2017-10-22, 02:19
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
...

Slutsats

Moské = modernt

Värmländsk hyreslänga = primitivt

Typ.

Och det förefaller osannolikt att Lerin som hela sitt liv använt och tränat sin finkänsla för att skapa bilder med nästintill perfekt ljus som balanserat binder ihop helheten, skulle välja bilder till frimärken som INTE passar ihop. Han har blivit utnyttjad som ett politiskt redskap. Och makten vet att Lerin är vänlig och går att manipulera. Det är långt många fler bakom detta än Lars Lerin och Gustav Mårtensson.
Citera
2017-10-22, 02:19
Medlem
Bra. Äntligen visar Sverige att hon följer marknaden. Funkar det bra, bör vi fortsätta. Följ marknaden. Mer pengar flöde behöver vi i Sverige.
Citera
2017-10-22, 02:21
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Typ.

Och det förefaller osannolikt att Lerin som hela sitt liv använt och tränat sin finkänsla för att skapa bilder med nästintill perfekt ljus som balanserat binder ihop helheten, skulle välja bilder till frimärken som INTE passar ihop. Han har blivit utnyttjad som ett politiskt redskap. Och makten vet att Lerin är vänlig och går att manipulera. Det är långt många fler bakom detta än Lars Lerin och Gustav Mårtensson.

Jag lägger varken något hat på konstnären eller islam. Båda är ju verktyg för att omstörta ett samhälle. Pawns.
Citera
2017-10-22, 02:24
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Varför är folk så obildade?

Felet med den iranska kupolbyggnaden är att den inte har något i det sammanhanget att göra. Den är vald med tvång, för att den passar den politiska agendan. Det är en svit med fyra motiv av stark skandinavisk karaktär och sen från ingen stans på femte plats en utländsk byggnad som liknar en moské.
Sverige kan design och alla val motiveras alltid och det finns både logik och form bakom alla stora designprojekt idag. Men inte denna gång. Detta är nog första gången som jag någonsin sett svensk design bryta mönstret på en så seriös plats som frimärken. Jämför om PostNord skulle ge ut en serie med svenska äpplen, inte fan skulle sista frimärket vara ett päron.
Lars Lerin är ju en av vårda främsta akvarellister genom tiderna. Världsklass. Till största delar har han målat motiv från Sverige och Norge med dov palett. Och av dem är många hus. Han har även målat under resor, men av naturliga själv är de verken färre.

http://www.postnord.com/sv/media/pre...ns-akvareller/

Troligen är den iranska kupolbyggnaden ur serien Ljus i öster:
http://auktionsverket.se/auction/con...s-lerin-moske/

https://www.instagram.com/gustavmarten/

Konstigt resonemang. Frimärken ska vara både från historia och nutid. Islam är en av de största religionerna i Sverige (näst största) och många går till moskeen och andra ser dem när de går ute på stan. Så inte mer konstigt än när vi fick frimärken med Forsbergs straff...dvs det kommer från nutiden. Det är knappast så att det är endast detta frimärke som du kan posta dina brev med. Utan det kommer fortfarande finnas frimärken med svenska flaggan, kungen, djurmotiv osv kvar också. Vill du inte posta dina julkort med moskefrimärke så köper du bara frimärken med ett annat motiv. Ett icke problem.
Citera
2017-10-22, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RG89
Ge inte upp, det är det viktigaste. 8% av befolkningen är det enda som krävs. En sömnlös befolkning med ett mål.

Du har postat i fel forum här handlar det om ett frimärke inte nmr nyktra till. Vore intressant att läsa vad du tycker om Lars lerin som konstnär.

/M
Citera
2017-10-22, 02:29
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2systrar
Du har rökt för mycket cannabis därav din paranoia, samt tycker svenskar är dumma och sprider fake News om Islam som du inte kan någonting om. Helt fantastiskt att ett frimärke kan utlösa ditt gnäll. Ta din medicin och vakna upp nykter imorgon så mår du bättre. Knarkare kan jag inte ta på allvar.

Åter till ämnet Lars Lerin är en konstnär som jag och säkert många med mig uppskattar. Han gjorde en arbetsresa till Iran för att måla och studera deras kultur ser inget konspiratoriskt med att han studerat och avbildat en mosque. Under tiden han besökte Iran studerade han mattor folk byggnader och platser. Att bilden av en mosque kränker er så får väl ni offer gemensamt göra en anmälan. Storm i ett vattenglas över ett frimärke stackare Snacka om lättkränkta offerkoftor.

/M

Platta försök till karaktärsmord. Håll dig till sak.

