2017-10-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekpine
Detta är varken en slump eller trend. Detta är resultatet av förlorade religösa värderingar. Sverige har blivit ett renodlat anti-religöst land. Kristnendomen har sakta men säkert avlägsnast ur det offentliga och privata rummet. Men de blåögda svenskarna har länge trott att man skulle kunna ta bort allt som är heligt med religion och bara behålla värderingarna. Svenskar tror idag att de är icke-troende och fria. Sanningen är att svenskar är dem mest troende folken som finns i Europa. Vi har bara bytt tro. När religion utplånas så skapas ett vakuum, detta vakuum fylls med alla möjliga ting. Ideologer, hedonism, feminism och allt vad det är. Det är bara att observera hur svenskar är i relation till staten. Staten ses som lösningen till alla problem. Staten ska rädda alla de svaga och utsatta. Kvinnor har gift sig med staten.

Jag förespråkar inte att vi måste se de religösa skrifterna som vetenskaplig sanning. Utan se det istället som en pragmatisk sanning. Följ den kristna läran för att den funkar. Kristna värderingar har byggt vår civilisation, och utan dessa värderingar kommer allt att falla. Jag har själv väldigt sakta gått från ateism -> agnostiker -> kristendom. Jag är ännu inte där och har fortfarande en lång väg att gå. Men börja med att inse att ateism endast leder till allt du avskyr med dagens samhälle och börja ta steget mot sunda religösa värderingar. Som män måste vi börja leda vägen och ställa krav. Ställ krav på era kvinnor. Visa att du starkt står emot dekadens och hedonism. Du gör detta genom att föregå ett gott exempel. Kvinnor lever idag för den manliga bekräftelsen. När vi män aktiv avstår ifrån att ge dekadenta kvinnor bekräftelse och fryser ut hedonistiska män så kommer vågen att tvingas vända. Detta är vårt sista hopp för att rädda den västerländska civilisationen.

När man slutar tro på Gud, tror man inte på ingenting. Man tror istället på allt

Förträffligt inlägg! Lägg till fördummande nöje och kassa skolor så borde man få väl en rätt heltäckande och stabil helhetsbild kring ämnet, eller? Feminismens skador har varit egentligen nog överskattade i samhället däremot.

Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det är bra att vi börjar frångå monogami, de flesta män har kassa gener så det är ingen förlust att de dör oskuld.

Jag tycker det är bra att vi har gått ifrån kristendomen och att få folket att börja tro på sagoberättelser är ingen bra lösning. Vidare finns det många problem med den kristna/hedniska moralen.

Med tiden så lär nya mer moderna religioner likt kopimism etablera sig och öka i popularitet, speciellt om samhållet förfaller.

Jag har ställt en fråga - vad är kärlek- till flera svenskar. Deras svar är så dåliga att man tappar hoppet om Sverige, typ. Majoriteten svarade eh... Hm. Krystade åsikter och svaga syn på kärlek.

En genomsnittlig svensk skulle ha attackerat dig i ordkriget kring svaga män men en spirituell och varm människa skulle ha däremot hoppats att man kommer att må bättre och ändra syn om svaga människor för det viktigaste är gemenskap och kärlek. Självklart, Tro på gud är inte helt nödvändigt men däremot fler diskussioner kring vänskap eller djuphet i dagens skola är som att fylla ett av samhällets stora basbehov.
Citera
2017-10-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slotten
Förträffligt inlägg! Lägg till fördummande nöje och kassa skolor så borde man få väl en rätt heltäckande och stabil helhetsbild kring ämnet, eller? Feminismens skador har varit egentligen nog överskattade i samhället däremot.
Kassa skolor ser jag som en direkt följd av häxjakten mot religiositet. När religion inte längre lärs ut i skolorna står lärare helt tomhänta. Hur ska dem nu kunna lära våra barn om moral och etik? Hur ska dem kunna rättfärdiga moraliska handlingar utan berättelser från exempelvis Bibeln? Jag ser två alternativ: Antingen deklarera man att moral och etik är något relativt. Vad vi tycker är rätt och fel kan kännas kränkande mot andra utomstående människor. Absolut moral existerar inte och allt är relativt. Eller lär man inte barnen något alls gällande dessa fundamentala frågor. Alla resurser läggs på vetenskapliga ämnen i hopp om att öka barnens rationalitet vilket i sin tur automatisk ska leda till ökad moralisk anda. Missförstå mig inte, vetenskap är essentiellt. Men vetenskap kan inte säga hur vi ska leva. Vetenskap säger bara hur saker och ting är i den materiella världen. Religion är däremot läran om hur vi ska orientera oss i denna världen.

