2017-10-22, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ash-hadu
Nej, genusvetenskap = Jag identifierar mig som attackhelikopter, därför borde staten inrätta helikopterplatta vid alla mina favoritställen så jag kan landa där utan att känna mig utanför. En dörr funkar inte när man är helikopter serru.
Jaha, du tror att det finns en lag som säger att staten har en skyldighet att tillhandahålla helikopterplattor.

Är du en attackhelikopter bör du hållas inlåst under stor säkerhet.
Citera
2017-10-22, 10:44
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, du tror att det finns en lag som säger att staten har en skyldighet att tillhandahålla helikopterplattor.

Är du en attackhelikopter bör du hållas inlåst under stor säkerhet.

Då du verkar lida av grov autism kommer jag inte göra narr av dig bara för att du inte besitter förmågan att förstå ett uppenbart förlöjligande av genus"vetenskap". Jag lider med dig, verkligen.
Citera
2017-10-22, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Alla människor bör väl få lära sig att undvika risker, eller ska tjejer isoleras från allt ont? Lindas in i vadd, bomull och gosedjur? Ska dom inte få lära sig om hur världen fungerar?
Jo, ge TS en ordentlig undervisning i hur världen fungerar.

Män som han måste upplysas om att de kan förlora tänder, få ben brytna och pekfinger krossade när de nu är så jävla korkade att de inte fattar hur det fungerar i verkligheten.

Vad är alternativet, linda in dem i vadd, bomull och gosedjur?
Citera
2017-10-22, 10:49
Avslutad
Citat:
Då du verkar lida av grov autism kommer jag inte göra narr av dig bara för att du inte besitter förmågan att förstå ett uppenbart förlöjligande av genus"vetenskap". Jag lider med dig, verkligen.
Då kan du ju berätta kopplingen mellan genusvetenskap och att staten skulle ha skyldighet att inrätta helikopterplattor för attackhelikoptrar.
Citera
2017-10-22, 10:54
Avslutad
Citat:
Varför då? Är inte kvinnor kapabla till att lära sig? Ohjustdet, män har ett kollektivt ansvar för allt, även kvinnor som tar onödiga risker.

Varför skulle det vara en dum idé att lära kvinnor att vara riskmedvetna? Hatar du kvinnor eller är du fullkomligt retarderad?
Hade du något emot mitt förslag om att börja med umgängesundervisning för män eller vad pratar du om?

Hatar du män eller är du fullkomligt retarderad?
Citera
2017-10-22, 10:57
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Då kan du ju berätta kopplingen mellan genusvetenskap och att staten skulle ha skyldighet att inrätta helikopterplattor för attackhelikoptrar.

Nu måste du förstå att jag inte alls driver med genusforskning eller dess frukter.

http://www.telegraph.co.uk/men/the-filter/a-nearly-complete-glossary-of-gender-identities-for-your-next-ce/

http://abcnews.go.com/blogs/headlines/2014/02/heres-a-list-of-58-gender-options-for-facebook-users/

Skulle tro att könet: Attackhelikopter, går under kategorin: Other.
Citera
2017-10-22, 11:01
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Hade du något emot mitt förslag om att börja med umgängesundervisning för män eller vad pratar du om?

Hatar du män eller är du fullkomligt retarderad?

Vilken man kommer att vilja gå en sådan kurs? Eller tänkte du göra den obligatorisk för alla män?
Även samtliga män som aldrig har rört en kvinna utan klara inviter, dvs, antagligen de flesta?

Jag tror personligen en krismedvetenhetsutbildning vore väldigt attraktiv för många kvinnor.
Speciellt kvinnor som INTE känner sig säkra och idag tycks det vara jävligt många av goda anledningar.
Heck, nu när jag tänker på det. Kanske borde jag starta skiten själv. Kan nog tjäna ytterligare en slant på en sådan grej.

Återigen:
Vilken man kommer att gå någon dementerad umgängeskurs?
Speciellt om man redan är grymt bra på att "umgås"?
Citera
2017-10-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxmord
Du verkar tro att vi formar världen enbart genom vår vilja. Om en kvinna får tänderna utslagna när hon försöker fly tror du att det hos män kollektivt måste finnas en önskan om att det ska vara så. I själva verket vill nog ingen, ibland inte ens våldtäktsmannen, att det ska vara så.

Livet på jorden är inte ett paradis. Kanske dags att du försöker se verkligheten för vad den är istället för vad du önskar att den vore, ta en rejäl titt på vad du faktiskt har att arbeta med. Människor är djur. Vi är inte alltid vackra. Naturen är blind och ansiktslös. Om vi vill vara så goda människor vi kan krävs det nykter realism inte verklighetsförnekande idealism. Du skadar bara dig själv när du slår näven i betong och du smittar andra med din negativitet.

Vem av oss är negativ egentligen?

