2017-10-25, 17:51
Medlem
Vill minnas att Tore S Börjesson av ett par kollegor beskrevs som en persona non grata i samband med att han slutade på AB 2011.
Detta bör i så fall indikera att det inte bara handlade om ett avgångsvederlag och ett par månadslöner. Icke önskvärd ligger nära till hands.

Jag sätter mina slantar på att man med "reportern" avser Tore S Börjesson.
Citera
2017-10-25, 17:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tycker inte att Aschberg träffar beskrivningen som reportern,men den kan ju vara maskerad lite.
Jaså, det tycker du inte? Jag tänkte direkt att "det låter som Aschberg". Ful i käften, burdus, högljudd, gåpåig, fräck. Sen la jag ner det eftersom han inte är reporter. Kom på: Brorsan däremot, om han är likadan, skulle det mycket väl kunna vara.

Notera också "vän med rätt folk"... Vad kan det vara för folk, som har makt att låta en sextrakasserande och rasistisk journalist få härja i decennier utan att kritiseras?
Citera
2017-10-25, 17:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Vill minnas att Tore S Börjesson av ett par kollegor beskrevs som en persona non grata i samband med att han slutade på AB 2011.
Detta bör i så fall indikera att det inte bara handlade om ett avgångsvederlag och ett par månadslöner. Icke önskvärd ligger nära till hands.

Jag sätter mina slantar på att man med "reportern" avser Tore S Börjesson.
"Reportern" är fortfarande anställd av Aftonbladet - hur gärna ni än vill avleda till den här jävla "Börjesson" som slutade 2011.

Citera
2017-10-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jaså, det tycker du inte? Jag tänkte direkt att "det låter som Aschberg". Ful i käften, burdus, högljudd, gåpåig, fräck. Sen la jag ner det eftersom han inte är reporter. Kom på: Brorsan däremot, om han är likadan, skulle det mycket väl kunna vara.

Notera också "vän med rätt folk"... Vad kan det vara för folk, som har makt att låta en sextrakasserande och rasistisk journalist få härja i decennier utan att kritiseras?

Det sista ger ju sig självt.Chefen under period var Jan Helin.
Den mannen har mycket sunk att svara för och måste anses som delvis ansvarig för de konsekvenser som det gett upphov till.
Jan Helin.
Citera
2017-10-25, 17:58
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag gottade mig åt att Virtanen äntligen åkte dit, då hans beteende ändå har varit känt i åratal. Jag har även antagit att alla dessa PK-politruker är mer eller mindre psykopater eller åtminstone störda på något sätt, så jag har så klart känt mig glad över om fler av dem åker på en pump. Men när proppen nu går ur, så verkar det faktiskt vara betydligt värre än t.o.m. jag kunde föreställa mig, så jag börjar snarare glida från allmänt gottade till att bli allt mer häpen.

Det är nog en korrekt analys. PK politrukerna är psykopater eller allmänt störda. Jag har under ett antal år förundrats/förfärats över att deras åsikter går så mycket stick i stäv med gemene man. Då avser jag mig själv och min omgivning som gemene man. Medelålder, hyfsade jobb, familj......ren jävla Svensson kan man säga. Om man betänker att de är psyksjuka så förklarar det en del....
Citera
2017-10-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Reportern" är fortfarande anställd av Aftonbladet - hur gärna ni än vill avleda till den här jävla "Börjesson" som slutade 2011.

My bad. Inte "reportern" jag menade. Blandade ihop.
Däremot är Börjesson problemet man gjorde sig av med 2011.
Citera
2017-10-25, 18:17
Medlem
"Reportern" kan måhända vara M*tti*s K*rlsson på AB-sporten?
Dömd 2015 – jobbar fortfarande kvar.
Citera
2017-10-25, 18:18
Medlem
Varför skulle det vara Cantwell? Är det den enda reporter som knarkar som ni kan vid namn eller?
Citera
2017-10-25, 18:20
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Tycker inte det stämmer med det här:

de båda haft flera olika roller på tidningen.

Utåt sett är de bland de mest profilerade journalisterna på Nordens största tidning.

De är två intellektuella högdjur som varit otroligt verbalt skickliga att med sarkastiska sätt kunna trycka ned folk.
Citera
2017-10-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tycker inte det stämmer med det här:

de båda haft flera olika roller på tidningen.

Utåt sett är de bland de mest profilerade journalisterna på Nordens största tidning.

De är två intellektuella högdjur som varit otroligt verbalt skickliga att med sarkastiska sätt kunna trycka ned folk.

Håller med.Det är ett namn av annan dignitet än hustrumisshandlarens som avses helt klart.
Det är ju bara en liten tidsfråga innan det kommer ut,men kul att spekulera i vem det är och hur byxis han är just i detta nu..:-)
Citera
2017-10-25, 18:31
Medlem
Citat:

Häng inte ut folk bara för att du tror saker.

Tror du själv att en sport-reporter är "tung" på tidningen? Bevakar musikfestivaler? Har upplevd makt ang om tillfälligt anställda reportrar får fast tjänst?

Men visst.. sportreportrarna kanske är de som bossar på ställena. Misslyckas de får de ta ett steg nedåt och jobba med något amatörmässigt, typ 60-minutes. Vad vet jag.
Citera
2017-10-25, 18:46
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wortexxx
Cantwell är väl kolumnist och inte reporter?

Kolumnist, nyhetskrönikör, reporter. Du kan beskriva Cantwell på olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in