2017-10-22, 23:51
Avstängd
Och där small det igen, två nya kraftiga bomber samma kväll utanför två hyreshus - ett på Värnhem (som ju inte precis är "100% ghetto") och ett på Persborg. Bara några dagar efter senaste bomben på Rosengård.

https://www.sydsvenskan.se/2017-10-22/explosion-pa-zenithgatan

https://www.sydsvenskan.se/2017-10-22/larm-om-hog-small-pa-persborg

Både Malmös politiska ledning och Sydsvenskan vägrar diskutera orsakerna eller de långsiktiga följderna av våldet. Eller, förstås, etnifieringen i detta våld.
Citera
2017-10-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Att alla skulle va bidragspatrask är bullshit. Då har du inte varit i Västra delarna av Malmö där det fortfarande är bra. Sen att alla politiker m.m skiter i Malmö är ju förjävligt!

Jag tror du är ett patrask med låg intelligens. De som bor i västra hamnen är politiker, journalister och kommunalpampar som knullat till sig sina jobb och där man medvetet satt upp höga barriärer så att avskum, bottenskrap, patrask och muslimer, latinamerikaner, fransmän, spanjorer inte ska få fotfäste.
Så fort muslimerna dyker upp, tutar nattetid, ägnar sig åt kriminalitet, varvar motorn, spelar hög muslimsk musik nattetid och annat bara muslimer är duktiga på ringer man febrilt för att få bort dem för spring där innebär att investeringsvärdet urholkas. Alla fattar att de som bor i västra hamnen gör det för att de vill slippa inavlade patrask och kriminella utom du då. Tar du dig till limhamn bygger man hyresrätter febrilt för man vill att fler bidragspatrask ska bo bland de som bidrar. Där brukar också kriminella och patrask dyka upp och hålla på med kriminalitet för där är det fortfarande inte skövlat.

Om du är observant så dyker det upp svartingar, latinamerikaner, zigenare och muslimer som spanar efter bilar att stjäla eller reservdelar. Man ser på en gång vilka det är för de har alldeles för låg intelligens att dölja sina intentioner. De själva anser att de är smarta, sluga och listiga för de är kriminella. Alla andra anser att de är korkade kriminella.
Senast redigerad av assburger913 2017-10-23 kl. 18:29.
Citera
2017-10-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och där small det igen, två nya kraftiga bomber samma kväll utanför två hyreshus - ett på Värnhem (som ju inte precis är "100% ghetto") och ett på Persborg. Bara några dagar efter senaste bomben på Rosengård.

Både Malmös politiska ledning och Sydsvenskan vägrar diskutera orsakerna eller de långsiktiga följderna av våldet. Eller, förstås, etnifieringen i detta våld.

Zenithgatan är inte riktigt Värnhem. Där brukar muslimer passera för det finns ett par muslimbutiker och muslimfästen efter viadukten. En byggnad intill viadukten har köpts upp med svarta pengar av muslimer och gjorts om till svartboende för papperslösa och andra bottenskrap (för muslimer). I Malmö kan man göra vad man vill för det händer ingenting. Det är ingen kontroll speciellt i Malmö. Många som bor på Rosengård passerar den vägen om man inte vill ta samma väg som de muslimska horderna som bor på Rosengård tar men det fattar ju alla som är normalintelligenta.

