2017-10-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Playback diffar på upp mot 10 minuter.

Lade 60 min. recording time och slutfilen blev på 51:44.

Prövade med 52 min. och fick slutfil på 44:09.

Har hittills endast prövat med Barnkanalen.

Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Intressant... Aldrig själv upplevt det och ingen annan har iallafall rapporterat det.

Nu får jag inte ner någon fil när jag går tillbaka 1 timme eller mer på Barnkanalen.
Tittar jag i min nedladdningsmapp kommer den upp som .ts under nedladdning men försvinner direkt när den är klar.
Procenten räknar också ner fort och jämnt, utan "motstånd" som det brukar vara annars.

SVT2 har samma problem men SVT1 fungerar.

Python-ikonen har också försvunnit från playback.

Prövat lägga in mappen på nytt, kört som admin. och dubbelkollat att mappen ligger som undantag i antivirus.
Citera
2017-10-22, 18:31
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Nu får jag inte ner någon fil när jag går tillbaka 1 timme eller mer på Barnkanalen.
Tittar jag i min nedladdningsmapp kommer den upp som .ts under nedladdning men försvinner direkt när den är klar.
Procenten räknar också ner fort och jämnt, utan "motstånd" som det brukar vara annars.

SVT2 har samma problem men SVT1 fungerar.

Python-ikonen har också försvunnit från playback.

Prövat lägga in mappen på nytt, kört som admin. och dubbelkollat att mappen ligger som undantag i antivirus.
Funkar även nu för mig... Kan du testa igen eller fler?
Citera
2017-10-22, 19:12
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Funkar även nu för mig... Kan du testa igen eller fler?
Nu har också jag lyckats få errors... Jag väntar dock med att testa innan jag börjar undersöka då då kan va lite hicka bara
Citera
2017-10-22, 20:33
Medlem
Hejsan
Jag undrar om Umans prog fungerar på Dplay Premium ?
Citera
2017-10-22, 21:32
Medlem
Dplay Premium fungerade för mig i somras i alla fall (tog en gratismånad)
Citera
2017-10-22, 21:38
Medlem
Exception in Tkinter callback
Traceback (most recent call last):
File "Tkinter.pyc", line 1537, in __call__
File "umans_webtv_downloader.pyw", line 174, in main
UnicodeEncodeError: 'ascii' codec can't encode character u'\xe5' in position 105: ordinal not in range(128)
https://www.tv4play.se/program/så-mycket-bättre/3939113

Samma med "gamla" versionen av Uman innan 17/10 samt med nya 17/10. Även omstart av dator.

Jordskott på SVT fungerar samma med Idol på Tv4
Citera
2017-10-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av air23
Exception in Tkinter callback
Traceback (most recent call last):
File "Tkinter.pyc", line 1537, in __call__
File "umans_webtv_downloader.pyw", line 174, in main
UnicodeEncodeError: 'ascii' codec can't encode character u'\xe5' in position 105: ordinal not in range(128)
https://www.tv4play.se/program/så-mycket-bättre/3939113

Samma med "gamla" versionen av Uman innan 17/10 samt med nya 17/10. Även omstart av dator.

Jordskott på SVT fungerar samma med Idol på Tv4
Använd inte åäö i filnamnet.
Citera
2017-10-22, 22:31
Medlem
Ja, något är det som velar med att tanka från TV4Play. Försöker också med första avsnittet av Så mycket bättre och det fungerar inte alls. Det är olika saker som händer, allt som oftast tankas hela avsnittet ner, men hackar och har sig relativt ofta i videofilen (otittbart), men ibland slutar den helt sonika att tanka mot slutet och fortsätter vidare ändå (så har man konvertering på så går den vidare med slutresultatet som är inkomplett).

Jag har testat både med uwtd och separat med svtplay-dl och det har fungerat tidigare, men inte längre.

