Citat:
Detta är varken en slump eller trend. Detta är resultatet av förlorade religösa värderingar. Sverige har blivit ett renodlat anti-religöst land. Kristnendomen har sakta men säkert avlägsnast ur det offentliga och privata rummet. Men de blåögda svenskarna har länge trott att man skulle kunna ta bort allt som är heligt med religion och bara behålla värderingarna. Svenskar tror idag att de är icke-troende och fria. Sanningen är att svenskar är dem mest troende folken som finns i Europa. Vi har bara bytt tro. När religion utplånas så skapas ett vakuum, detta vakuum fylls med alla möjliga ting. Ideologer, hedonism, feminism och allt vad det är. Det är bara att observera hur svenskar är i relation till staten. Staten ses som lösningen till alla problem. Staten ska rädda alla de svaga och utsatta. Kvinnor har gift sig med staten.
Jag förespråkar inte att vi måste se de religösa skrifterna som vetenskaplig sanning. Utan se det istället som en pragmatisk sanning. Följ den kristna läran för att den funkar. Kristna värderingar har byggt vår civilisation, och utan dessa värderingar kommer allt att falla. Jag har själv väldigt sakta gått från ateism -> agnostiker -> kristendom. Jag är ännu inte där och har fortfarande en lång väg att gå. Men börja med att inse att ateism endast leder till allt du avskyr med dagens samhälle och börja ta steget mot sunda religösa värderingar. Som män måste vi börja leda vägen och ställa krav. Ställ krav på era kvinnor. Visa att du starkt står emot dekadens och hedonism. Du gör detta genom att föregå ett gott exempel. Kvinnor lever idag för den manliga bekräftelsen. När vi män aktiv avstår ifrån att ge dekadenta kvinnor bekräftelse och fryser ut hedonistiska män så kommer vågen att tvingas vända. Detta är vårt sista hopp för att rädda den västerländska civilisationen.
”När man slutar tro på Gud, tror man inte på ingenting. Man tror istället på allt”
Jag förespråkar inte att vi måste se de religösa skrifterna som vetenskaplig sanning. Utan se det istället som en pragmatisk sanning. Följ den kristna läran för att den funkar. Kristna värderingar har byggt vår civilisation, och utan dessa värderingar kommer allt att falla. Jag har själv väldigt sakta gått från ateism -> agnostiker -> kristendom. Jag är ännu inte där och har fortfarande en lång väg att gå. Men börja med att inse att ateism endast leder till allt du avskyr med dagens samhälle och börja ta steget mot sunda religösa värderingar. Som män måste vi börja leda vägen och ställa krav. Ställ krav på era kvinnor. Visa att du starkt står emot dekadens och hedonism. Du gör detta genom att föregå ett gott exempel. Kvinnor lever idag för den manliga bekräftelsen. När vi män aktiv avstår ifrån att ge dekadenta kvinnor bekräftelse och fryser ut hedonistiska män så kommer vågen att tvingas vända. Detta är vårt sista hopp för att rädda den västerländska civilisationen.
”När man slutar tro på Gud, tror man inte på ingenting. Man tror istället på allt”
Förträffligt inlägg! Lägg till fördummande nöje och kassa skolor så borde man få väl en rätt heltäckande och stabil helhetsbild kring ämnet, eller? Feminismens skador har varit egentligen nog överskattade i samhället däremot.
Citat:
Det är bra att vi börjar frångå monogami, de flesta män har kassa gener så det är ingen förlust att de dör oskuld.
Jag tycker det är bra att vi har gått ifrån kristendomen och att få folket att börja tro på sagoberättelser är ingen bra lösning. Vidare finns det många problem med den kristna/hedniska moralen.
Med tiden så lär nya mer moderna religioner likt kopimism etablera sig och öka i popularitet, speciellt om samhållet förfaller.
Jag tycker det är bra att vi har gått ifrån kristendomen och att få folket att börja tro på sagoberättelser är ingen bra lösning. Vidare finns det många problem med den kristna/hedniska moralen.
Med tiden så lär nya mer moderna religioner likt kopimism etablera sig och öka i popularitet, speciellt om samhållet förfaller.
Jag har ställt en fråga - vad är kärlek- till flera svenskar. Deras svar är så dåliga att man tappar hoppet om Sverige, typ. Majoriteten svarade eh... Hm. Krystade åsikter och svaga syn på kärlek.
En genomsnittlig svensk skulle ha attackerat dig i ordkriget kring svaga män men en spirituell och varm människa skulle ha däremot hoppats att man kommer att må bättre och ändra syn om svaga människor för det viktigaste är gemenskap och kärlek. Självklart, Tro på gud är inte helt nödvändigt men däremot fler diskussioner kring vänskap eller djuphet i dagens skola är som att fylla ett av samhällets stora basbehov.