Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Det du skriver nu är ju rent ljug. Det är väl dokumenterat att CIA ägnade sig åt subversiv verksamhet i Sverige från krigsslutet och framåt. Här har du lite exempel:
https://newsvoice.se/2017/09/10/cia-manipulerade-kopta-svenska-journalister/
Dessa uppgifter är mycket intressanta och okända för mig. Jag kommer att lyssna på radioprogrammet!
Jävligt skickligt av USA om det hela stämmer!
Men något årtionde senare så fick USA massiv, offentlig, kritik av t.ex. Olof Palme och en vänstervåg blåste genom hela samhället, inklusive SVT, så man kan näppeligen påstå att Sverige och svenskarna varit styra ifrån USA.
Men om det nu stämmer att Ryssland bedriver ett informationskrig emot väst, vilket jag anser det finns belägg för, så betänk då konsekvenserna för Ryssland och dess ledning om några år:
Tänk dig ett skitförbannat USA som vill hämnas den rysk inblandningen i det amerikanska presidentvalet.
Tänk dig ett skitförbannat EU som ledsnat på den ryska informationskriget som pågått sedan 2007.
Tänk dig nu USA och EU, tillsammans, fast beslutna att verkligen inleda ett hypereffektivt informationskrig emot Ryssland, och tänk dig alla resurser kom kommer att sättas in.
Det kanske inte blir så roligt för Ryssland, om jag säger så........