Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Den interna diskussionen som legat till grund för den linje som SD driver nu har sannolikt kretsat kring följande dilemma:
"Både de mätningar vi beställt själva och de som tredje part har publicerat pekar mot samma konstaterande: Vi har dammsugit hela landet på invandringskritiker som är så kritiska att de är beredda att gå till oss, samtidigt som vi inte har nånting att komma med som tilltalar andra än invandringskritiker. Därför har vi planat ut kring 25% och legat och guppat där länge nu. Det är inte som förr när vi stötvis kunde växa flera procent åt gången. Trappan tog liksom slut. Vad kan vi hitta på? Tja, vi är helt fantastiskt usla på att locka kvinnliga väljare. Vi kan inte ta oss över 30% så länge kvinnouppslutningen inte ens är hälften av männens."
Vilken slutsats kan man då rimligen ha landat i? Well, antagligen inte "Bromsklossen för kvinnorna är att vi helt enkelt är för mesiga! Män är svaga mesproppar som tycker det duger fint att vi är lite mer invandringskritiska än M och S, men kvinnor ser helt enkelt inte tillräckligt stor skillnad mellan oss och 7-klövern för att de ska tycka att ett partibyte är meningsfullt. För att blidka kvinnliga väljare behöver vi därför rulla ut en massiv repatrieringskampanj med rubriken 1 miljon rasfrämlingar ska väck från landet senast 2019!. Den gick hem skitbra i vår fokusgrupp bestående av Kerstin, Agneta och Solveig från Enköping."
Dina halmgubbar är väldigt underhållande

, men de är halmgubbar.
Katerina Janouch har publicerat en intervju med Peter Springare.
Citat:
”Många har ingen aning om hur allvarlig situationen i Sverige är”
[---]
Vad är det vi ser hända i Sverige nu?
– Jag är djupt bekymrad över hur utvecklingen är. Och undrar hur långt det måste gå innan folk i beslutsfattande positioner och politiker vaknar och ser vart vi är på väg någonstans. Man fortsätter stoppa huvudet i sanden. Gällande Helsingborg, men även här i Örebro nu, då går man ut och säger att man har full kontroll. Det är precis tvärtom, vi har tappat kontrollen. Och i nästa andetag säger man, det här sporrar bara oss, det här viker vi inte från. Vi kommer jobba ännu hårdare. Men det stämmer inte heller. För jag vet hur man påverkas när man blir utsatt för hot. Det påverkar visst.
Det påverkar polisverksamheten, både verksamheten och enskilda poliser. Och sen kommer debatten, är det värt det, ska vi utsätta oss… Jag vet att det finns ett antal poliser här i Örebro som inte vill åka på jobb till exempel i Vivalla. För det är obehagligt. När vi nått till den punkten är vi riktigt, riktigt illa ute. När polisen hamnar i det läget att man rädd att hamna i ett bakhåll, då har det gått mycket, mycket långt och vi är mycket illa ute.För mig är det en gåta hur polischefer inför allmänheten framhärdar att man har full koll. Vad vill man vinna på det?
Det är givetvis uppenbart vad kartellen av de gamla partierna vill vinna på det... och det är lite svårförståeligt, att SD s.a.s. spelar med. Janouch frågar:
Citat:
Många anser att Sverige är förlorat när det kommer till kriminalitet.
Peter blir tyst en stund. Han protesterar inte omedelbart, säger inte emot mig som jag hade hoppats, när jag uttalar ett sånt kraftfullt och i mångas öron provocerande påstående. Till slut kommer det.
– Ja…
Han tittar liksom förbi mig. Jag gillar inte alls han reaktion.
– Då kommer vi till detta med orsaker, säger han till slut. För att kunna komma tillrätta med problemen, så kommer vi tillbaka till det här ursprungliga. Mitt ”jag är så trött”. Att sätta fokus på frågan om kriminella invandrares mycket kraftiga överrepresentation inom våldsbrott i allmänhet och mycket grova våldsbrott i synnerhet. Och då kommer vi till frågan som du ställde och många andra ställer sig – vad ska man göra, eller är vi verkligen förlorade?
Steg ett i detta är att försöka identifiera de här problemen, och då måste frågan om kriminella invandrare upp. Sverige är uppbyggt på forskning och statistik. Man tar fram fakta, fakta, fakta när det gäller allt annat. Men när man kommer fram till den här frågan då vill man inte ta fram fakta. Då vill man hänvisa till BRÅ:s rapport från 2005.
Betvivlar att det idag skulle gå hem hos gemene man och kvinna att kalla SD för rasister, om partiet skulle göra det till en central, återkommande fråga att kräva att fakta, fakta, fakta ska tas fram om brottsligheten och om förvandlingen av bibliotek, sjukhus, simhallar osv.
Jag instämmer helt i att "problemet är att så länge SD inte får mediautrymme så vet ingen vad de säger" och därför förespråkar jag, att när SDs politiker (t.ex. Åkesson) intervjuas så ska det vara
en central, återkommande fråga att kräva att fakta, fakta, fakta ska tas fram.
Det är för klent att lägga t.ex. frågan om brottslighetens utveckling åt sidan, när SDs motion om att Brå ska göra en ny utredning (som förväntat) inte fått något stöd av de partier, som ombesörjt den förfärliga utvecklingen. SD måste utnyttja alla (nåja, nästan alla) tillfällen att *påminna* väljarna om, att de ansvariga partierna/politikerna är angelägna att väljarna inte vet, vad de övriga partierna har ställt till med.
(Media brottas med insikten om sin egen sjunkande trovärdighet, så det är inte säkert att journalistkåren idag är riktigt lika förtjust i att det ska mörkas och döljas, som man tidigare har varit... men det låter jag vara osagt.)
Rasistanklagelser och misstänkliggöranden skulle SD (imo idag framgångsrikt) kunna bemöta med kontringen: Ni (dvs gammelpartierna) försöker mha rasistanklagelser sopa resultatet av er politik under mattan och vilseleda väljarna i syfte att fly ert ansvar för den samhällsutveckling, som ni har skapat.
-----
Citat:
Det blir allt vanligare med stök och hot på bibliotek. Ansvariga politiker och chefer försöker ofta sopa problemen under mattan. Eller så sveper de sig i normkritisk ideologi och går till angrepp mot dem som vill ha ordning och lugn. Allmänhet och medarbetare lämnas i sticket.
https://soundcloud.com/studio-axess/...naneuding-podd
Den här utvecklingen berör och upprör kvinnor.