Alla människor är beroende av att ha en tro. När ateister säger "tro, det gör man i kyrkan" kan jag inte låta bli att undra hur den personen resonerar kring politiska ideologier eller filmer och berättelser som inte utspelar sig på denna materiella värld som vi känner till. Det farliga är när vi byter ut de bibliska texterna, som trots allt fört fram oss genom alla dessa år och varit grunden för den västerländska civilisationens framsteg, mot The Communist Manifesto eller Mein Kampf. Vilket har hänt och kommer att hända igen så länge vi lever i en anti-religös era.

En frisk relationen mellan kvinnan och mannen är det mest vitala för en fungerande civilisation och förfallet av detta kommer kosta oss stort.

Jag använde mig av uttrycket feminism som ett slags heltäckande beskrivning på idéer och tankar som tar kol på vår civilisation. För att vara lite mer specifik så kan man tillägga kultur marxism, postmodernism och relativism.
Senast redigerad av pekpine 2017-10-23 kl. 17:51.
Citera
2017-10-23, 18:23
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.Kroenen
Det är en sanning med modifikation, de behöver inte män längre *för att de blir sponsrade* av dessa "misslyckade" män.
Dessa ensamma män är grundpelaren som statens ekonomi beror på. De håller käft, jobbar hårt, betalar sin skatt som sedan används till att subventionera barnomsorg, föräldraledighet, VAB-ersättning, skolor, ersättning till alla odugliga invadrare etc. etc. som de inte har själva har ett skit nytta av.

Hade alla dessa män bara skitit i alltihopa och gått på socialbidrag och jobbat svart vid sidan om så hade samhället totalt kollapsat inom några år, och vi hade kanske därefter återgått till en mer naturlig ordning.
Men så länge som de flesta män forfarande tror på lögnen om att "Det är inte systemet det är fel på - det är DIG det är fel på, jobba hårt så ska allt gå bra ser du" så tuffar det på som vanligt, och alla kvinnor + de män som är på toppen av detta systemet tycker allt är kalas.
Ett mycket bra formulerat inlägg.

För alla andra grupper är det alltid systemet det är fel på när det inte går som de vill. För svenska män är det aldrig systemet det är fel på. Det gäller det bara att slita i tystnad ännu lite mer, så kanske det släpper. Och gör det inte det är det deras egna fel.
Senast redigerad av ricardo22 2017-10-23 kl. 18:29.
Citera
2017-10-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Man har ju en riktigt svart-vit bild av världen om man tror att kvinnor bara "får" sex medan killar måste "jobba för det".

Allt vi normala människor längtar efter är faktiskt inte sex. Sex kan vara helt fantastiskt, men om man har en hyfsat sund inställning så vill man kunna få ut mer. Sex är ytterst övergående. Det gäller både killar och tjejer. Jag blir irriterad för att jag tycker att det är att tala ner män då man antyder att allt en riktig man vill är att ligga och att liggen bara måste strösslas över alla som är singlar.

Jag har träffat otaliga män under mitt liv som faktiskt vill hitta "den rätta". Jag är inte en religiös idiot, jag förstår att det kan ta många försök. Men helt plötsligt står man där och vill bara ha sex med en person eftersom den är totalt kompatibel. Ni som tror att sex är nöten har nog aldrig upplevt det och ni kommer inte hellet att få göra det så länge ni ser på relationer med det andra könet som en rent sexuell uppgörelse.

