2017-10-22, 02:50
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad menar du? Moskeer finns i Sverige. Postnord visar upp sådant som finns i Sverige. Vad är problemet? När skrev jag att inget spelar någon roll? Du tycks bli upprörd ganska lätt.

Kopplar du inte? Bilden med moskén är från Iran alla andra är från något som liknar Skandinavien, troligast Sverige.

Om ex Iran skulle ge ut en frimärksserie med motiv från Iran så skulle de inte välja bilder från andra länder bara för att de innehåll artefakter som även finns att beskåda i Iran. Feltänk
Citera
2017-10-22, 02:52
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2systrar
Vill du vara vänlig att upplysa mig om denna konspiration som håller på att förändra detta land, där ett frimärke är av stor betydelse.

/M

Ej läskunnig? Frimärket är av liten betydelse. En liten del av helheten.
Citera
2017-10-22, 02:53
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Kopplar du inte? Bilden med moskén är från Iran alla andra är från något som liknar Skandinavien, troligast Sverige.

Om ex Iran skulle ge ut en frimärksserie med motiv från Iran så skulle de inte välja bilder från andra länder bara för att de innehåll artefakter som även finns att beskåda i Iran. Feltänk

Jaha och? OS från 1994 gick inte i Sverige heller men ändå finns det med på frimärken. Roxette sjöng inte på svenska ändå finns de med på frimärken.
Citera
2017-10-22, 03:01
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RG89
Den demografiska tidsinställda bomben i Sverige går inte att undvika. Det skulle krävas extrema åtgärder för att vända på den smeten och jag tror inte att folk är redo för det. Jag delar dock din syn angående detta, att det kommer krypandes. Skulle fienden infört sin agenda imorgon hade folk reagerat kraftigt på det, så därför implementeras det stundvis, medans folk sitter fastklistrade framför sociala medier eller TV, ute och dricker sig fulla, skriker, gråter, spyr på trottoarerna och allmänt beter sig som apor. Fienden sover inte, de jobbar dygnet runt.

Du skrev att du inte orkar och att du tänker vika dig. Det är exakt vad fienden förväntar sig, så du går i princip rakt in i fällan. Det finns inte på kartan hos mig, jag dör hellre vetandes att jag kämpade för de som kom före mig och de som spillt sitt blod för att jag ska få leva på den plats jag gör, som gett mig alla dessa möjligheter och rättigheter. Rätten att få prata fritt, rätten att få äga ett hem, oändliga kreativa möjligheter. Och jag tänker fortsätta kämpa för dessa värderingar, även om jag står inför en oundviklig förlust. Så länge jag vet att jag gjorde det rätta.

Men du skriver ju själv att "den demografiska tidsinställda bomben i Sverige inte går att undvika", du har förmodligen helt rätt i det. Poängen är ju att inte slita ut sig mentalt och fysiskt innan insatsen faktiskt räknas.

Som det verkar så är man ju inte beredd att undvika framtida konflikter och problem i vilken form dom än kommer. Man tycks snarare lägga in en extra växel.

Således är det ju bättre att ta det med största ro, att observera men inte lägga ner sin energi på att fruktlöst försöka "övertyga människor" om sin egen världsbild och "korrekta uppfattning". Det stjäl ju bara din energi!
Senast redigerad av Pretorian1 2017-10-22 kl. 03:08.
Citera
2017-10-22, 03:01
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jaha och? OS från 1994 gick inte i Sverige heller men ändå finns det med på frimärken. Roxette sjöng inte på svenska ändå finns de med på frimärken.

Du va mig en trög en.
Det handlar inte om Sverige i sig. Det är helheten som är det viktiga.
Senast redigerad av OntOmQ 2017-10-22 kl. 03:34.
Citera
2017-10-22, 03:05
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Trams. Europeiska moskéer är till stor del finansierade av diverse ISIS-stödjande Gulfstater. Moskéer är stora rekryteringsbaser för Jihadister.

Frimärken är inte isis stödjade. Vi pratar om xrimärken.
Citera
2017-10-22, 03:06
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tvärtom. Alla muslimer tillhör inte Islamiska staten. Men alla medlemmar i islamiska staten är muslimer.
Och din poäng är, att alla muslimer ska ha skulden? ??
Citera
2017-10-22, 03:08
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Du va mig en trög en.
Det handlar om Sverige i sig. Det är helheten som är det viktiga.

Personligen blir jag ju helt modfälld efter tio minuters läsning på Flashback eller alternativ media.

Exempelvis med fallet "2 systrar", varför slösar du din tid och energi på en sådan individ som med all tydlighet har absolut noll intresse i dina teorier och din världsuppfattning. Det skapar ju endast frustration för dig.

Hon kommer ju dricka sitt morgonkaffe imorgon och knalla iväg till jobbet imorgon precis som vanligt, precis som övriga 90%. Låt dom göra det.
Citera
2017-10-22, 03:11
Medlem
Citat:
Ej läskunnig? Frimärket är av liten betydelse. En liten del av helheten.

Jodå jag förstår mycket väl vart du vill komma. Och helheten är väl enligt dig att Sverige går emot en systemkolapps och att det sovande folket styrs av ”kulturmarxisterna” och Islam är lika med terror har jag förstått dig rätt?

/M
Citera
2017-10-22, 03:15
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Personligen blir jag ju helt modfälld efter tio minuters läsning på Flashback eller alternativ media.

Exempelvis med fallet "2 systrar", varför slösar du din tid och energi på en sådan individ som med all tydlighet har absolut noll intresse i dina teorier och din världsuppfattning. Det skapar ju endast frustration för dig.

Hon kommer ju dricka sitt morgonkaffe imorgon och knalla iväg till jobbet imorgon precis som vanligt, precis som övriga 90%. Låt dom göra det.

Du har helt klart poänger. Och instämmer i stort.

Ansåg mest att flera av de mest uppenbara tolkningarna saknades i tråden. Och kanske tänder ett mer logiskt resonemang ett litet hopp hos någon annan läsare, att det faktiskt finns folk med ett levande intellekt "där ute".
Citera
2017-10-22, 03:17
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Du va mig en trög en.
Det handlar om Sverige i sig. Det är helheten som är det viktiga.

Precis. Mosker/islam är en del av Sverige därför passar det bra med ETT frimärke med en moske. Något mer du oroar dig över frimärkeriet?
Citera
2017-10-22, 03:23
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Du har helt klart poänger. Och instämmer i stort.

Ansåg mest att flera av de mest uppenbara tolkningarna saknades i tråden. Och kanske tänder ett mer logiskt resonemang ett litet hopp hos någon annan läsare, att det faktiskt finns folk med ett levande intellekt "där ute".

Såklart, och en annan sak, så länge ditt engagemang inte påverkar dig negativt i din vardag så kör på. Själv har jag dock slösat åtta år på detta "politiska arbete". Ett av mina absolut största misstag och jag hade med glädje haft det ogjort.

Finns så mycket andra produktiva saker att hänge sig åt som faktiskt belönar dig. Men däremot att ta sig an uppgiften att "övertyga" miljontals människor om ett bättre samhälle är ju fan stört omöjligt i land som Sverige. UPPENBARLIGEN gillar man utvecklingen. Slutdiskuterat.

Men som sagt du lär upptäcka själv när du fått nog, jag får bara hoppas att du inte får betala ett för högt pris tills dess.

Lycka till!
Senast redigerad av Pretorian1 2017-10-22 kl. 03:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in