2017-10-23, 18:19
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag tjatar gärna....
Skicka nu de tre-fyra i TV4 ledningen raka vägen ut!!
Efter att ha känt till Timells härskartekniker och övergrepp i flera år..... oförlåtligt...!!!

Åsa, Fredrik, Casten, Anna... polarna!!
Fy fan.

TV4 förlorar annars helt i trovärdighet om bara ett stackars symboliskt får offras.

2017-10-23, 18:23
Medlem
NiccoJs avatar
250 papp är mycket pengar för att bli fingerpullad några drag...
Kommenterad Anders Timell cirkusen något i sitt morgonprogramm? Lyssnade inte idag.
2017-10-23, 18:26
Medlem
Nu har jag precis fått uppgifter från en säker källa att Martin Timell får kicken och dessutom skall han vara ett rötägg. Ett satans rötägg. Och detta är från säker källa
2017-10-23, 18:28
Medlem
HGs avatar
FyFan vad jobbigt det måste vara att vara herr M Timell i dessa dagar. Man kan bara undra hur hans så kallade vänner och bekanta reagerar i denna situation.
Från att ha varit ett svenskt varunamn - är han nu nere på zero! Detta medför att minst 75% av hans så kallade vänner försvinner de närmaste veckorna. Hans fru hade säkerligen bokat en middag eller två med några väninnor de kommande helgerna och ni kan ju nu tänka er samtalen som hon nu får under veckan. - Ursäkta men min man har blivit förkyld etc, etc, etc......
2017-10-23, 18:28
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Undra hur muntert det är hemma hos Timells nu? Blir det skillsmässa tro? Jag hade inte stannat en minut till med ett sånt snusko. Har säkert varit otrogen massor också. Blä för omoraliska människor.

Hon måste ha vetat om vilket as hon delar säng med.

Såg en intevju med Lulu Carter där hon sa att hon hade fått sparken efter att någon nära Timell (utanför produktionen) hade fått reda på hur han höll på med henne och krävt att han slutade jobba med Lulu. Hans fru? tänkte jag då.

Tycker synd om hans fru och barn. En liten ynkling är han, patetisk snuskgubbe, med storhetsvansinne och sjukt dålig ”humor” och helt fucked upp falsk personlighet.

Fattar inte hur detta har kunnat fortgå så länge, blir arg på mig själv när jag tänker på att jag har tyckt att han varit mysig gullegull-farbror. Fy fan.
2017-10-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer, det är i första hand cheferna som skall gå.

Nej, Timell skall i första hand gå och möjligtvis cheferna på TV4 sen.
2017-10-23, 18:33
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hon måste ha vetat om vilket as hon delar säng med.

Såg en intevju med Lulu Carter där hon sa att hon hade fått sparken efter att någon nära Timell (utanför produktionen) hade fått reda på hur han höll på med henne och krävt att han slutade jobba med Lulu. Hans fru? tänkte jag då.

Tycker synd om hans fru och barn. En liten ynkling är han, patetisk snuskgubbe, med storhetsvansinne och sjukt dålig ”humor” och helt fucked upp falsk personlighet.

Fattar inte hur detta har kunnat fortgå så länge, blir arg på mig själv när jag tänker på att jag har tyckt att han varit mysig gullegull-farbror. Fy fan.

Blir inte förvånad över att det fått fortgå så länge. Har man jobbat på olika "jippon" där tv-folk, idrottsmän och liknande, så vet man att det är mer regel än undantag att de beter sig såhär. Det ovanliga är väl att han bettet sig såhär nykter, fast iofs även på fester. Men som sagt, har sett många kändisar kladda på tjejer, kallat dem horor, och tyckte de skall få dricka gratis för de är kändisar.
2017-10-23, 18:36
Medlem
TV4 har säkert kännt till MT:s utagerande beteende under en längre tid men så länge han drog tittare till TV4 fick han givetvis vara kvar. Först när fenomenet #Metoo blev en hajp så blev MT:s närvaro besvärande och då agerade TV4 PK för att på så sätt få ny goodwill och inte tappa tittare.
2017-10-23, 18:37
Medlem
duqus avatar
Sexuallagstiftningen skärptes juli 2013, badtunnan skedde 2008, preskribtionstiden = 5år.
(han kunde alltså göra samma sak fram tills juni 2012 och gå under gamla regelverket)
Kontraktet mellan TV4 och Meter har underkontrakt mellan Meter och Timells bolag.
Då han skött jobb/uppdrag u.a kan varken TV4 eller Meter åberopa kontraktsbrott.
Badtunnan var utanför "tjänstetid" på Timells lantställe = privat mark på fritid-ej i tjänst/resa.

Sen har TV4 och Meter påverkat en brottsutredning genom muta, där blir det intressant, och de senaste ageranden har skett efter lagskärpningen, men svensk lag är INTE retroaktiv.

Stalltips är att Äntligen Hemma uppstår med ny snickare, kanske blir det arga snickare istället då......
2017-10-23, 18:38
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Det TV4 säger är att kontraktet finns, de bryter samarbetet och säger upp det. När du säger upp ett kontrakt så löper det till slutdatum om du inte löser det med en engångssumma tidigare ....
Vart har du läst/hört att dom säger upp kontraktet?
Det enda uppgifter jag hittar är att de avbryter samarbetet, vilket inte är detsamma som att säga upp ett kontrakt.

Sedan är det så, att ett kontrakt som regel alltid kan sägas upp i förtid av båda parter. Oftast finns klausuler inskrivna om t.ex uppförandekoder. Bryter en part mot någon del i kontraktet så kan motpartern säga upp det med omedelbar verkan, utan krav på ekonomisk ersättning.
2017-10-23, 18:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Vart har du läst/hört att dom säger upp kontraktet?
Det enda uppgifter jag hittar är att de avbryter samarbetet, vilket inte är detsamma som att säga upp ett kontrakt.

Sedan är det så, att ett kontrakt som regel alltid kan sägas upp i förtid av båda parter. Oftast finns klausuler inskrivna om t.ex uppförandekoder. Bryter en part mot någon del i kontraktet så kan motpartern säga upp det med omedelbar verkan, utan krav på ekonomisk ersättning.

Enligt Casten Almqvist är också TV4:s kontrakt med Martin Timell nu är uppsagt.
Finns gör det, men det är uppsagt, säger Almqvist om kontraktet med Timell.

https://www.expressen.se/noje/internt-personalmote-pa-tv4-om-krisen-kring-timell/

Nej, det går inte att säga upp ett kontrakt med omedelbar verkan om det inte finns inskrivet i kontraktet ...
2017-10-23, 18:49
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Jag instämmer, det är i första hand cheferna som skall gå.

Och i andra hand, strax efter, Timell? Eller tycker du någon med hans påstådda beteende ska få vara kvar på en arbetsplats?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in