Malmö är ett ghetto och hur mycket man bygger om köpcentrumet på Värnhem kommer man inte att få fart på det ekonomiskt. Det existerar ingen köpkraft i Malmö och Värnhem skulle jag säga är ett "halvghetto". Det är ett bussnav där och det skapar en hel del genomströmning av folk (och kriminalitet). Runt hörnet (vid macken) finns ett boende för färska muslimer som tycker om att stjäla i butikerna. Kolla vad man tjänar i snitt på Värnhem så får du en vink om vad det är för ställe. Man kan ha massor av åsikter men när man gör sin egen research så vet man helt säkert vad det är som gäller.
Senast redigerad av assburger913 2017-10-23 kl. 18:28.
Citera
2017-10-23, 18:18
Medlem
En annan observation i Malmö. När man handlar med handscannern i centrala Malmö får man göra en avstämning lite då och då. Det är helt ok för min del. Jag brukar alltid dubbelkolla så att det jag handlar kommer med i scannern. När man indikerar för en som jobbar där (svensk) i samband med detta att man verifierat att allt är med så nickar de. De fattar att man sköter sig och de läser av vem som inte har rent mjöl i påsen. Medan när man säger samma sak för en icke svensk så kollar de skumt på en. Anledningen till det är för enligt deras norm och ramverk är det ok att stjäla. Det är ok att inte slå in något och säga att det blivit något fel för det blir ingen påföljd. Tycker inte ni ska köpa min observation utan gör era egna observationer och tänk till själv när ni är ute i Malmö.
Senast redigerad av assburger913 2017-10-23 kl. 18:27.
Citera
2017-10-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assburger913
En annan observation i Malmö. När man handlar med handscannern i centrala Malmö får man göra en avstämning lite då och då. Det är helt ok för min del. Jag brukar alltid dubbelkolla så att det jag handlar kommer med i scannern. När man indikerar för en som jobbar där (svensk) i samband med detta att man verifierat att allt är med så nickar de. De fattar att man sköter sig och de läser av vem som inte har rent mjöl i påsen. Medan när man säger samma sak för en icke svensk så kollar de skumt på en. Anledningen till det är för enligt deras norm och ramverk är det ok att stjäla. Det är ok att inte slå in något och säga att det blivit något fel för det blir ingen påföljd. Tycker inte ni ska köpa min observation utan gör era egna observationer och tänk till själv när ni är ute i Malmö.

Varför tror du city gross Rosengård saknar självscanning?
Citera
2017-10-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Får nog bli bättre på länka

Ang polishus sprängningen

https://www.google.se/search?biw=1600&bih=794&q=malm%C3%B6+polishus+spr% C3%A4ngningen&oq=malm%C3%B6+polishus+spr%C3%A4ngni ngen&gs_l=psy-ab.12...0.0.0.162482.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1 ..64.psy-ab..0.0.0....0.FUyiNNjIC_Y

Ang explosion på husen

https://www.google.se/search?q=explosion+i+malm%C3%B6&oq=explosion+i+mal m%C3%B6&gs_l=psy-ab.3..35i39k1l2j0l2j0i22i30k1l6.5122.11365.0.11648 .23.19.0.0.0.0.248.2412.0j16j1.18.0....0. ..1.1.64.psy-ab..5.18.2872.6..0i67k1j0i131k1j0i22i10i30k1.469.y hSDG54VooQ

Fast man har kameror så lyckas man inte fånga de som gör detta. Man borde bötfölla deras föräldrar med de summor som deras barn förstör så kommer denna typ av brott att minska. I Danmark vräker man de som är brottslingar och ägnar sig åt kriminalitet. Det är därför ma ser så många muslimer från Danmark som vill flytta till Sverige (och nollställa bidragscykeln). Här kan de fortsätta med sin kriminalitet och vara ifred. Tycker inte ni ska köpa det jag skriver utan ställ er vid ett skattekontor i Malmö och observera vilka som dyker upp där. Dra era egna slutsatser.
Citera
2017-10-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noblehorse
Varför tror du city gross Rosengård saknar självscanning?

Jag har varit på Rosengård en gång. Jag kom dit i en splitterny VW Golf och svartingarna/muslimerna stirrade på bilen hela tiden. Det var många år sedan och jag aldrig varit där sedan dess men ligger lite i linje med vad du säger men för att få en handscanner kräver att man använder sin legitimation och/eller ett kreditkort. På Rosengård gissar jag att det finns horder som jobbar svart och drar bidrag parallellt. De vill inte att det finns elektroniska spår och jag gissar att i Malmö finns det horder med latinamerikanska och muslimska papperlösa.
Senast redigerad av assburger913 2017-10-23 kl. 19:24.
Citera
2017-10-24, 09:24
Medlem
spoilers avatar
"Malmös så kallade kommuntal sänks från årets 408 till 155 nästa år. Vid sidan av anvisningarna, som Migrationsverket genomför, beräknas över 1.500 flyktingar själva flytta till Malmö 2018."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/flyktingfordelningen-2018-kalldusch-for-flera-kommuner
Citera
2017-10-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Malmös så kallade kommuntal sänks från årets 408 till 155 nästa år. Vid sidan av anvisningarna, som Migrationsverket genomför, beräknas över 1.500 flyktingar själva flytta till Malmö 2018."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/flyktingfordelningen-2018-kalldusch-for-flera-kommuner

Svart jobbens mecka Malmö Svartjobb och bidrag klart Malmö är en manganet för araber.
Senast redigerad av ascheberg 2017-10-24 kl. 18:02.
Citera
2017-10-24, 19:17
Medlem
Dugins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Att kränka kyssande kvinnor är en gammal skånsk sedvänja.
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-24/kyssande-par-utsatta-for-hatbrott-vid-mobilia

Sen är ju frågan om detta är något som är positivt eller negativt för Sverige. Personligen tycker jag att blatten gjorde landet en tjänst. Vill man hångla får man ta in på ett hotell eller vara i privat sfär. Folk ska inte behöva exponeras för två flator som slickar varandra i ansiktet.
Citera
2017-10-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Nu vet jag inte var de som kommenterat dig bor, men de verkar inte tillhöra "de flesta".