Du verkar inte inse att om man har tillgång till sex, har man också möjligtvis tillgång till den "rätta" och ett förhållande? De som inte kan ha sex står ju direkt utanför dejtingmarknaden. De går liksom hand i hand i många fall. Hur många gånger har du sett en 30-årig oskuld magiskt hitta den "rätta"? Givetvis är det de flestas önskan att hitta någon att stadga sig med, men det förutsätter ju också intresse från det andra könet. Takes two to tango, liksom.
Citera
2017-10-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Ja, det är så, jag har pratat om detta länge. Innan flashback diskuterade jag om det med nära och bekanta och på amerikanska internetforum, det är samma sak där.

Jag får knulla rätt mycket nu också, men det är bara för att jag lägger upp bra bilder online och är väldigt finslipad då jag förlorade oskulden för 16 år sedan.

Det är fortfarande en markant i skillnad i kvinnors beteenden idag jämfört med 10 år sedan. De är helt enkelt inte särskilt intresserade av att prata, de har för mycket stimulering som kommer från alla håll och kanter, ständigt nya killar på tinder.

Jag är så himla glad att jag fick uppleva de sista åren utan social media och allt för mycket feminism, jag kan säga er att det var en dröm som kille för 15 år sedan, glada och roliga tjejer överallt, man kunde snacka i telefon med dom i flera timmar utan att något störde, en STARK "connection" fick man.

Nu är det bara krogen och knulla fort som fan, eller tinder och knulla.

Romantiken är död, gentlemen. Detta kommer inte sakna ner, såklart, det är full fart in i väggen som gäller nu. Kvinnan kommer såklart inte göra något åt det, kvinnan är kvinna, hon har aldrig tagit några initiativ till samhällsförändring, hon bara selekterar män som hon har åtkomst till. Kvinnlig attraktion och kärlek är en illusion som skapas när mannen är bättre än henne, högre upp i hirearkin - är han inte högre upp och/eller bättre så slås dessa mekanismer aldrig igång.

I dagens samhälle är en större del av män på samma eller lägre plan än kvinnan, således blir hon inte attraherad av dessa.

Hur ska vi lösa detta? Det går antagligen inte, systemet kräver en re-start, ett krig eller något. Tills dess rekommenderar jag män att söka sig till länder där en vanlig man med ett hederligt jobb fortfarande uppskattas, det finns många, där kommer ni få kvinnlig kärlek, sex och uppmärksamhet.

En överväldigad majoritet av svenska tjejer har ballat ur totalt, så är det bara.

Jag håller med! Själv har jag sambo och barn och har väl gjort mitt på raggningsfronten. Men hade jag varit ung nu och inte fått något av Svenska tjejer så hade jag direkt sökt efter tjejer i öststaterna eller Thailand. Livet är kort grabbar! Se till att söka er till tjejer som även vanliga grabbar får uppskattning och sex av! Kör hårt och lycka till.
Citera
2017-10-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Att mass-importera vita kvinnor från andra länder, förslagsvis öst-staterna, skulle vara en riktigt bra ide. Då skulle de svenska galna feministhjärntvättade fläskiga bitcharna få konkurrans, av tjejer som tar hand om sig själv mer, som bevakar sin femininitet och som faktiskt är ute efter något långvarigt och är uppfostrad att inte svika sin man för att han råkar fjärta.

Svenska kvinnor är verkligen horribla idag, inte ALLA, såklart, som alltid, men c:a 90%.

Grymt bra idé faktiskt! Kvinnor har alltid velat ha det de inte kan få. Om de märker att de får konkurrens och att det börjar komma in snygga damer från öststaterna så kommer de börja tråna efter Svenska karlar igen. Jag tror fasen helt seriöst att det skulle bli så
Citera
2017-10-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuptik
En testokur kan vara en ögonöppnare. Man märker hur markant ens omvärld förändras så fort man utstrålar mest manlighet i rummet. Calm-assertiveness till sin fulla potential. Jag håller nog med om att hormonbalansen är urspårad och generna skräp. Vi har nog gjort oss till tamhundsversionen av homo sapiens... Domesticerade och färdiga för nyttjande!

