2017-10-22, 19:52
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Med andra ord, fritt fram förgripa sig på alla som inte verbalt säger nej.
Great! då kan jag genast antasta alla sovande, medvetslösa, skadade, folk som inte kan uttala: Nej
Folk som är stumma, förlamade, förlamade av skräck, psykiskt sjuka etc i det oändliga!

För nej, självklart ska det inte gå att kräva av mig att jag ska kunna använda mitt sunda förnuft i dessa situationer när det börjar klia i underlivet, JAG och mitt lilla underliv och just min sexualitet och min "svinighet" går ju alltid före både förnuft och andras rättigheter här i livet, eller hur Hexen?

Eftersom Merapi uppenbart befinner dig i det autistiska spektrat så måste jag väl förtydliga mig och säga att om personen som blir tafsad på har funktionshinder som hindrar honom eller henne att värja sig på ett adekvat sätt från otillbörligt närmande eller om offret blir övermannat och påtvingat så hamnar vi givetvis i en annan spelplan både juridiskt och moraliskt. Men nu är det ju inte just den specifika situationen som jag nämnde eller hur, Merapi? För du förstod väl att jag givetvis pratar om en situation där en person har fysisk och psykisk möjlighet att säga nej men avstår att säga nej?

Mitt tålamod börjar ta slut med dig!
Citera
2017-10-22, 19:52
Medlem
Citat:
ja kolla statistiken själv...

98% av alla våldtäkter begås av... män.

Pure facts som man är mer än korkad om man inte kan läsa ur just statistiken.

Komiskt att du hänvisar till statistik du själv inte förstår dig på.
Att 98% våldtäkter begås av män betyder INTE att 98% av män begått en våldtäkt. Siffrorna pekar på att <3% män begår sexualbrott.
Citera
2017-10-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Komiskt att du hänvisar till statistik du själv inte förstår dig på.
Att 98% våldtäkter begås av män betyder INTE att 98% av män begått en våldtäkt. Siffrorna pekar på att <3% män begår sexualbrott.

precis och dessa sexualbrott domineras av könet man.

VAD ska man då syna och försöka ändra OM man nu vill få bort sexuellt våld i samhället?
Citera
2017-10-22, 20:03
Medlem
Citat:

VAD ska man då syna och försöka ändra OM man nu vill få bort sexuellt våld i samhället?

Är det rimligt att beskylla alla för vad en minoritet gör? Med samma retorik ska ju invandrare beskyllas för en hel del brott, men det är du givetvis emot. Hycklare.

Ja, inte är det att beskylla alla män i alla fall.
Citera
2017-10-22, 20:12
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Så det är män det är fel på? Könet man måste ändras! På samma sätt det är fel på könet kvinna eftersom kvinnor är mer benägna att ta livet av sina spädbarn? Din logik är helt skruvad och dina slutsatser är skrämmande. Vill du skicka män på omskolningsläger eller vad är ditt end game?
Citera
2017-10-22, 23:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Låt oss anta att det är en stor överrepresentation av män i statistiken.
Låt oss också glömma bort att alla män faller bort i den som offer och att många kvinnor därför inte registreras som förövare.

Låt oss börja med din fråga. Vad ska man syna? Vad säger eller bevisar statstiken egentligen?
Att män är handlingskraftigare och tar för sig? Du klagar inte när de gör det för goda syften, eller hur?
Vinner i sport osv.
Kvinnor som vinner drivs av samma sak.
Tror du det är annorlunda då på den dåliga sidan?

Vad ska man ändra?
Alla vill ha bort våld? Kan vi ens påstå det? #50shades
En del gillar våld i kontrollerade former.

Vi har lagarna mot sexuellt våld redan. Sen då?
Citera
2017-10-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Är det rimligt att beskylla alla för vad en minoritet gör? Med samma retorik ska ju invandrare beskyllas för en hel del brott, men det är du givetvis emot. Hycklare.

Ja, inte är det att beskylla alla män i alla fall.

Nej men som sagt, det är rimligt och granska vem/ vad som dominerar inom en typ av brott om man vill förstå och vidta rätt åtgärder.
Citera
2017-10-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Låt oss anta att det är en stor överrepresentation av män i statistiken.
Låt oss också glömma bort att alla män faller bort i den som offer och att många kvinnor därför inte registreras som förövare.

Låt oss börja med din fråga. Vad ska man syna? Vad säger eller bevisar statstiken egentligen?
Att män är handlingskraftigare och tar för sig? Du klagar inte när de gör det för goda syften, eller hur?
Vinner i sport osv.
Kvinnor som vinner drivs av samma sak.
Tror du det är annorlunda då på den dåliga sidan?

Vad ska man ändra?
Alla vill ha bort våld? Kan vi ens påstå det? #50shades
En del gillar våld i kontrollerade former.

