2017-05-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exhl
Det är inte Avast som blivit galet, så reagerar alla antivirusprogram när de träffar på skadlig programvara. Umans program innehåller en trojan. Du får välja, antingen en virusfri dator med Avast eller en dator med virus i.

jag litar på Umans. Det är avast och avg som falsklarmar.
Citera
2017-05-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Tack för svar.

När jag tittar i min C:\Users\xyz\.get_iplayer\ hittar jag dessa fyra filer.

cookies.desktop
download_history
tv.cache
tv.cache.old

Dock ingen option-fil.
"option" filen skapas efter att man, i get_ipayers cmd fönster, kört:
get_iplayer --prefs-add --tvmode=best --fps50
Citera
2017-05-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exhl
Det är inte Avast som blivit galet, så reagerar alla antivirusprogram när de träffar på skadlig programvara. Umans program innehåller en trojan. Du får välja, antingen en virusfri dator med Avast eller en dator med virus i.
umans_webtv_downloader.exe får ratio 10/61 på virustotal:
https://virustotal.com/en/file/c8722...is/1494587297/
Bl.a säger AVG, Avira, Bitdefender, Clamav, Comodo och MS att den är säker.
"false positives" har existerat sedan urminnes tider. Bara att ignorera ;-)
Fråga:
Är det säkert att du inte är någon på SVT som inte gillar att vi laddar ner från SVT?
Citera
2017-05-12, 14:05
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan42
umans_webtv_downloader.exe får ratio 10/61 på virustotal:
https://virustotal.com/en/file/c8722...is/1494587297/
Bl.a säger AVG, Avira, Bitdefender, Clamav, Comodo och MS att den är säker.
"false positives" har existerat sedan urminnes tider. Bara att ignorera ;-)
Fråga:
Är det säkert att du inte är någon på SVT som inte gillar att vi laddar ner från SVT?
Ser inte varför någon på SVT eller någon annan kanal skulle ha invändningar kring detta. De använder kopieringsskydd när de krävs och den typen av material kan inte kopieras med mjukvara som diskuteras här. Visst du kan göra en screen cast men det är ingenting dr kan ha invändningar åt så länge man använder de man kopierar för privat bruk.
Citera
2017-05-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Ser inte varför någon på SVT eller någon annan kanal skulle ha invändningar kring detta. De använder kopieringsskydd när de krävs och den typen av material kan inte kopieras med mjukvara som diskuteras här. Visst du kan göra en screen cast men det är ingenting dr kan ha invändningar åt så länge man använder de man kopierar för privat bruk.
Ok, får väl hoppas då att SVT fixar så man kan ladda ner direkt utan att man behöver använda umans, svtplay-dl m.fl. utomstående program.
Citera
2017-05-12, 15:24
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ok, får väl hoppas då att SVT fixar så man kan ladda ner direkt utan att man behöver använda umans, svtplay-dl m.fl. utomstående program.
Försåg svt dig med inspelningsbara dvd-spelare och vhs-spelare? Ser inte varför de skulle tillgänglig göra detta. Privatkopiering är något som subventioneras genom att avgiftsbelägga lagringsmedia.
Citera
2017-05-12, 15:48
Medlem
Citat:
Försåg svt dig med inspelningsbara dvd-spelare och vhs-spelare? Ser inte varför de skulle tillgänglig göra detta. Privatkopiering är något som subventioneras genom att avgiftsbelägga lagringsmedia.
Ok, SVT vill alltså inte att man laddar ner deras program, bara titta, korrekt?
Citera
2017-05-12, 16:28
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ok, SVT vill alltså inte att man laddar ner deras program, bara titta, korrekt?
Privatkopiering är tillåtet. Vad har svts åsikt med detta?
Citera
2017-05-12, 16:45
Medlem
Citat:
Privatkopiering är tillåtet. Vad har svts åsikt med detta?
Jag vet att privatkopiering är tillåtet och jag är övertygad om att SVT inte gör nedladdning tillgänglig för att de inte vill ha det så. Varför vet jag dock ej.
Hursomhelst, ganska meningslös diskussion...
Senast redigerad av allan42 2017-05-12 kl. 16:48.
Citera
2017-05-12, 16:48
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Jag vet att privatkopiering är tillåtet och jag är övertygad om att SVT inte gör nedladding tillgänglig för att de inte vill ha det så. Varför vet jag dock ej.
Hursomhelst, ganska meningslös diskussion...
Hade man motsatt sig detta hade man inte selektivt valt att kopieringsskydda de material man erbjuder på SVTplay. Kopieringsskydd är krav från produktionsbolag osv. Att SVT skulle ha en åsikt kring privatkopiering är uteslutet då detta är lagligt, piratkopiering däremot jobbar dom aktivt med genom att exempelvis kontinuerligt ta ned material som privata användare publicerar på youtube.

Men visst jag hoppas foliehatten klär dig.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-05-12 kl. 16:52.
Citera
2017-05-12, 17:06
Medlem
Citat:
Hade man motsatt sig detta hade man inte selektivt valt att kopieringsskydda de material man erbjuder på SVTplay. Kopieringsskydd är krav från produktionsbolag osv. Att SVT skulle ha en åsikt kring privatkopiering är uteslutet då detta är lagligt, piratkopiering däremot jobbar dom aktivt med genom att exempelvis kontinuerligt ta ned material som privata användare publicerar på youtube.

Men visst jag hoppas foliehatten klär dig.
Förstår inte vad kopieringsskydd har med deras ovilja att göra nerladdning lätt.
Youtube? Du menar klippen här:
https://www.youtube.com/user/SVT/videos
Tack, men nej tack ;-)
Citera
2017-05-12, 17:11
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Förstår inte vad kopieringsskydd har med deras ovilja att göra nerladdning lätt.
Youtube? Du menar klippen här:
https://www.youtube.com/user/SVT/videos
Tack, men nej tack ;-)
Det där är SVT:s egna youtube konto ingen privat användare eller ser du SVT som en privat användare?
Kopieringsskyddad material är något som inga programvaror som diskuteras här i tråden kan hämta hem på de sätt som exempelvis umans program tillåter. Den typen av program kan endast rippas genom screencast. Hur du än vrider och vänder på de kan man inte stoppa privatkopiering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in