2020-03-09, 09:04
Medlem
Ingen arab i Malmö verkar bry sig om Corona. Ibland undrar jag ens om de är medvetna om det. De skall kindpussas och skakas hand och ingen tar hänsyn nånstans. Innan fredag kommer det att vara totalt kaos i stan. Folksamlingar är legio fortfarande. Torghandel och buffeer överallt. Alla åker buss och SKRIKER till varandra och i deras mobiler. - Det mest totalt vansinniga jag sett i Malmö är arabaffären "citygodis" på Smedjegatan som säljer "färdigkontaminerade" munskydd som ligger utslängda lösa på disken där folk passerar och hostar.

När alla börjar insjukna under denna vecka så blir det kaos på SUS då alla "vill gå före" och det kommer att bli kaos. Unga friska "flyktingbarn" som sannolikt kommer att börja slåss på sjukhusen och elda bildäck. - Danmark har redan förbud mot teater, studiopublik och publik vid fotbollsmatcher etx och folk åker inte taxi längre men myndigheterna förutspår ändå en pandemi men de vill "få ner den" till en lägre våg över tid" så sjukvården skall hinna med. I Malmö kommer det att explodera. Danskarna kommer att stänga bron. Det är jag ganska säker på. (tvyärr verkar det så) Ingen upplysning på arabiska från myndigheter nånstans. Inte ens i moskeerna eller i arabaffärerna) Miljöförvaltningen i Malmö verkar förlamade. Butiker borde sluta sälja lösgodis då det är genuina smitthärdar. Folk går och petar i godiset - Jag hoppas jag har fel i mina spådomar.

https://www.bt.dk/udland/charlotte-undrer-sig-jeg-er-faktisk-rystet-over-hvor-let-man-tager-paa-det-i
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-03-09 kl. 09:07.
Citera
2020-03-09, 15:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ingen arab i Malmö verkar bry sig om Corona. Ibland undrar jag ens om de är medvetna om det. De skall kindpussas och skakas hand och ingen tar hänsyn nånstans. Innan fredag kommer det att vara totalt kaos i stan. Folksamlingar är legio fortfarande. Torghandel och buffeer överallt. Alla åker buss och SKRIKER till varandra och i deras mobiler. - Det mest totalt vansinniga jag sett i Malmö är arabaffären "citygodis" på Smedjegatan som säljer "färdigkontaminerade" munskydd som ligger utslängda lösa på disken där folk passerar och hostar.

När alla börjar insjukna under denna vecka så blir det kaos på SUS då alla "vill gå före" och det kommer att bli kaos. Unga friska "flyktingbarn" som sannolikt kommer att börja slåss på sjukhusen och elda bildäck. - Danmark har redan förbud mot teater, studiopublik och publik vid fotbollsmatcher etx och folk åker inte taxi längre men myndigheterna förutspår ändå en pandemi men de vill "få ner den" till en lägre våg över tid" så sjukvården skall hinna med. I Malmö kommer det att explodera. Danskarna kommer att stänga bron. Det är jag ganska säker på. (tvyärr verkar det så) Ingen upplysning på arabiska från myndigheter nånstans. Inte ens i moskeerna eller i arabaffärerna) Miljöförvaltningen i Malmö verkar förlamade. Butiker borde sluta sälja lösgodis då det är genuina smitthärdar. Folk går och petar i godiset - Jag hoppas jag har fel i mina spådomar.

https://www.bt.dk/udland/charlotte-undrer-sig-jeg-er-faktisk-rystet-over-hvor-let-man-tager-paa-det-i

ja verkligen man märker ingenting här skulle jag vilja påstå när man rör sig runt i stan alla bara går runt som zombies i sin bubbla stirrrandes i sina telefoner, business as usual alla är väl naiva idioter som tror inte corona viruset kan komma hit, inga restriktioner eller något kan man tycka är lite märkligt. Folk verkar ju umgås gå äta på restauranger, titta på bio umgås osv bland andra utan att ens verka bry sig eller tänka..
Citera
2020-03-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja verkligen man märker ingenting här skulle jag vilja påstå när man rör sig runt i stan alla bara går runt som zombies i sin bubbla stirrrandes i sina telefoner, business as usual alla är väl naiva idioter som tror inte corona viruset kan komma hit, inga restriktioner eller något kan man tycka är lite märkligt. Folk verkar ju umgås gå äta på restauranger, titta på bio umgås osv bland andra utan att ens verka bry sig eller tänka..