Är det så att enligt dig och "de flesta" så är Malmö en välmående stad som inte har några problem med invandring och integration?
Sent till festen men okej... För det första, när jag sade 'de flesta' syftade jag på att många fler vill flytta till Malmö än ifrån. Bostadspriserna har länge ökat mer än riksgenomsnittet, visst flyttar många utlandsfödda hit också med vad som driver upp priserna är köpstark medelklass.

Ok nej, de som kommenterar här är INTE på något vis representativt för "de flesta". De flesta som kommenterar här verkar vara ignoranta rasister som aldrig har varit i Malmö, kanske har de knappt varit upp ur morsans källare, men som går igång på hat och att rasa över nått de har läst på Fria Tider.

Jag har inget emot de som kritiserar Sveriges migrationspolitik, det kan vara väl befogat men vad jag inte förstår alls är detta irrationella hat. Jag fattar verkligen inte...

Jag bor här i Malmö, sedan många år tillbaka. Trivs jättebra, staden är kanske inte så fin, rent estetiskt, men folket här är i allmänhet trevliga, de pratar med varandra, är toleranta, vänliga. Om det beror på mångkultur eller inte kan jag inte säga men jag gissar på ja. Har i perioder jobbat på grundskolor i Malmö, som för all del kan vara lite stökiga, men i huvudsak är det faktiskt fint att se hur kidsen lär av varandra och utvecklas positivt av det. Och den stora majoriteten av sk MENA-kids är precis som barn är i allmänhet: skötsamma, busiga, smarta, korkade, vetgiriga, begåvade, lata, ambitiösa men väldigt sällan elaka.

Citat:
Jag kan ge dig lite exempel som tyder på att det är en stad i förfall.

Var 10:e bil ägs av en bilmålvakt. Detta medför att bilar parkeras hur som helst. Bilar körs av körkortslösa och är oförsäkrade.

Källa: https://www.sydsvenskan.se/2014-02-19/var-tionde-malmobil-ags-av-en-bilmalvakt

Ett reportage som faktiskt skrämmer mig. Detta är i Sveriges tredje största stad och enligt Google Maps ett hyfsat centralt kvarter. Kriminella har fullständigt tagit över ett område, jag uppmanar dig och "de flesta" att läsa och begrunda.

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/grabbarna-pa-seved/

I vissa bostadsområden provskjuts automatvapen i källarna. Känns det sunt? Tror du det åtgärdas med Morgan Johanssons förslag på skärpta vapenlagar?

Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/se-garaget-dar-kriminella-provskjuter-vapen

Angående Malmös ekonomi så får kommunen inte ihop siffrorna utan måste få pengar via det kommunala utjämningssystemet. En del av dessa pengar använder man till att ge bidrag till illegala flyktingar. Känns det rätt att använda pengarna till att ge illegala flyktingar en chans till att klamra sig fast i landet?

Källa: http://www.di.se/nyheter/staden-ett-svart-hal-for-bidragspengar/
Källa: http://www.expressen.se/kvallsposten/malmo-fortsatter-ge-bidrag-till-papperslosa-trots-dom/

Malmö stad må vara fattig men en hel del av Malmöborna har det ganska eller mycket bra ekonomiskt. Detta tack vare bidrag och kriminalitet. De får bidrag, jobbar svart och sysslar med diverse kriminella affärer. Att få dessa pengar vita genom att köpa en villa eller lägenhet är en bra affär.

Källa: https://www.sydsvenskan.se/2016-01-29/skatt-vapen-mot-svarta-pengar
Alltså, klart att det finns problem med utanförskap, kriminalitet och våld i Malmö. I vissa områden bor nästan bara invandrare och arbetslösheten är skyhög. Detta är ovedersägligt och ett politiskt och ekonomiskt problem. Det kan vara svårt nog för etniska svenska kids att få ett jobb; det säger sig självt att det är nästintill omöjligt för en Somalisk tant utan skolbakgrund ens från sitt eget land. Men detta betyder inte att staden är otrevlig eller att man som svensk skulle behöva vara rädd för att röra sig på gator och torg.

