2017-10-25, 16:49
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Faktiskt chockad över hur illa det verkar vara med dom där männen. När man läser någon manshatande feministkrönika från Aftonbladet kan man ju ana vad dom fick sitt hat ifrån. Helt sjukt.

Misstänker att de flesta är alkoholister, kommer nog att avslöjas flera sexuelbrotts fall inom journalistkåren
Citera
2017-10-25, 17:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Det har snackats mycket från både Expressen och Aftonbladet att chefer måste få straffas också för att tillåtit denna kultur. Jan Helin tidigare chef när mycket av detta hände på AB och som idag är hög chef på SVT borde sitta risigt till. Sådana frågor kommer väl dock inte ställas av Mellin & Co...
Senast redigerad av Zaedrews 2017-10-25 kl. 17:02.
Citera
2017-10-25, 17:04
Medlem
baggebo1s avatar
Om det är Aschberg lär det aldrig komma ut. Gruppen han tillhör vet hur man skyddar varandra. Mot den apparaten står de små feministerna som kanske skulle vilja berätta oskyddade.
Citera
2017-10-25, 17:04
Medlem
swimp78s avatar
Guillou är för artig. Jag tror han kan ha en mer liderlig smygkåt gubbkåtsliskighet framåt småtimmarna och i goda vänners lag, typ som den mot Janouch , pussa på handen, du är så vacker, kramas lite för länge, men no way att han skulle kliva omkring på en redaktion på dagtid och säga att gravida kvinnor är äckliga eller fråga rakt ut så alla hör det om nån vill gå hem och ha analsex.

Oisin Cantwell är för feminin och sarkastisk, han är mer den rappa fisförmäma typen. Han skulle vara mer subtil i ev trakasserier. Inte springa omkring som en elefant i en porslinsaffär och yla om analsex och slappa fittor. Han ser ut lite som den där nazisten i "Allå allå emliga armen". En estnisk marmorbyst. Högdragen och fåfäng.

Ska man göra karaktäranalys efter skriverierna så tycks mig Tore S Börjesson som den troligaste.
Hetlevrad känslomässig. Finns skvaller om grisighet. Korkad och burdus. Verkar förlora hämningarna när han skriver om rockmusik.
Senast redigerad av swimp78 2017-10-25 kl. 17:11.
Citera
2017-10-25, 17:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ska man göra karaktäranalys efter skriverierna så tycks mig Tore S Börjesson som den troligaste.
Hetlevrad känslomässiga. Finns skvaller om grisighet. Korkad och burdus.
Läste du inte mitt infobitsinlägg? Personen som åsyftas är kvar på Aftonbladet, din person slutade för flera år sedan.
Citera
2017-10-25, 17:09
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Läste du inte mitt infobitsinlägg? Personen som åsyftas är kvar på Aftonbladet, din person slutade för flera år sedan.

Jobbar Jan-Olov Andersson kvar? Det gamla grott-trollet tror jag det värsta om
Utan att ha de minsta belägg iofs.
Citera
2017-10-25, 17:20
Medlem
jack.danielss avatar
Undrar hur många på flashback som gottar sig nu när godhetsknarkarna på AB visar sig inte vara så goda! Hahaha....

Hade det krävts pengar för att gräva fram skit om AB, så hade jag mer än gärna skyfflat in ett antal tusen. Skadan dom har gjort och gör mot Sverige går inte att kvantifera i pengar!
Citera
2017-10-25, 17:32
Medlem
Hela Aftonbladet ligger ju illa till nu.
Deras sexistiska och mobbande kultur är ju specifik för Aftonbladet i skrivande stund.
Jag gläds över allt hyckleri som nu står i öppen dager.Vi vet att Aftonbladet är skit och nu kan alla se det.
Citera
2017-10-25, 17:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ja, det verkar vara en sällsynt speciell kultur där på bladet, de som inte trivs lämnar. Undrar varför Alex Schulman plötsligt övergav skeppet till förmån för Expressen - var bladet för litet få två alfahannar eller är han de facto klok i skallen?
Citera
2017-10-25, 17:39
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Guillou är för artig. Jag tror han kan ha en mer liderlig smygkåt gubbkåtsliskighet framåt småtimmarna och i goda vänners lag, typ som den mot Janouch , pussa på handen, du är så vacker, kramas lite för länge, men no way att han skulle kliva omkring på en redaktion på dagtid och säga att gravida kvinnor är äckliga eller fråga rakt ut så alla hör det om nån vill gå hem och ha analsex.

Oisin Cantwell är för feminin och sarkastisk, han är mer den rappa fisförmäma typen. Han skulle vara mer subtil i ev trakasserier. Inte springa omkring som en elefant i en porslinsaffär och yla om analsex och slappa fittor. Han ser ut lite som den där nazisten i "Allå allå emliga armen". En estnisk marmorbyst. Högdragen och fåfäng.

Hetlevrad känslomässig. Finns skvaller om grisighet. Korkad och burdus. Verkar förlora hämningarna när han skriver om rockmusik.

I DN-artikeln nämns en skribent som köptes ut 2011 efter att ha flera gånger varnats för sexuella trakasserier:

Citat:
Hon berättar att Aftonbladet gjorde sig av med en person 2011 efter att han hade fått flera varningar. Till slut köpte man ut honom för att han utsatte flera kvinnor för sexuella trakasserier.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-granskar-krisen-pa-aftonbladet-sexism-och-tystnadskultur/

Tore S Börjesson slutade på Aftonbladet 2011:

Citat:
Aftonbladets personal kan just nu ansöka om avgångsvederlag, då tidningen ska spara 100 miljoner kronor. Men Fredrik Lindén vill inte avslöja några detaljer om varför Tore S Börjesson lämnar tidningen.

– Jag kommenterar inte enskilda anställda på det sättet. Men han har slutat, säger han.
https://www.dagensmedia.se/nyheter/tore-s-borjesson-slutar-pa-aftonbladet-6157901

Jag tror faktiskt att du kan ha knäckt vem det var som köptes ut 2011, om det nu inte finns andra som blev det. Det är dock inte samma person som 'reportern'.
Citera
2017-10-25, 17:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Undrar hur många på flashback som gottar sig nu när godhetsknarkarna på AB visar sig inte vara så goda! Hahaha....

Hade det krävts pengar för att gräva fram skit om AB, så hade jag mer än gärna skyfflat in ett antal tusen. Skadan dom har gjort och gör mot Sverige går inte att kvantifera i pengar!

Jag gottade mig åt att Virtanen äntligen åkte dit, då hans beteende ändå har varit känt i åratal. Jag har även antagit att alla dessa PK-politruker är mer eller mindre psykopater eller åtminstone störda på något sätt, så jag har så klart känt mig glad över om fler av dem åker på en pump. Men när proppen nu går ur, så verkar det faktiskt vara betydligt värre än t.o.m. jag kunde föreställa mig, så jag börjar snarare glida från allmänt gottade till att bli allt mer häpen.
Citera
2017-10-25, 17:50
Medlem
Cantwell är inte blyg på laddet iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här