2017-10-22, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ash-hadu
Nu måste du förstå att jag inte alls driver med genusforskning eller dess frukter.

http://www.telegraph.co.uk/men/the-filter/a-nearly-complete-glossary-of-gender-identities-for-your-next-ce/

http://abcnews.go.com/blogs/headlines/2014/02/heres-a-list-of-58-gender-options-for-facebook-users/

Skulle tro att könet: Attackhelikopter, går under kategorin: Other.
Och var ser du kraven som motsvarar att staten ska inrätta helikopterplattor för de som identifierar sig med att ha ett behov av sådana och tror du Facebook är en genusvetenskaplig institution?
Citat:
Vilken man kommer att vilja gå en sådan kurs? Eller tänkte du göra den obligatorisk för alla män?
Även samtliga män som aldrig har rört en kvinna utan klara inviter, dvs, antagligen de flesta?

Jag tror personligen en krismedvetenhetsutbildning vore väldigt attraktiv för många kvinnor.
Speciellt kvinnor som INTE känner sig säkra och idag tycks det vara jävligt många av goda anledningar.
Heck, nu när jag tänker på det. Kanske borde jag starta skiten själv. Kan nog tjäna ytterligare en slant på en sådan grej.

Återigen:
Vilken man kommer att gå någon dementerad umgängeskurs?
Speciellt om man redan är grymt bra på att "umgås"?
Den får vara precis lika frivillig som den för kvinnor. För du har väl knappast tänkt göra din obligatorisk?

Men varför ömmar du bara för kvinnor, tycker du inte män som TS kunde ha behövt lära sig riskmedvetenhet så han sluppit få stryk ett stort antal gånger och fått men för livet av det?
Citera
2017-10-22, 11:48
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Just och mycket bättre då lära män att de är djur, de kan inte rå för att de då och då våldtar eller ägnar sig åt att slå ut tänderna på folk.
Inte heller tål de kritiken de får då de ägnar sig åt detta.
Inte heller äger de intellektuell kapacitet att förstå kritiken och förstå skillnaden mellan mäns som grupp och dem själva som individer.

Ömtåliga varelser de där..."djuren".

Mmkay, vi säger så.
Citera
2017-10-22, 11:58
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och var ser du kraven som motsvarar att staten ska inrätta helikopterplattor för de som identifierar sig med att ha ett behov av sådana och tror du Facebook är en genusvetenskaplig institution?

Den får vara precis lika frivillig som den för kvinnor. För du har väl knappast tänkt göra din obligatorisk?

Men varför ömmar du bara för kvinnor, tycker du inte män som TS kunde ha behövt lära sig riskmedvetenhet så han sluppit få stryk ett stort antal gånger och fått men för livet av det?

Givetvis, ska det inrättas transtoaletter, könsneutrala toaletter och allt annat som lär följa i framtiden är det viktigt att även vi attackhelikoptrar får känna oss inkluderade, vi behöver inte gå på toa men livet blir bra jobbigt utan gratis bränsle och ställen där man kan landa utan att försätta sig själv och samhället i risk. Vad är det här? Trodde vi skulle vara inkluderande?

Inte alls, men det ter sig relativt poänglöst då en man som deltar i en sådan kurs per automatik stämplar sig som en våldtäktsman. Det finns därmed ingen efterfrågan då ingen vettig man vill stämpla sig som en våldtäktsman.

Inte alls, tycker en man som aldrig varit i ett slagsmål med en annan man har missat en viktig aspekt av livet. Visst, knäckta ben kan uppstå, men de läker oftast, det är ingen större grej tycker jag så länge vapen inte blandas in.
Notera att TS själv inte ångrar det som har skett.

Fick själv näsan bruten och det är väl på sitt sätt ett men för livet, men det gör inget för det gav mitt i övrigt överdrivet ungdomliga ansikte mer karaktär och manlighet enligt min omgivning och mig själv, var bara jobbigt att andas genom näsan ett tag men det blev bättre med månaderna och åren.
Citera
2017-10-22, 12:05
Avslutad
Citat:
Givetvis, ska det inrättas transtoaletter, könsneutrala toaletter och allt annat som lär följa i framtiden är det viktigt att även vi attackhelikoptrar får känna oss inkluderade, vi behöver inte gå på toa men livet blir bra jobbigt utan gratis bränsle och ställen där man kan landa utan att försätta sig själv och samhället i risk. Vad är det här? Trodde vi skulle vara inkluderande?