Du: "män är djur"....( för nej kvinnor brukar inte slå andra för att få sex, det gör att detta ditt påstående alltså enbart handlar om män eller hur?) Det går inte att göra något åt, människan kan inte via sin "vilja" ändra på sina samhällen. Män bara "Måste" av någon slags "natur" slå ut tänderna på kvinnor. Tjhoo!

Jag: Människan kan absolut ändra på sina sociala strukturer och normer i samhället, det gör vi hela tiden. Män är lika mycket snälla och aggressionsundvikande "djur" som kvinnor, de äger exakt samma förutsättningar till anpassning som kvinnor, alltså kan vi klart få ner mäns våld mot andra kvinnor som män.
Citera
2017-10-22, 11:05
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vem av oss är negativ egentligen?

Du: "män är djur"....( för nej kvinnor brukar inte slå andra för att få sex, det gör att detta ditt påstående alltså enbart handlar om män eller hur?) Det går inte att göra något åt, människan kan inte via sin "vilja" ändra på sina samhällen. Män bara "Måste" av någon slags "natur" slå ut tänderna på kvinnor. Tjhoo!

Jag: Människan kan absolut ändra på sina sociala strukturer och normer i samhället, det gör vi hela tiden. Män är lika mycket snälla och aggressionsundvikande "djur" som kvinnor, de äger exakt samma förutsättningar till anpassning som kvinnor, alltså kan vi klart få ner mäns våld mot andra kvinnor som män.

Tror personligen det är svårt att få män att bli mindre våldsbenägna genom att stämpla dem som våldsbenägna våldtäktsmän. Det har nog en inverkan på känsliga mäns självbild och det skulle inte överraska mig om de börjar resonera i stil med: Heck, if I'm gonna do the time, might as well do the crime. - I samband med att mans-hetsen, manbashingen och manshatet breder ut sig.
Citera
2017-10-22, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Om hon inte säger nej då? Är inte många våldtäktsfall just sådana fall där tjejen helt enkelt inte säger nej men känner sig utnyttjad efteråt? Jag tycker absolut det är tjejers, eller nej, individers ansvar att säga nej till saker dom inte vill. Om man inte säger nej är har man gett medgivande. Om en tjej går fram till mig och börjar tafsa på mig och jag bara står där så ger jag mitt tysta medgivande till hennes beteende. Det betyder inte att hon inte gör fel men man måste markera för ibland är människor svin! Och ja man bör lära både tjejer och killar att vara uppmärksamma på sin omgivning och sitt eget beteende därför att världen är inte alltid vacker.

Med andra ord, fritt fram förgripa sig på alla som inte verbalt säger nej.
Great! då kan jag genast antasta alla sovande, medvetslösa, skadade, folk som inte kan uttala: Nej
Folk som är stumma, förlamade, förlamade av skräck, psykiskt sjuka etc i det oändliga!

För nej, självklart ska det inte gå att kräva av mig att jag ska kunna använda mitt sunda förnuft i dessa situationer när det börjar klia i underlivet, JAG och mitt lilla underliv och just min sexualitet och min "svinighet" går ju alltid före både förnuft och andras rättigheter här i livet, eller hur Hexen?
Citera
2017-10-22, 11:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Med andra ord, fritt fram förgripa sig på alla som inte verbalt säger nej.
Great! då kan jag genast antasta alla sovande, medvetslösa, skadade, folk som inte kan uttala: Nej
Folk som är stumma, förlamade, förlamade av skräck, psykiskt sjuka etc i det oändliga!

För nej, självklart ska det inte gå att kräva av mig att jag ska kunna använda mitt sunda förnuft i dessa situationer när det börjar klia i underlivet, JAG och mitt lilla underliv och just min sexualitet och min "svinighet" går ju alltid före både förnuft och andras rättigheter här i livet, eller hur Hexen?
Korrekt. Säger du inte nej och inte är satt i försvarslöst tillstånd, så medger du.
Men du kanske vill hamna här en dag: https://youtu.be/rh2H6kBbH3I
Citera
2017-10-22, 11:42
Medlem
Citat:
Tror personligen det är svårt att få män att bli mindre våldsbenägna genom att stämpla dem som våldsbenägna våldtäktsmän. Det har nog en inverkan på känsliga mäns självbild och det skulle inte överraska mig om de börjar resonera i stil med: Heck, if I'm gonna do the time, might as well do the crime. - I samband med att mans-hetsen, manbashingen och manshatet breder ut sig.

Just och mycket bättre då lära män att de är djur, de kan inte rå för att de då och då våldtar eller ägnar sig åt att slå ut tänderna på folk.
Inte heller tål de kritiken de får då de ägnar sig åt detta.
Inte heller äger de intellektuell kapacitet att förstå kritiken och förstå skillnaden mellan mäns som grupp och dem själva som individer.

Ömtåliga varelser de där..."djuren".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in