Citat:
Du kanske rör dig som du vill men skulle du låta din flickvän eller dotter röra sig hur som helst i Malmö?
Min flickvän? Ja naturligtvis, och det gör hon också utan rädsla. Min dotter är ett barn och får naturligtvis inte röra sig som hon vill, det vore väldigt oansvarigt av mig
Citera
2017-10-26, 13:59
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmosounds
Sent till festen men okej... För det första, när jag sade 'de flesta' syftade jag på att många fler vill flytta till Malmö än ifrån. Bostadspriserna har länge ökat mer än riksgenomsnittet, visst flyttar många utlandsfödda hit också med vad som driver upp priserna är köpstark medelklass.

Ok nej, de som kommenterar här är INTE på något vis representativt för "de flesta". De flesta som kommenterar här verkar vara ignoranta rasister som aldrig har varit i Malmö, kanske har de knappt varit upp ur morsans källare, men som går igång på hat och att rasa över nått de har läst på Fria Tider.

Jag har inget emot de som kritiserar Sveriges migrationspolitik, det kan vara väl befogat men vad jag inte förstår alls är detta irrationella hat. Jag fattar verkligen inte...

Jag bor här i Malmö, sedan många år tillbaka. Trivs jättebra, staden är kanske inte så fin, rent estetiskt, men folket här är i allmänhet trevliga, de pratar med varandra, är toleranta, vänliga. Om det beror på mångkultur eller inte kan jag inte säga men jag gissar på ja. Har i perioder jobbat på grundskolor i Malmö, som för all del kan vara lite stökiga, men i huvudsak är det faktiskt fint att se hur kidsen lär av varandra och utvecklas positivt av det. Och den stora majoriteten av sk MENA-kids är precis som barn är i allmänhet: skötsamma, busiga, smarta, korkade, vetgiriga, begåvade, lata, ambitiösa men väldigt sällan elaka.

Alltså, klart att det finns problem med utanförskap, kriminalitet och våld i Malmö. I vissa områden bor nästan bara invandrare och arbetslösheten är skyhög. Detta är ovedersägligt och ett politiskt och ekonomiskt problem. Det kan vara svårt nog för etniska svenska kids att få ett jobb; det säger sig självt att det är nästintill omöjligt för en Somalisk tant utan skolbakgrund ens från sitt eget land. Men detta betyder inte att staden är otrevlig eller att man som svensk skulle behöva vara rädd för att röra sig på gator och torg.

Min flickvän? Ja naturligtvis, och det gör hon också utan rädsla. Min dotter är ett barn och får naturligtvis inte röra sig som hon vill, det vore väldigt oansvarigt av mig
Ok vi konstaterar att du trivs i Malmö och ser lite problem med integration och ungdomsarbetslöshet. När jag läser det jag länkade till ser jag gigantiska problem. Problem som riskerar att bli permanenta om man inte tar tag i dem direkt.

Citat:
Malmö har på fyrtio år gått från välmående arbetarstad till en av landets fattigaste kommuner. Skyhög arbetslöshet. Stor invandring. Växande klyftor. Social oro. ”Staden är en tryckkokare”, säger professor Tapio Salonen. På många sätt är Malmös kris hela Sveriges – fast värre.

Citat:
Arbetslösheten i Malmö är dubbelt så hög som i landet i stort; sysselsättningsgraden har sjunkit till 65 procent, långt under rikssnittet på 78 procent.
Eleverna i Malmös skolor presterar sämre – hela 22 procent av barnen lämnar grundskolan utan behörighet till gymnasiet mot 14 procent i hela landet.
Var tionde familj i Malmö tar emot socialbidrag som kostar skattebetalarna en miljard kronor om året. Allt fler behöver försörjningsstöd under lång tid. Utgifterna för de hemlösa gräver djupa hål i kommunens budget.
Det faktum att stadens invånare blivit allt fattigare har också gjort Malmö till en fattig kommun.
Av budgeten på 20 miljarder utgörs en fjärdedel av skatteutjämning och andra bidrag från staten.

https://www.sydsvenskan.se/2016-06-26/sa-blev-malmo-fattigast-i-sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in