Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Om hon inte säger nej då? Är inte många våldtäktsfall just sådana fall där tjejen helt enkelt inte säger nej men känner sig utnyttjad efteråt? Jag tycker absolut det är tjejers, eller nej, individers ansvar att säga nej till saker dom inte vill. Om man inte säger nej är har man gett medgivande. Om en tjej går fram till mig och börjar tafsa på mig och jag bara står där så ger jag mitt tysta medgivande till hennes beteende. Det betyder inte att hon inte gör fel men man måste markera för ibland är människor svin! Och ja man bör lära både tjejer och killar att vara uppmärksamma på sin omgivning och sitt eget beteende därför att världen är inte alltid vacker.
Med andra ord, fritt fram förgripa sig på alla som inte verbalt säger nej.
Great! då kan jag genast antasta alla sovande, medvetslösa, skadade, folk som inte kan uttala: Nej
Folk som är stumma, förlamade, förlamade av skräck, psykiskt sjuka etc i det oändliga!
För nej, självklart ska det inte gå att kräva av mig att jag ska kunna använda mitt sunda förnuft i dessa situationer när det börjar klia i underlivet, JAG och mitt lilla underliv och just min sexualitet och min "svinighet" går ju alltid före både förnuft och andras rättigheter här i livet, eller hur Hexen?