På miljöförvaltningen i Malmö jobbar det säkert 150 pers. De borde trycka upp afficher på arabiska och ge till alla arabaffärer. "skaka inte hand" "undvik folksamlingar" "visa hänsyn" "dela inte vattenpipa" "nys inte på bussen" osv.

Malmö är en stad där det räcker med ett strömavbrott på 3 minuter för att dysfuntionella börjar kasta sten på fönster. Om det blir en "Boom" i Malmö så blir det totalt kaos. Personalen kommer att lämna SUS när alla aqraber "vill gå före i kön" och Danskarna stänger bron. Tyvärr så gissar jag att det händer. Att försöka hålla tiotusentals araber hemma i sina ghetton är omöjligt vid en karantän. Ingen info går ut åpå arabiska. - Det är inte kineser vi talar om. Unga friska arabmän kommer över sjukdomen snabbt och ger sig på de svaga. Gängen är som hyenor. - Jag vet. Jag är nojjig som fan. I Malmös ghettostadsdelar bor det 3 ggr fler än vad det är byggt för. Överallt är det grönsaker ute i lådor på trottoarer. jag tror att viruset ursprungligen kommer från de 350 000 kinesiska fruktplockarna i Italien. Viruset är på grönsaker och frukt som ligger ute på gatan i Malmö. Alla araber plockar på frukten och grönsakerna med sina händer och nyser på den.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-03-09 kl. 19:57.
Citera
2020-03-10, 12:49
Medlem
spoilers avatar
"En specialinsats på Seved i Malmö har stoppat bidragsfusk för miljontals kronor. Det menar polisen som tillsammans med skatteverket och försäkringskassan har utrett falska folkbokföringsadresser."

https://www.hemhyra.se/nyheter/hundra-malmolagenheter-granskade-jakt-pa-adressfusk/
Citera
2020-03-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"En specialinsats på Seved i Malmö har stoppat bidragsfusk för miljontals kronor. Det menar polisen som tillsammans med skatteverket och försäkringskassan har utrett falska folkbokföringsadresser."

https://www.hemhyra.se/nyheter/hundra-malmolagenheter-granskade-jakt-pa-adressfusk/

Det är inte bara Seved Det finns över hela jävla stan och dess bidragsområden.
Resultatet av vänster politik
Citera
2020-03-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Nu märks det att danskarna börjat reagera. I Danmark ska man nu inte åka i kollektivtrafiken om det är "trängsel". Det står på displayerna i metron. När man åker in i landet säger de också i högtalarna på tåget att man inte ska använda kollektivtrafiken om man har symptom. På alla danska fjärrtåg krävs nu platsbiljett så att det inte ska bli trängsel. Det är förstås för att bromsa upp smittspridningen så att det inte blir ett kaos i sjukvården.

