Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
ja verkligen man märker ingenting här skulle jag vilja påstå när man rör sig runt i stan alla bara går runt som zombies i sin bubbla stirrrandes i sina telefoner, business as usual alla är väl naiva idioter som tror inte corona viruset kan komma hit, inga restriktioner eller något kan man tycka är lite märkligt. Folk verkar ju umgås gå äta på restauranger, titta på bio umgås osv bland andra utan att ens verka bry sig eller tänka..
På miljöförvaltningen i Malmö jobbar det säkert 150 pers. De borde trycka upp afficher på arabiska och ge till alla arabaffärer. "skaka inte hand" "undvik folksamlingar" "visa hänsyn" "dela inte vattenpipa" "nys inte på bussen" osv.
Malmö är en stad där det räcker med ett strömavbrott på 3 minuter för att dysfuntionella börjar kasta sten på fönster. Om det blir en "Boom" i Malmö så blir det totalt kaos. Personalen kommer att lämna SUS när alla aqraber "vill gå före i kön" och Danskarna stänger bron. Tyvärr så gissar jag att det händer. Att försöka hålla tiotusentals araber hemma i sina ghetton är omöjligt vid en karantän. Ingen info går ut åpå arabiska. - Det är inte kineser vi talar om. Unga friska arabmän kommer över sjukdomen snabbt och ger sig på de svaga. Gängen är som hyenor. - Jag vet. Jag är nojjig som fan. I Malmös ghettostadsdelar bor det 3 ggr fler än vad det är byggt för. Överallt är det grönsaker ute i lådor på trottoarer. jag tror att viruset ursprungligen kommer från de 350 000 kinesiska fruktplockarna i Italien.
Viruset är på grönsaker och frukt som ligger ute på gatan i Malmö. Alla araber plockar på frukten och grönsakerna med sina händer och nyser på den.