Inte heller en dum idé faktiskt. Har själv prövat testo i yngre dagar och visst får man mer självförtroende osv. För er unga killar som inte får något: testa att börja träna hårt på gym, tryck en kur testo eller två och börja behandla tjejerna som luft. Om ni försöker sluta att vara så snälla och trevliga med tjejerna så kanske ni får mer framgång...
Citera
2017-10-23, 19:35
Medlem
storpungens avatar
Jag har blivit betydligt mer "hatisk" mot kvinnor. Man måste sätta dom på plats. Funkar inte det. Gör det igen med mer kraft. Funkar inte det. Släng ut henne handgripligen från balkongen.
Citera
2017-10-23, 19:39
Medlem
storpungens avatar
Nä, inte slänga ut henne från balkongen. Men man måste säga vad man tycker och inte toffla. Var aggressiv direkt mot henne om hon beteer sig fruktansvärt dåligt. Höj rösten, säg väl valda ord, visa manlig styrka. Nöt ner henne. Var enträgen och vik inte en tum.
Citera
2017-10-23, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pekpine
Detta är varken en slump eller trend. Detta är resultatet av förlorade religösa värderingar. Sverige har blivit ett renodlat anti-religöst land. Kristnendomen har sakta men säkert avlägsnast ur det offentliga och privata rummet. Men de blåögda svenskarna har länge trott att man skulle kunna ta bort allt som är heligt med religion och bara behålla värderingarna. Svenskar tror idag att de är icke-troende och fria. Sanningen är att svenskar är dem mest troende folken som finns i Europa. Vi har bara bytt tro. När religion utplånas så skapas ett vakuum, detta vakuum fylls med alla möjliga ting. Ideologer, hedonism, feminism och allt vad det är. Det är bara att observera hur svenskar är i relation till staten. Staten ses som lösningen till alla problem. Staten ska rädda alla de svaga och utsatta. Kvinnor har gift sig med staten.

Jag förespråkar inte att vi måste se de religösa skrifterna som vetenskaplig sanning. Utan se det istället som en pragmatisk sanning. Följ den kristna läran för att den funkar. Kristna värderingar har byggt vår civilisation, och utan dessa värderingar kommer allt att falla. Jag har själv väldigt sakta gått från ateism -> agnostiker -> kristendom. Jag är ännu inte där och har fortfarande en lång väg att gå. Men börja med att inse att ateism endast leder till allt du avskyr med dagens samhälle och börja ta steget mot sunda religösa värderingar. Som män måste vi börja leda vägen och ställa krav. Ställ krav på era kvinnor. Visa att du starkt står emot dekadens och hedonism. Du gör detta genom att föregå ett gott exempel. Kvinnor lever idag för den manliga bekräftelsen. När vi män aktiv avstår ifrån att ge dekadenta kvinnor bekräftelse och fryser ut hedonistiska män så kommer vågen att tvingas vända. Detta är vårt sista hopp för att rädda den västerländska civilisationen.

När man slutar tro på Gud, tror man inte på ingenting. Man tror istället på allt

Riktigt bra inlägg. Jag börjar nästan tro att religion "uppfanns" för att kontroller kvinnans helt galna sexualitet och beteende.
Citera
2017-10-23, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Jag har blivit betydligt mer "hatisk" mot kvinnor. Man måste sätta dom på plats. Funkar inte det. Gör det igen med mer kraft. Funkar inte det. Släng ut henne handgripligen från balkongen.

Samma här. Desto mer feminism i samhället, desto mindre tycker jag om kvinnor. Ser samma sak hos de flesta män.

Ironiskt va?
Citera
2017-10-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Riktigt bra inlägg. Jag börjar nästan tro att religion "uppfanns" för att kontroller kvinnans helt galna sexualitet och beteende.
Jag skämtar inte nu. Kom du på det nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in