Vi har lagarna mot sexuellt våld redan. Sen då?

Kallar du våldtäkt för "handlingskraft" ?
Citera
2017-10-23, 00:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Kallar du våldtäkt för "handlingskraft" ?
Nej, det var din tolkning och de tar jag inget som helst ansvar för. Tar för sig kan vara bland annat en våldtäkt.
Citera
2017-10-23, 11:53
Medlem
Citat:

Kan du skillnaden mellan kausalitet och korrelation?

Och om vi nu ska göra svepande generaliseringar är det mest feministiska väl ändå att applicera en intersektionell analys - identitet utgörs inte enbart av kön och tittar vi närmare på vilken typ av män som är mest representerad i statistiken noterar vi att det är utlandsfödda, utomeuropeiska, unga män som är bekanta med offret. Utifrån detta finns ett par lösningar att föreslå; (i) förbjud utomeuropeisk, manlig invandring, (ii) förbjud tjejer från att bli vänner med utomeuropeiska män/ändra på den "vårdslösa kompiskulturen" som kvinnor ger uttryck för och/eller (iii) förändra på utlänningarnas manlighetsnorm.

Notera att inlägget inte ger uttryck för mina faktiska åsikter, utan enbart är till för att problematisera feminismens efterblivet vaga och hycklande verklighetsuppfattning. Problemet är inte "män" av något slag, utan individer.
Citera
2017-10-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Kan du skillnaden mellan kausalitet och korrelation?

Och om vi nu ska göra svepande generaliseringar är det mest feministiska väl ändå att applicera en intersektionell analys - identitet utgörs inte enbart av kön och tittar vi närmare på vilken typ av män som är mest representerad i statistiken noterar vi att det är utlandsfödda, utomeuropeiska, unga män som är bekanta med offret. Utifrån detta finns ett par lösningar att föreslå; (i) förbjud utomeuropeisk, manlig invandring, (ii) förbjud tjejer från att bli vänner med utomeuropeiska män/ändra på den "vårdslösa kompiskulturen" som kvinnor ger uttryck för och/eller (iii) förändra på utlänningarnas manlighetsnorm.

Notera att inlägget inte ger uttryck för mina faktiska åsikter, utan enbart är till för att problematisera feminismens efterblivet vaga och hycklande verklighetsuppfattning. Problemet är inte "män" av något slag, utan individer.

och helt ignorera de andra etniciteterna/ åldrarna etc. i gruppen "män som ägnar sig åt sexbrott"?
I see

Följdfrågan är då: Varför?

Är det för att:
i) Det känns så obekvämt att inse att även män från din egen etniska och nationella grupp faktiskt ägnar sig åt detta? och mycket, mycket skönare låtsas som att så inte är fallet?

ii) Det passar så fint in i din m.fl övriga rasism, att där finns en sak man kan använda att ytterligare stämpla andra folkgrupper än ens egen som "underlägsna"/ "inte som "vi"?

-HUR tar vi bort denna grupps benägenhet att våldta via att hindra dem att byta land?
Det lär ju inte hjälpa ett skit.
Citera
2017-10-23, 12:33
Medlem
Citat:
och helt ignorera de andra etniciteterna/ åldrarna etc. i gruppen "män som ägnar sig åt sexbrott"?
I see

Följdfrågan är då: Varför?

Är det för att:
i) Det känns så obekvämt att inse att även män från din egen etniska och nationella grupp faktiskt ägnar sig åt detta? och mycket, mycket skönare låtsas som att så inte är fallet?

ii) Det passar så fint in i din m.fl övriga rasism, att där finns en sak man kan använda att ytterligare stämpla andra folkgrupper än ens egen som "underlägsna"/ "inte som "vi"?

-HUR tar vi bort denna grupps benägenhet att våldta via att hindra dem att byta land?
Det lär ju inte hjälpa ett skit.
Du missade min poäng trots att den var tydligt kursiverad, så vi provar igen:
Eftersom alla IS-terrorister är män är alltså alla män IS-terrorister? Är islamistisk terrorism ett "manlighetsproblem"?

Alla Jesu lärjungar var män vilket betyder att alla män är kristet moraliska och allmänt goda människor? Är moralisk godhet del av "manligheten"?

Det här håller inte. Ni får ta och skissa fram en ny teori. Problemen är uppenbart individuella och vad en annan man gör är inte mitt ansvar. Dessutom finns det väldigt lite jag kan göra om en främmande man i en främmande stad tallar på en främmande kvinna.

För övrigt har jag själv invandrade föräldrar, så att mitt inlägg skulle vara ett slags försök att rentvå "mina egna" från skuld kan du släppa. Min poäng är att grupptänk som "mina egna" inte hör hemma i en diskussion om brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in