Att dom bär in halva skogen för analys kan ju tyda på att någon försökt dölja kroppen.

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/a321b0a1-12aa-4525-8eb9-5775d8b62cbc?fit=crop&h=733&w=1100&1c8a09fc

På andra bilder ser fyndplatsen ut att ligga nära en större skogsväg. Kan kroppen vara transporterad dit med bil och dumpad där.

Älgspåret är väl ändå ganska osannolikt.
Ja de verkar ha samlat nått bevismaterial som ser ut som nått ris. Min tolkning av artikel är, bilen stod parkerad vid motionsspåret, det beskrivs inte på spåret så man får anta att den stod där man brukar parkera när man är där. Strax hittades hennes glasögon, jag antar att det inte va långt från bilen. Efter att ha kallat in spår hund hittades kroppen 7 km in på 10 km slingan. Mitt antagande, hon parkerade bilen och kort därefter tappade hon sina glasögon av någon anledning, blev hon överfallen redan där eller fortsatte hon fram på slingan med sin stavgång 7 km och blev överfallen där. Hon kan ha blivit överfallen vid stället hon tappade glasögonen och sedan bortforsling 7 km in på slingan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in