Inte alls, men det ter sig relativt poänglöst då en man som deltar i en sådan kurs per automatik stämplar sig som en våldtäktsman. Det finns därmed ingen efterfrågan då ingen vettig man vill stämpla sig som en våldtäktsman.

Inte alls, tycker en man som aldrig varit i ett slagsmål med en annan man har missat en viktig aspekt av livet. Visst, knäckta ben kan uppstå, men de läker oftast, det är ingen större grej tycker jag så länge vapen inte blandas in.
Notera att TS själv inte ångrar det som har skett.

Fick själv näsan bruten och det är väl på sitt sätt ett men för livet, men det gör inget för det gav mitt i övrigt överdrivet ungdomliga ansikte mer karaktär och manlighet enligt min omgivning och mig själv, var bara jobbigt att andas genom näsan ett tag men det blev bättre med månaderna och åren.
Jaha, du jämför offentliga toaletter med privata helikopterplattor.

Jag pratar inte om kurser för våldtäktsmän, jag pratar om kurser för män som inte förstår att verkligheten är farlig.

Visst, du personligen gillar att få stryk men du verkar mer än lovligt naiv beträffande de risker som du utsätter dig för och verkar uppenbarligen vara i behov av en kurs.
Citera
2017-10-22, 12:22
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, du jämför offentliga toaletter med privata helikopterplattor.

Jag pratar inte om kurser för våldtäktsmän, jag pratar om kurser för män som inte förstår att verkligheten är farlig.

Visst, du personligen gillar att få stryk men du verkar mer än lovligt naiv beträffande de risker som du utsätter dig för och verkar uppenbarligen vara i behov av en kurs.

Ptjaaa, varför inte, rätt ska vara rätt, varför ska bara vissa minoriteter får en speciell skyddad status och särbehandling?
Vi attackhelikoptrar är trots allt otroligt få i förhållande till övriga grupper så kostnaderna blir nog inte så stora iaf, Det är knappast som om vi vill ha helipads på alla ställen, bara våra favoritställen, samt hemma och jobbet.

Ok, varför inte, tror dock det är betydligt färre män som dansar runt på privata rosa moln, vi brukar ju knappast vara lika konformistiska eller naiva som kvinnor brukar vara överlag.

Eh? Du verkar vara redigt psyko. Får riktiga Dr. Sanitarium vibbar av ditt sätt att resonera.
För det första var två av de tre instanserna överfall, dvs, jag var inte alls med på det utan blev attackerad. För det andra var jag fullt medveten om riskerna när jag och en annan kille gjorde upp, jag fick en bruten näsa, han fick en brutet revben och vi täckte hela det omklädsningsrummet i blod. Men vet du vad, jag är glad för att vi gjorde det, för hade vi inte gjort upp där hade vi gjort upp på annat sätt och då hade antagligen den ena av oss legat i graven istället för att vi fann acceptans för varandra, vänskap och respekt.

So keep your fucking patronizing bullshit to yourself you ignorant cunt.
Citera
2017-10-22, 12:55
Avslutad
Citat:
Ptjaaa, varför inte, rätt ska vara rätt, varför ska bara vissa minoriteter får en speciell skyddad status och särbehandling?
Vi attackhelikoptrar är trots allt otroligt få i förhållande till övriga grupper så kostnaderna blir nog inte så stora iaf, Det är knappast som om vi vill ha helipads på alla ställen, bara våra favoritställen, samt hemma och jobbet.

Ok, varför inte, tror dock det är betydligt färre män som dansar runt på privata rosa moln, vi brukar ju knappast vara lika konformistiska eller naiva som kvinnor brukar vara överlag.

Eh? Du verkar vara redigt psyko. Får riktiga Dr. Sanitarium vibbar av ditt sätt att resonera.
För det första var två av de tre instanserna överfall, dvs, jag var inte alls med på det utan blev attackerad. För det andra var jag fullt medveten om riskerna när jag och en annan kille gjorde upp, jag fick en bruten näsa, han fick en brutet revben och vi täckte hela det omklädsningsrummet i blod. Men vet du vad, jag är glad för att vi gjorde det, för hade vi inte gjort upp där hade vi gjort upp på annat sätt och då hade antagligen den ena av oss legat i graven istället för att vi fann acceptans för varandra, vänskap och respekt.

