2017-10-26, 12:00
Medlem
Scires avatar
I början av tråden sas det att regnet kom efter. Det regnade alltså inte när hon gav sig ut på promenaden i spåret.
Citera
2017-10-26, 12:06
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Polischefen verkar vara väldigt stark och vältränad om man googlar på bilder av henne. Bra att vi vanliga medborgare skyddas av sådana.

Ja jag vet tjejer som är råstarka och övermannar en normal man lätt 😆
Citera
2017-10-26, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, om BO vet vi för lite. Polischefen vet vi lite mer om.

In med en åklagare direkt som hanterar ärendet, speciellt gällande det mediala. Denna Matthijs verkar helt verklighetsfrånvänd.

Hon lanserar teori efter teori i media, psyksjuka GM, arbetet som utgångspunkt, eller GM som rekat innan överfall. Hon slår denna tråd med hästlängder i olika teorier. Men till skillnad mot oss "leder" hon tills vidare fallet.

Inte nog med diverse teorier LM basunerar också ut att hon är ett vittne, ett vittne som inga skrik hört då överfallet eventuellt inträffat säger hon till media. Snacka om att påverka utredningen medialt för vilka, säg t ex pensionerade stav motionärer, som tror sig hört ett skrik yttrar det då självaste "polismästaren" släcker den möjligheten medialt.

Vilket idiot!
Citera
2017-10-26, 12:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Älg-attack då?
Älgar klarar inte av att släpa en människa.

Kan inte alla släppa djurteorin, sannolikheten är mikroskopisk.
Citera
2017-10-26, 12:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tyckte mig läst att det var 7 km in på spåret.

Ok. Ja det är ju rätt osannolikt att någon förföljt henne i 7 kilometer. Kan ju iofs sprungit åt andra hållet för att möta henne.
Citera
2017-10-26, 12:12
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
In med en åklagare direkt som hanterar ärendet, speciellt gällande det mediala. Denna Matthijs verkar helt verklighetsfrånvänd.

Hon lanserar teori efter teori i media, psyksjuka GM, arbetet som utgångspunkt, eller GM som rekat innan överfall. Hon slår denna tråd med hästlängder i olika teorier. Men till skillnad mot oss "leder" hon tills vidare fallet.

Inte nog med diverse teorier LM basunerar också ut att hon är ett vittne, ett vittne som inga skrik hört då överfallet eventuellt inträffat säger hon till media. Snacka om att påverka utredningen medialt för vilka, säg t ex pensionerade stav motionärer, som tror sig hört ett skrik yttrar det då självaste "polismästaren" släcker den möjligheten medialt.

Vilket idiot!

Vet inte varför detta fall är så skumt De hemlighetsfulla uttalandena av polisen
Vet ej om det är mord Jag skulle ändå inte springa där om jag bodde där Inte utan en Rottweiler på 65 kg
Citera
2017-10-26, 12:15
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Vet inte varför detta fall är så skumt De hemlighetsfulla uttalandena av polisen
Vet ej om det är mord Jag skulle ändå inte springa där om jag bodde där Inte utan en Rottweiler på 65 kg

Schäfer ännu bättre
Citera
2017-10-26, 12:15
Medlem
fernebos avatar
Frågan är om man kan utesluta att B.O. gjorde sällskap med nån? Var nån med henne i bilen?

Det är ju trots allt inte jättevanligt med galningar som strövar omkring i skogen och bara slår ihjäl kvinnor och släpar in dem i buskarna. Nästan alla kvinnoöverfall är sexuella och här har polisen uttryckligen sagt att hon inte har blivit våldtagen. Hon har inte heller blivit rånad.

Det är ju också som så att det är senhöst och dåligt väder. Det är inte riktigt säsong att röra sig ute i skogen såvida man inte är motionär eller är ute med hunden.

Det är lite för många saker som är udda med mordet.
Citera
2017-10-26, 12:18
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Schäfer ännu bättre
Haha knappast. För tunna! Väger ju bara hälften av en rottis. En rottis är klart tusen gg säkrare. Rediga vovvar!
Citera
2017-10-26, 12:19
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac

Vilket idiot!

Hon har fantasi, jag har läst hennes böcker. Ond, bråd död och utsattta arma flyktingar i en läsvärd blandning.
Citera
2017-10-26, 12:23
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hon kände nog offret på någon nivå i alla fall eftersom polisen är aktiv i flyktingfrågan och offret enhetschef på en enhet som arbetar med just flyktingar och arbetsrelaterade frågor. De har säkert träffats.

Ja säkert, vilket gör att den här intervjun med polisområdeschefen ger lite obehagliga vibbar. Matthijs har också mycket märkliga teorier om mördaren:

Citat:
Lena Matthijs menar att gärningsmannen kan ha varit vid Lassalyckans motionsområde tidigare för att ta reda på hur det ser ut där.

– Har det varit ett sådant överfall har det inte slumpat sig så precis den här dagen, utan då har gärningsmannen förmodligen varit på plats under flera dagar och tittat efter offer. Då har vi nog med en psykiskt sjuk person att göra, säger hon.

Citat:
– Jag var på golfbanan precis intill. Jag var ganska ensam och den enda som spelade där då. En stor del av min golfrunda var jag inom höravstånd, men jag hörde ingenting, säger Lena Matthijs.

https://www.expressen.se/gt/teorin-mordaren-spanade-i-sparet-under-flera-dagar/

Det är möjligt att jag inbillar mig, men om jag var utredare så skulle jag titta närmare på polisområdeschef Lena Matthijs.
Senast redigerad av fernebo 2017-10-26 kl. 12:29.
Citera
2017-10-26, 12:24
Medlem
Kan BO ha jobbat med något som ger flyktingar avslag? tex inom boende, jobb, pengar etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in