Även testat andra videos från TV4Play med samma resultat. Är det något nytt problem det här?
Citera
2017-10-22, 22:35
Medlem
Jag använder naturligtvis inte åäö. Herregud min skapare, självfallet använda jag åäö eller inklistrade i länken. Allt fungerar, lite trött
Senast redigerad av air23 2017-10-22 kl. 22:42.
Citera
2017-10-23, 09:05
Medlem
Jag ber om ursäkt om min fråga har blivit besvarad tidigare, har försökt att se om så är fallet men har inte hittat något.

Frågan handlar om youtube-dlg.

Har precis gått över till en WIN-10 burk, (lite äldre modell), från en XP och har nu på morgonen stött på patrull.

Jag har laddat ner den senaste versionen av Y-dlg, (som skiljde sig från den äldre varianten jag hade på XP'n), och därefter försökt ladda ner från SVT men fick ett snabbt svar, efter ett par sekunder, om att att filen var nedladdad - vilket den naturligtvis inte var.

Då jag fortfarande har kvar XP'n så provade jag där, (med en äldre variant av y-dlg - den med tre knappar, Download - Update - Options), och där så fungerade nedladdningen.

Vad är det som strular på win-10 men fungerar på XP'n?

Ledsen om infot är knapphändigt. Har försökt att se versionsnumret på den gamla versionen men jag hittar den inte - står inte i listen ovantill heller.
Senast redigerad av Radiogogo 2017-10-23 kl. 09:29.
Citera
2017-10-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiogogo
Jag har laddat ner den senaste versionen av Y-dlg, (som skiljde sig från den äldre varianten jag hade på XP'n), och därefter försökt ladda ner från SVT men fick ett snabbt svar, efter ett par sekunder, om att att filen var nedladdad - vilket den naturligtvis inte var.

Har försökt att se versionsnumret på den gamla versionen men jag hittar den inte - står inte i listen ovantill heller.

Den gamla 0.3.8.0 duger gott.
För att se version håller du musen still över youtube-dl-gui.exe så skrivs version ut.
Eller högerklickar och väljer Egenskaper/Properties>Details.

Men du måste ju klicka UPDATE för att få senaste Youtube-DL.exe som då automatiskt läggs i:

C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Roaming\youtube-dlg

på Win10.

Men du kan ju sannolikt kopiera hela Youtube-DLG mappen från din XP till din Win10.

Den mappen ska då innehålla
SE BILD >>> http://sv.tinypic.com/r/2mrzey8/9

Kod:
http://sv.tinypic.com/r/2mrzey8/9

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2mrzey8&s=9#.We2d1OSsWHs

Annars hämtar du Windows Installer eller Portable, som är att föredra då man då inte installerar utan bara packar upp det dit man vill ha det.

Kod:
https://github.com/MrS0m30n3/youtube-dl-gui

Man KANSKE måste ha en PATH till FFMPEG\BIN mappen, men det vet jag inte säkert då jag haft den mappen i PATH i åratal redan.
Citera
2017-10-23, 10:51
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysticum
Ja, något är det som velar med att tanka från TV4Play. Försöker också med första avsnittet av Så mycket bättre och det fungerar inte alls. Det är olika saker som händer, allt som oftast tankas hela avsnittet ner, men hackar och har sig relativt ofta i videofilen (otittbart), men ibland slutar den helt sonika att tanka mot slutet och fortsätter vidare ändå (så har man konvertering på så går den vidare med slutresultatet som är inkomplett).

Jag har testat både med uwtd och separat med svtplay-dl och det har fungerat tidigare, men inte längre.

Även testat andra videos från TV4Play med samma resultat. Är det något nytt problem det här?
Har du problem med svtplay-dl så gissar jag på att du svtplay-dl returnerar att du använder otillåtna tecken i URL eller i output.

Kod:
https://www.tv4play.se/program/s%C3%A5-mycket-b%C3%A4ttre/3939113

Kan vara en lösning på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in