So keep your fucking patronizing bullshit to yourself you ignorant cunt.
Jag lovar, du får jättegärna använda toalettenmOther om du inte känner dig hemma som attackhelikopter på herr- eller damtoaletten.

Patronizing bullshit? Vad har du emot kurser i riskmedvetande för män. Du skulle ju själv ordna en för kvinnor. Hatar du män eller är du helt retarderad?
Citera
2017-10-22, 18:19
Medlem
Citat:
Vem av oss är negativ egentligen?
Jag värdesätter inte den vetenskapliga betraktningen att människor är djur som varken något positivt eller negativt.

Citat:
Du: "män är djur"....( för nej kvinnor brukar inte slå andra för att få sex, det gör att detta ditt påstående alltså enbart handlar om män eller hur?)
1. "Kvinnor brukar inte slå andra för sex." Du menar omvänt: Män brukar slå andra för sex. Men det är inte sant. Endast en liten minoritet av män slår andra för sex.
2. "Detta gör att ditt påstående enbart handlar om män." Här gör du två missar:
A. Du verkar tro att jag gör ett värdemässigt ställningstagande i stil med: människor är djuriska, barbariska, okontrollerade, orena, vedervärdiga, osv, vilket inte stämmer. Jag påpekar ett vetenskapligt faktum: människor är djur.
B. Även om A var ett subjektivt ställningstagande, betyder det fortfarande inte att ställningstagandet i sig byggde på vem som slår vem. Det finns många instinktiva uttryck hos både män och kvinnor som kan ha negativa konsekvenser (vad jag alltså egentligen menade).

Citat:
Det går inte att göra något åt, människan kan inte via sin "vilja" ändra på sina samhällen. Män bara "Måste" av någon slags "natur" slå ut tänderna på kvinnor. Tjhoo!

Jag: Människan kan absolut ändra på sina sociala strukturer och normer i samhället, det gör vi hela tiden. Män är lika mycket snälla och aggressionsundvikande "djur" som kvinnor, de äger exakt samma förutsättningar till anpassning som kvinnor, alltså kan vi klart få ner mäns våld mot andra kvinnor som män.
Jodå. Det går visst att åstadkomma förändring och jag har heller aldrig påstått något annat. Problemet är delvis att våldtäktsmän står utanför samhället och dess normer. Därför kommer dessa alltid att finnas, även om man säkerligen skulle kunna minska förekomsten. Jag är personligen inte främmande för att ha till exempel empatiundervisning i skolorna, även om jag i nuläget inte tror att de flesta lärare har den kapaciteten.

Det jag menar när jag påpekar att människan är ett djur är att vissa beteenden kan man aldrig ta bort. Man kan bara minska risken för att dessa beteenden kommer till uttryck. Jag hävdar bestämt att sinnet är som en trädgård. Det räcker inte att rensa ogräs en gång och sen är det klart. Det är en ständigt pågående process som måste ske för att hålla trädgården i så fint skick som möjligt. Negativa tankemönster förvisas till komposten, och positiva tankemönster och beteendemässiga uttryck uppmuntras med näring och omvårdnad.

Detta låter ganska lätt under idealiska förhållanden. Men verkligheten är långt ifrån en ideal plats. Solen går frekvent i moln, vintrarna är långa, hagelskurar kan komma utan förvarning och slå sönder allt som växer helt urskillningslöst, skadeinsekter florerar. Det kan gå väldigt snabbt, ibland räcker det med att vända ryggen till. Dessutom representerar olyckligtvis våra sinnen olika bra grogrunder, någonting vi har med oss sen födseln, en del av vår biologi. Hos en del växer knappt någonting alls, hos ett fåtal andra är det otroligt svårt att odla positivitet (psykopati), vissa åtnjuter imponerande trädgårdar där ogräs har svårt att ta sig.

Alla kan och ska vi ständigt arbeta för att förbättra oss, men det förändrar inte det faktum att vi från början är djur; biologiska maskiner ämnade för i första hand överlevnad och fortplantning. Vi ska vara tacksamma för den godhet vi lyckas odla. Om vi alltid önskade att saker var annorlunda kommer vi aldrig bli lyckliga.