Du verkar inte se helheten. Frimärken är i princip en skitsak. Det är de små strategiska förändringarna på alla fronter som totalt sett håller på att förändra Sverige bortom all igenkännlighet.
Citera
2017-10-22, 02:30
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Konstigt resonemang. Frimärken ska vara både från historia och nutid. Islam är en av de största religionerna i Sverige (näst största) och många går till moskeen och andra ser dem när de går ute på stan. Så inte mer konstigt än när vi fick frimärken med Forsbergs straff...dvs det kommer från nutiden. Det är knappast så att det är endast detta frimärke som du kan posta dina brev med. Utan det kommer fortfarande finnas frimärken med svenska flaggan, kungen, djurmotiv osv kvar också. Vill du inte posta dina julkort med moskefrimärke så köper du bara frimärken med ett annat motiv. Ett icke problem.

Jag håller helt med, det är absolut ett nytida motiv. Återigen jag lägger inte ner tid eller negativitet på en sådan sak som ett jävla frimärke. Folk generellt tycks ju inte ha några problem med hur samhället har format sig dom senaste åren. Och vem är jag att försöka övertyga folk annorlunda?

Sedan kan man se på det som ytterliggare en sväng på hjulet som reglerar tumskruvarna. Men men!

Förbannat gött att ha tagit klivet ifrån politik och samhällsutveckling i Sverige. Jag har bara en sak att säga. Lycka till!
Citera
2017-10-22, 02:36
Medlem
Citat:

Instämmer helt med dig syster.

/M
Citera
2017-10-22, 02:37
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:

Nej. Du har tydligen också svårt för "finn fem fel".
Det hade kunnat vara en moské med i serien om den var målad i Sverige. Ex Stockholms Moské på Södermalm.
PostNord har resurser, Sverige är kända för frimärken av hög klass. Varför skulle de ge ut en serie med rena amatörmissar bara för att det passar nuvarande politiska agenda?

Om inget spelar någon roll, varför skriver du då här på Flashback?
Citera
2017-10-22, 02:43
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Nej. Du har tydligen också svårt för "finn fem fel".
Det hade kunnat vara en moské med i serien om den var målad i Sverige. Ex Stockholms Moské på Södermalm.
PostNord har resurser, Sverige är kända för frimärken av hög klass. Varför skulle de ge ut en serie med rena amatörmissar bara för att det passar nuvarande politiska agenda?

Om inget spelar någon roll, varför skriver du då här på Flashback?

Vad menar du? Moskeer finns i Sverige. Postnord visar upp sådant som finns i Sverige. Vad är problemet? När skrev jag att inget spelar någon roll? Du tycks bli upprörd ganska lätt.
Citera
2017-10-22, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag tror inte det kommer smälla tyvärr! Det är så effektivt och utstuderat med små, små förändringar hela tiden och framflyttade positioner, så vi kommer knappt att märka av det, förrän vi sitter där med våra sjalar och köper moskéfrimärken!
Den demografiska tidsinställda bomben i Sverige går inte att undvika. Det skulle krävas extrema åtgärder för att vända på den smeten och jag tror inte att folk är redo för det. Jag delar dock din syn angående detta, att det kommer krypandes. Skulle fienden infört sin agenda imorgon hade folk reagerat kraftigt på det, så därför implementeras det stundvis, medans folk sitter fastklistrade framför sociala medier eller TV, ute och dricker sig fulla, skriker, gråter, spyr på trottoarerna och allmänt beter sig som apor. Fienden sover inte, de jobbar dygnet runt.

Du skrev att du inte orkar och att du tänker vika dig. Det är exakt vad fienden förväntar sig, så du går i princip rakt in i fällan. Det finns inte på kartan hos mig, jag dör hellre vetandes att jag kämpade för de som kom före mig och de som spillt sitt blod för att jag ska få leva på den plats jag gör, som gett mig alla dessa möjligheter och rättigheter. Rätten att få prata fritt, rätten att få äga ett hem, oändliga kreativa möjligheter. Och jag tänker fortsätta kämpa för dessa värderingar, även om jag står inför en oundviklig förlust. Så länge jag vet att jag gjorde det rätta.
Citera
2017-10-22, 02:49
Medlem
Citat:
Platta försök till karaktärsmord. Håll dig till sak.

Du verkar inte se helheten. Frimärken är i princip en skitsak. Det är de små strategiska förändringarna på alla fronter som totalt sett håller på att förändra Sverige bortom all igenkännlighet.

Vill du vara vänlig att upplysa mig om denna konspiration som håller på att förändra detta land, där ett frimärke är av stor betydelse.

/M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in