Inget av detta märks i Malmö eftersom man inte ska oroa sig i Sverige. Det är viktigare att folk håller sig lugna än att de tar eget ansvar. Ingen räknar med att folk ska ta ansvar. En tydlig skillnad mot länder där det fortfarande finns en kultur av medborgaranda.
Senast redigerad av statligbluff 2020-03-12 kl. 21:46.
Citera
2020-03-15, 00:12
Medlem
Placeholders avatar
Ang corona i Malmö så verkar invandrarna har vaknat till corona nu för jag såg två invandrare på el-scooter åka omkring nere i västra hamnen och hosta på folk. De verkade har väldigt kul. Gissar väl på turkar, de är väl de enda som är så där grådaskiga i hyn.
Citera
2020-03-17, 03:07
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Ang corona i Malmö så verkar invandrarna har vaknat till corona nu för jag såg två invandrare på el-scooter åka omkring nere i västra hamnen och hosta på folk. De verkade har väldigt kul. Gissar väl på turkar, de är väl de enda som är så där grådaskiga i hyn.
Citat:
Infarten till akuten vid SUS i Malmö blockerades med betongfundament och gallergrindar under dagen. Även ett tält hade rests vid infarten till akuten för att ta emot eventuella Corona patienter. Vid 22.30-tiden gick det att passera igenom tältet in till akuten.
https://www.pppress.se/nyhet/infarten-till-akuten-vid-sus-i-malmo-blockerades-med-betongfundament-och-gallergrindar-under-dagen/

Kommer alla "malmöbor" att respektera avspärrningen eller kommer de ändå att försöka storma akuten?
Citera
2020-03-24, 19:42
Medlem
swebarbs avatar
Operation Rimfrost är väl avslutad så gängen kan återgå till det för Malmö normala.
Citera
2020-03-25, 22:09
Medlem
-GGs avatar
Sverige/Malmö ligger typ 10 år efter Marseille och Paris förorter, skulle jag vilja påstå. Det är helt otroligt hur samma strukturer finns över hela Europa där man tagit in araber och afrikaner. Västvärlden applicerar sina förklaringsmodeller på någonting som inte är västerländskt, eftersom västerländskt i mångt och mycket blivit en "ras" för att det ska kunna skapa och fungera på det sätt det faktiskt har utfallit.
Enligt boken Landsplågan Islam hade Marseille redan 2011 minst 50 procent muslimer, men myndigheterna försöker dölja siffran (man har sagt 30 procent i över tio år) för att inte skrämma bort turister. Knarkförsäljning sker på varenda gata och muslimerna är fientligt inställa till blandäktenskap, som i jämförelsen med den franska uppfattningen i samma fråga där man är öppen för det.

För varje bok jag läser i ämnet blir vänstern mer av tre saker: onda, ytliga och gränslöst korkade.
De försöker framtvinga en modell för att passa deras drömbild, medan verkligheten lever ett annat liv och i en annan kropp.
Citera
2020-03-27, 04:42
Medlem
-GGs avatar
Man har tagit in massa människor och grupper som man inte har en aning om vilka de är, som lever på exakt samma sätt som i hemlandet med skillnaden att de får betalt för det och säkerligen kan begå mer lönsamma brott här utan att riskera kännbara straff. För att vänsterns personer ska känna sig snälla och har en märklig idé om mångkultur som ett absolut bevis på en svensk rasism som man måste bota med främmande utseenden. Polisen ska sedan stå och låtsas att de kan göra sitt jobb och att det är ett svenskt område för att det ligger i Sverige, och allting polisen eventuellt berättar stoppas behändigt in i modellerna om strukturell rasism och utanförskap. Då och då går det in en hurtig mikrofonkärring från stats-tv och springer runt och tror att hon har kommit på något revolutionerande för dessa områden och svenskarnas roll i det, eller en vänstermupp som alltid har lösningen om mer pengar på det. I stället för att fatta vad etnicitet och kultur har för avgörande utformning hos människor, samhällen och gemenskap.

I boken Landsplågan Islam berättas det om svenskar i Malmö som erbjuds stora belopp av invandrare för att flytta, så att deras lägenheter kan gå till en medlem ur klanen eller familjen, när hela trappen redan är full av dem. Snäll rasprofilering, svenskarna erbjuds ändå betalt och jagas inte ut. Mycket annat berättas också om Malmö/Rosengård/Herrgården.

Dumheten! Hur orkar man ingå i hela denna fördummande industri och klappjakt på godhetsprägel?!
Citera
2020-03-27, 16:50
Medlem
Borgarbohemens avatar
Tänk att svartmålandet i denna tråd ännu pågår.

Det är dessutom väldigt lugnt i Malmö just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in