Jag måste säga att du är otroligt svartvit i ditt tänkande. Jag vet självklart inte vad du har för tidigare erfarenheter av män, men det är solklart att du har personliga problem som du behöver jobba på för att må bättre. Du har uppenbarligen en skev bild av verkligheten och flashback är det enda stället där du kan få dina fördomar om män regelbundet bekräftade.

Som sagt, ta en rejäl titt på vad du faktiskt har att jobba med, inte vad du önskar att du hade.
Citera
2017-10-22, 18:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
När man ser till många kulturer idag och i historien så ser man hur fädrar och den manliga delen av släkten "skyddar" deras kvinnliga släktingars "heder". De får ej gå ut på natten själva, ej åka buss själva, åtminstone på natten.

En av de få feminister jag respekterar (Camille Paglia) berättar om hur hon på 60-talet ej fick lämna sitt studenboende på natten, medans de manliga studenterna gjorde vad de ville. Universitet sa "Det är en farlig värld, ni kan bli våldtagen". Och kvinnor som Camille Paglia sa. "Jag tar den risken, fri att leva, fri att riskera att bli våldtagen."

Så kvinnor är fria att göra vad de vill, och klä sig som de vill. Men här kommer revolutionen:

Det måste göras klart för även unga flickor, att de förstår att när en man frågar 02:30 på natten om de vill se hans ukelele samling så frågar han om de vill knulla. Och än mer, förstå att som fria, självständiga kvinnor har de ett ansvar.

Att om de inte känner sig bekväma med en mans sexuella närmanden och handlingar så är det upp till dem att tydligt säga nej, skrika nej, riva, slå och sparka. De flickor som ej har ryggrad och styrka nog att reagera sturskt nog så bör ej släppas ut från högstadiet.

Jag har ett exempel där jag fick insikt eftersam jag kände flera inblandande. En 19-årig tjej som var ute och joggade blev stoppad av en man, som talade med henne, och övertalade henne att gå in i hans bil. I den bilen, har ej exakta detaljer men sexhandlingar skedde. Han körde henne hem.

Nästan direkt efter, så anmälde hon. Folk som känner hon närmare berättade om gråten, paniken och lidandet. Polisen tog in kvinnan, och mannen... Och det tog en del tid, men mannen blev frikänd. Varför? För när polisen frågade, hotade han, höjde rösten.. För att få in henne i bilen. Nej. När han började agera i bilen, sa hon nej, pressade bort han, försökte fly? Nej. Detta enligt båda deras vittnesmål.

Så frågan jag ställde mig blev: Var denna 19-åriga tjej en faktiskt vuxen och myndig person? Som jag ser det så skulle jag säga nej. Något har gått fel i både utbildning från skola och hem, när en person är så oförberedd på vad som är den faktiska verkligheten.

Du har rätt. Unga kvinnor får lära sig av feminismen att de inte är ansvariga för sina egna handlingar. Detta leder till att de också externaliserar problem som i själva verket ligger hos dem själva. Vad tror man ska hända om man går på efterfest på en flyktingförläggning, exempelvis? Konfetti och hallonbåtar?

I slutändan är det ju ändå det vita slöddret som drabbas. De får lära sig the hard way, eftersom de uppenbarligen saknar ansvarstagande föräldrar som talar med dem om riskbedömning.
Citera
2017-10-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxmord
Jag värdesätter inte den vetenskapliga betraktningen att människor är djur som varken något positivt eller negativt.

Och jag betraktar detta uttryckssätt "X är djur" som totalt ovetenskapligt och nedsättande.
I betydelsen X går enbart på djuriska reflexer och saknar den mänskliga förmågan agera med logik, förnuft.

Citat:
1. "Kvinnor brukar inte slå andra för sex." Du menar omvänt: Män brukar slå andra för sex. Men det är inte sant. Endast en liten minoritet av män slår andra för sex.
2. "Detta gör att ditt påstående enbart handlar om män." Här gör du två missar:
A. Du verkar tro att jag gör ett värdemässigt ställningstagande i stil med: människor är djuriska, barbariska, okontrollerade, orena, vedervärdiga, osv, vilket inte stämmer. Jag påpekar ett vetenskapligt faktum: människor är djur.
B. Även om A var ett subjektivt ställningstagande, betyder det fortfarande inte att ställningstagandet i sig byggde på vem som slår vem. Det finns många instinktiva uttryck hos både män och kvinnor som kan ha negativa konsekvenser (vad jag alltså egentligen menade).

Det som spelar någon roll här är den gruppen som tenderar använda sexuellt våld....vilken grupp/ grupper är i kraftig majoritet?

Att de sm använder sexuellt våld inte är " alla" vet vi redan. Liksom ointressant.

Citat:
Jodå. Det går visst att åstadkomma förändring och jag har heller aldrig påstått något annat. Problemet är delvis att våldtäktsmän står utanför samhället och dess normer. Därför kommer dessa alltid att finnas, även om man säkerligen skulle kunna minska förekomsten. Jag är personligen inte främmande för att ha till exempel empatiundervisning i skolorna, även om jag i nuläget inte tror att de flesta lärare har den kapaciteten.

Fast våldtäktsmän står ju inte utanför samhället. De föds in i samhällen, de fostras i våra samhällen. De agerar I samhället.
och vissa samhällen har tom gjort våldtäkt av kvinnor mer till normalt beteende iom att man har tvångsäktenskap och tvångssex på bröllopsnatten ( och resten av den kvinnans liv oftast)

Citat:
Det jag menar när jag påpekar att människan är ett djur är att vissa beteenden kan man aldrig ta bort. Man kan bara minska risken för att dessa beteenden kommer till uttryck. Jag hävdar bestämt att sinnet är som en trädgård. Det räcker inte att rensa ogräs en gång och sen är det klart. Det är en ständigt pågående process som måste ske för att hålla trädgården i så fint skick som möjligt. Negativa tankemönster förvisas till komposten, och positiva tankemönster och beteendemässiga uttryck uppmuntras med näring och omvårdnad.

Detta låter ganska lätt under idealiska förhållanden. Men verkligheten är långt ifrån en ideal plats. Solen går frekvent i moln, vintrarna är långa, hagelskurar kan komma utan förvarning och slå sönder allt som växer helt urskillningslöst, skadeinsekter florerar. Det kan gå väldigt snabbt, ibland räcker det med att vända ryggen till. Dessutom representerar olyckligtvis våra sinnen olika bra grogrunder, någonting vi har med oss sen födseln, en del av vår biologi. Hos en del växer knappt någonting alls, hos ett fåtal andra är det otroligt svårt att odla positivitet (psykopati), vissa åtnjuter imponerande trädgårdar där ogräs har svårt att ta sig.

jaha.

Citat:
Alla kan och ska vi ständigt arbeta för att förbättra oss, men det förändrar inte det faktum att vi från början är djur; biologiska maskiner ämnade för i första hand överlevnad och fortplantning. Vi ska vara tacksamma för den godhet vi lyckas odla. Om vi alltid önskade att saker var annorlunda kommer vi aldrig bli lyckliga.

Jag måste säga att du är otroligt svartvit i ditt tänkande. Jag vet självklart inte vad du har för tidigare erfarenheter av män, men det är solklart att du har personliga problem som du behöver jobba på för att må bättre. Du har uppenbarligen en skev bild av verkligheten och flashback är det enda stället där du kan få dina fördomar om män regelbundet bekräftade.

Som sagt, ta en rejäl titt på vad du faktiskt har att jobba med, inte vad du önskar att du hade.

nej jag har inga större "personliga problem" för att jag protesterar mot misogynin, och den allmänna dumheten på detta forum.. men tack ändå.
Citera
2017-10-22, 19:03
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Sanninngen är att vi har våldtäkter överallt i världen, det är alltså INTE någon etncitets fel, utan ett manlighetsproblem.

!

Du är fan korkad men inser inte det själv, våldtäkt har med vilken kultur man tillhör, bara kolla statistiken.
Citera
2017-10-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du är fan korkad men inser inte det själv, våldtäkt har med vilken kultur man tillhör, bara kolla statistiken.

ja kolla statistiken själv...

98% av alla våldtäkter begås av... män.

Pure facts som man är mer än korkad om man inte kan läsa ur just statistiken.
Citera
2017-10-22, 19:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
ja kolla statistiken själv...

98% av alla våldtäkter begås av... män.

Pure facts som man är mer än korkad om man inte kan läsa ur just statistiken.

Bland dessa 2 % så är alltså 60-90 % av icke europeisk härkomst. Trots att de utgör en tiondel av befolkningsunderlaget.

Du är ett levande bevis för att det behövs sexualundervisning för svenska kvinnor. Ni beter er som bortskämda ungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in